Trekt Marcel Hirscher zijn skischoenen aan voor Nederland?

Kwam dit bericht tegen dat Marcel Hirscher wil weten of hij het nog in zich heeft om te winnen. En wel voor Nederland. Ben benieuwd…

Zie onderstaand bericht van Kicker
https://www.kicker.de/hirscher-plant-offenbar-comeback-10183…

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Ook in Oostenrijk in de media: https://sport.orf.at/stories/3124800/

Pushbericht van NOS ontvangen, dit nieuws klopt :)

Wat een nieuws! Eindelijk eens naar die afdalingen kijken met een echte Nederlander die meedoet voor de prijzen! Als heel Nederland juicht voor een halve Belg in de F1, waarom niet bij het skiën!

Wat een nieuws! Eindelijk eens naar die afdalingen kijken met een echte Nederlander die meedoet voor de prijzen! Als heel Nederland juicht voor een halve Belg in de F1, waarom niet bij het skiën!

Gerwin op 24 apr 2024 09:35

Bij de categorie afdaling zal je weinig kunnen juichen voor hem. Hopelijk valt er op de slalom onderdelen te juichen.

Überhaupt al heel erg tof dat hij zijn rentree maakt (al is 5 jaar eruit echt wel lang). Nu al extra veel zin in het nieuwe seizoen :)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wat een nieuws! Eindelijk eens naar die afdalingen kijken met een echte Nederlander die meedoet voor de prijzen! Als heel Nederland juicht voor een halve Belg in de F1, waarom niet bij het skiën!

Gerwin op 24 apr 2024 09:35

Bij de categorie afdaling zal je weinig kunnen juichen voor hem. Hopelijk valt er op de slalom onderdelen te juichen.

Skizoeker op 24 apr 2024 09:43

Dat is wel jammer, vind eigenlijk vooral de Super G leuk om naar te kijken :)

Ik vind alles mooi, maar slalom en reuzenslalom hebben veel meer spanning door het 2 runs principe @Gerwin . Tot de laatste minuut spannend i.t.t. de grotere disciplines.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Waanzinnig goed dat hij voor Nederland wil uitkomen, natuurlijk zit er ook een commercieel verhaal achter om zijn eigen merk Van Deer verder te ontwikkelen en te promoten (goed spul by the way, hij gaat voor kwaliteit)…ben benieuwd of hij ook mee gaat doen met de Olympische spelen (volgend jaar is er ook een worldcup in Saalbach waar hij vandaan (Salzburg) komt die hij wil winnen:).
https://sport.orf.at/stories/3124800/
Of gaat Helmut Marko van Red Bull Marcel supporten net als Max:) Van Deer is Van Deer Red Bull Sports…

*bericht bewerkt door Gerjon op 24 apr 2024 10:47

Ik hoop dat het hem lukt om weer op niveau te komen. Het doel lijkt mij duidelijk: de winterspelen van 2026. Dat ga je nu nog niet benoemen, maar als hij echt weer op topniveau kan komen dan zal hij echt wel daarvoor gaan.

Maakt Nederland gewoon kans op 2 medailles bij alpine skiën!

Aangezien hij met Van Deer heel dicht op de sport is blijven zitten zal hij ook wel goed kunnen inschatten of hij het benodigde niveau kan halen. Zijn leeftijd is nog ok en een comeback is makkelijker bij de technische disciplines.

Nu alweer zin in komend seizoen (maar dat had ik al…). ;)

Geen geld voor nederlandse talenten in de sport maar wel even een Oostenrijker die al 5 jaar met pensioen is aantrekken… Vreemde keuzes

Freeride = Life

Ik heb ‘m al geappt: `Als je voor Nederland skiet moet je je skischoenen in Nederland laten doen’ 😉

Date your skis but marry your boots

Wat een nieuws! Eindelijk eens naar die afdalingen kijken met een echte Nederlander die meedoet voor de prijzen! Als heel Nederland juicht voor een halve Belg in de F1, waarom niet bij het skiën!

Gerwin op 24 apr 2024 09:35

Feitelijk zijn alle Belgen halve Nederlanders, de rest kijken ze van ons af.

