Waar gaan we heen met de kerst en voorjaarsvakantie

Op aanraden (en veel meelezen).

Afgelopen kerst naar Nauders geweest (leuk gebied wel te klein vonden we om tochten te maken).

En met de carnaval naar Nassfeldt, toppertje daar gaan we zeker nog een keer naar terug.

Echter we zoeken nu weer wat nieuws. Vinden het leuk om nieuwe gebieden uit te proberen.

Bad kleinkichheim staat nog op de lijst (maar nog geen mooie prijs gezien)

Merken nu wel dat we ook graag tocht(jes) maken, tijdens les van dochter (9 straks 10).

We zoeken relatief sneeuwzekere gebieden in Oostenrijk/ Italië .

Liefst een aan een gesloten skigebied van 100+ (aan een gesloten ivm dat we ook afhankelijk van de les tijden tussen de middag lunchen met zijn 3tjes).

Wie oh wie heeft er weer goede ideeën.

In de voorjaarsvakantie kun je eens Val di Sole overwegen. Duidelijk goedkoper dan de Dolomiti Superski en groot zat voor tochten. Hoewel je op moet letten met je vraag. Je wil een leuk rondje kunnen skiën in 3u. Dan kun je eigenlijk helemaal niet zo ver. Dan moet je vooral centraal zitten en een goed liftnetwerk hebben.
Geen Oostenrijk of Italië, maar wel prima qua wensen is trouwens St. Gervais les Bains. Ik vond het sfeertje prima, de eettentjes ook en de prijzen meer dan prima. Vanaf het centrale punt kun je in 3 uur tochtjes naar 3 compleet verschillende kanten maken.
Anders moet je voor de kerstvakantie eens naar de 4-Berge skischaukel kijken. Schladming en Rohrmoos liggen het meest centraal.

We gaan nu denk ik voor de kerst naar Hochkoning (Maria alm) ook via dit forum al eens aangeraden.

De koningstour skiën met zijn 3tjes lijkt ons ook erg gezellig. (Wij nemen altijd een skipas van 7 dagen, dochter 4-5 dagen les en de rest zelf erop uit). Dochter skiët prima en komt bijna alles wel af (alleen 1 zwarte in Nauders waar we zelf vanaf zijn gegaan daar zou ik haar niet meenemen)

Mooie bestemming. Ook al goed ontdekt inmiddels. Zorg dat je de lunchplekken met de les goed afspreekt, want Hochkönig is wel een beetje een heen en weer gebied. Als ze in Maria Alm zelf lunchen haal je Mühlbach en weer terug niet op tijd. Als ze ergens op de Aberg pauzeren kom je al een stukje verder, maar idealiter zou je rond de lunch bij Dienten in de buurt zitten. Anders gaat het een beetje als Nauders voelen als je de Aberg en omgeving tig keer doet.

Als je nog niet besproken hebt zou ik ook eens kijken naar een acco in Dienten dan zit je centraler wat betreft de lunch met je dochter. Je kunt dan in de ochtend richting Maria Alm , lunchen in Dienten en in de middag richting Mulbach. Of je laat je dochter vier dagen lessen met lunch, en kun je daarna met haar samen op de Königstour ergens op een Alm eten. Vanuit M.A heen en weer naar Mulbach ga je niet redden binnen 2 uurtjes, wordt erg ongezellig door skiën.

Dienten Die Alte schule

Nee nog niet besproken:-) kijken nog rond wat handig is. Gaan de eerste week van de kerst, is het dan in Hoch koning ook net wat rustiger dan de 2de week?

4 dagen les is voor haar ook prima. Het liefst gaat ze continue met ons mee. Maar we vinden dat ze nog op les moet :-)

1e Kerstweek net altijd iets rustiger, van de drie dorpen am Hochkönig is Maria Alm de grootste en drukste. Je kan hier even kijken naar foto’s van het skigebied https://www.facebook.com/diealteschule.eu Als je tips wil of vragen hebt stuur maar pb
succes

Dienten Die Alte schule

Jarenlang geweest met de kinderen met kerst. Altijd voldoende sneeuw en na 1 jaar Maria Alm uitgeweken naar Dienten. Veel centraler en wat rustiger. Kans op een “wit” dorp is ook wat groter.

Onze voorjaarsvakantie is trouwens pas laat week van 3 maart:-).

Met kerst reken ik vaak al niet op een wit dorp, maar tis meegenomen voor de leuke sfeer.

Met kerst zijn we er al practisch uit dat het Hochkoning gaat worden.

Ik zou zelf ook een keer Italië willen proberen (oa drei zinnen). (Zijn al in het oostenrijkse deel van het pustertal geweest (sillian, lienz)

En een keer Wilder Kaiser brixen en Kitchbuhel (maar die gebieden houden ons al jaren tegen ivm de lage ligging). Zijn er al vele jaren met kerst langs gereden op weg naar verdere bestemmingen en iedere keer die groene omgeving met een witte(bruinige) piste slang naar beneden trekt ons niet zo.

Onze voorjaarsvakantie is trouwens pas laat week van 3 maart:-).

Met kerst reken ik vaak al niet op een wit dorp, maar tis meegenomen voor de leuke sfeer.

Dit jaar zaten we met Kerst in een wit dorp en de eerste week van maart was er geen sneeuw te bespeuren in het dorp en zelfs op de berg was het niet overal wit…

Oh, en ik ging graag voor en begin kerstvakantie skiën op het Resterhöhe-gedeelte van KitzSki, omdat daar meestal de beste sneeuw te vinden was. In maart eigenlijk ook weer hetzelfde geval. Hoogst zelden dat het een slecht jaar betreft en alles groen is. Rond Kitzbühel dorp is het sowieso meestal groen, maar dat ligt ook heel laag natuurlijk.

Wellicht Obertauern !?
iig sneeuwzeker en ca 100 KM.
Je kunt een ronde om het dorp maken, wat betekent dat je redelijk snel van links naar rechts en visa versa kunt.

Van de drie dorpen am Hochkönig is Maria Alm de grootste en drukste.

Elly3 op 22 apr 2024 22:33

Ookal heb je gelijk, wil ik wel graag nuanceren dat het alsnog een vrij klein dorp is. ;-)

Beetje afhankelijk waar je naar zoekt, van de 3 is er qua restaurants en horeca ook het meeste te beleven.

@Pedro187. Ik doelde met de drukte ook meer op de piste en liften, dorp is gezellig idd.

Dienten Die Alte schule

Obertaurn is inderdaad ook een goed optie:-)

Plaats een reactie