@Marco-Paul: Marcel staat nu op Van Deer Lange schoenen…

Geen geld voor nederlandse talenten in de sport maar wel even een Oostenrijker die al 5 jaar met pensioen is aantrekken… Vreemde keuzes

Arnie777 op 24 apr 2024 11:24

Zo vreemd is dat niet, want hij is geen generieke Oostenrijker die 5 jaar met pensioen is. Ik heb ook niet het idee dat dit de Nederlands Ski Vereniging geld kost. Ik vermoed dat Red Bull en de nodige andere sponsoren het geld zullen ophoesten.

Als Ajax morgen de kans krijgt om Messi of Ronaldo in te lijven, dan krijgt dat ook voorrang op de jeugd.

Marcel Hirscher heeft natuurlijk een commercieel belang met Van Deer Red Bull Sports en wil zijn Oostenrijkse vrienden niet in de weg zitten;

“Marcel Hirscher zou graag sporadisch weer gaan racen”, zei ÖSV-secretaris-generaal Christian Scherer. De wens voor een verandering van natie werd ook vervuld “als waardering voor zijn verdiensten” voor de ÖSV. Hirscher wil de huidige ÖSV-ploegatleten geen basisplaats ontnemen, zo werd als verklaring gezegd. “We hadden hem graag aan de start gezien in Oostenrijk met de steun van de Oostenrijkse skivereniging, maar we respecteren zijn beslissing”, zei Scherer.

@Marco-Paul: Marcel staat nu op Van Deer Lange schoenen…

Gerjon op 24 apr 2024 11:57

Dat is verleden tijd. Er is een nieuwe schoen. Niemand weet het exact maar er wordt gefluisterd een eigen mold gemaakt door Scarpa…

null

Date your skis but marry your boots

Als red bull toch eens een land was ;-) ;-) ;-)

i’m living my dream now

@Marco-Paul: inderdaad een door Van Deer zelf ontwikkelde schoen aangezien de Rossignol Group, het moederbedrijf van schoenenfabrikant Lange, had besloten Kristoffersen niet langer uit te rusten met Lange-schoenen.
https://skiweltcup.tv/index.php/marcel-hirschers-van-deer-re…

Als ik Marcel was geweest had ik direct ook een deal gemaakt dat alle Nederlandse toppers op Van Deers staan:), hij heeft alles ski’s, schoenen, stokken…fantastisch dat Marcel voor Nederland uitkomt!!! Kan hij zijn eigen plan trekken en geen gedoe van de Oostenrijkse machtige skibond…en mooi zijn eigen materiaal promoten en door ontwikkelen en uitbreiden…inderdaad perfecte marketing Liezen:). Marcel Hirscher gaat wel voor kwaliteit en zover ik heb kunnen zien maakt hij inderdaad top materiaal (beter gehard ijzer in de ski, zeer goed gedroogd hout en dergelijke), marketing werkt al…

*bericht bewerkt door Gerjon op 24 apr 2024 13:47

Ik hoop dat het hem lukt om weer op niveau te komen. Het doel lijkt mij duidelijk: de winterspelen van 2026. Dat ga je nu nog niet benoemen, maar als hij echt weer op topniveau kan komen dan zal hij echt wel daarvoor gaan.

Maakt Nederland gewoon kans op 2 medailles bij alpine skiën!

Aangezien hij met Van Deer heel dicht op de sport is blijven zitten zal hij ook wel goed kunnen inschatten of hij het benodigde niveau kan halen. Zijn leeftijd is nog ok en een comeback is makkelijker bij de technische disciplines.

Nu alweer zin in komend seizoen (maar dat had ik al…). ;)

DSvier op 24 apr 2024 11:11

Hilarisch al die bloedserieuze reacties hier.
Nee, het gaat direct om Saalbach aankomende winter. Wat hij via de OSV nooit voor elkaar krijgt, lukt makkelijk via het geitenpaadje van de niet zo grote concurrentie bij de NSV.
En de Nederlandse wintersportmarkt is natuurlijk ook niet te versmaden. Dáár gaat dit om: Mar-ke-ting.
En gezien de reacties hier lukt het al aardig…Veel Van Deer hier komende tijd op wintersport.nl…

*bericht bewerkt door Liezen op 24 apr 2024 13:27

zo is Marcel ook begonnen:).

De Volkskrant is ook grappig;

Voor topsportland Nederland is het ook een welkome verrassing. Normaal gesproken ‘exporteert’ Nederland wintersporters, schaatsers wel te verstaan. Zo kwam Bart Veldkamp in de latere fase van zijn carrière uit voor België – waarmee hij het woord ‘schaatsbelg’ aan de Nederlandse taal toevoegde.

Naast Veldkamp zijn of waren er ook schaatscanadezen (Ted-Jan Bloemen), schaatszwitsers (Ronald Bosker) en schaatsoostenrijkers (Marnix ten Kortenaar). Daar komt nu een ‘geïmporteerde ski-nederlander’ voor terug.


Oostenrijk zal het jammer vinden maar fantastisch dat een van de beste skiers ooit (zo niet de beste) nu voor Nederland zal uitkomen…
Komt door slecht weer en sneeuwkettingen:) zie;

*bericht bewerkt door Gerjon op 24 apr 2024 14:24

Ik hoop dat het hem lukt om weer op niveau te komen. Het doel lijkt mij duidelijk: de winterspelen van 2026. Dat ga je nu nog niet benoemen, maar als hij echt weer op topniveau kan komen dan zal hij echt wel daarvoor gaan.

Maakt Nederland gewoon kans op 2 medailles bij alpine skiën!

Aangezien hij met Van Deer heel dicht op de sport is blijven zitten zal hij ook wel goed kunnen inschatten of hij het benodigde niveau kan halen. Zijn leeftijd is nog ok en een comeback is makkelijker bij de technische disciplines.

Nu alweer zin in komend seizoen (maar dat had ik al…). ;)

DSvier op 24 apr 2024 11:11

Hilarisch al die bloedserieuze reacties hier.
Nee, het gaat direct om Saalbach aankomende winter. Wat hij via de OSV nooit voor elkaar krijgt, lukt makkelijk via het geitenpaadje van de niet zo grote concurrentie bij de NSV.
En de Nederlandse wintersportmarkt is natuurlijk ook niet te versmaden. Dáár gaat dit om: Mar-ke-ting.
En gezien de reacties hier lukt het al aardig…Veel Van Deer hier komende tijd op wintersport.nl…

Liezen op 24 apr 2024 13:26

Tis ook mooi spul. Dat scheelt.

Totales Vollidiot

Het is nog niet zo ver, nog een weg te gaan om je plek weer te verdienen bij de elite. Mogelijk nadeel voor Marcel zelf: als het allemaal lukt kan hij ook in Nederland niet meer gewoon over straat, iets dat in Oostenrijk al lang niet meer kon. Ik kijk al uit naar zijn rentree!

Life is what happens while you were checking your phone

De kans dat Hischer meteen worldcup gaat skiën en op TV komt is niet zo groot he…

Eerst moet ie nog wat FIS-puntjes verzamelen.

Date your skis but marry your boots

Hilarisch al die bloedserieuze reacties hier.
Nee, het gaat direct om Saalbach aankomende winter. Wat hij via de OSV nooit voor elkaar krijgt, lukt makkelijk via het geitenpaadje van de niet zo grote concurrentie bij de NSV.
En de Nederlandse wintersportmarkt is natuurlijk ook niet te versmaden. Dáár gaat dit om: Mar-ke-ting.
En gezien de reacties hier lukt het al aardig…Veel Van Deer hier komende tijd op wintersport.nl…

Liezen op 24 apr 2024 13:26

Ik denk dat je dan de interesse van Nederlanders voor alpine skiën als topsport overschat.

Hier op dit forum zullen er relatief veel zijn die het volgen. Maar verder? Nederlanders houden wel van WINTERsport, maar niet zo van winterSPORT. Het is toch vooral vakantie, beetje glijden zonder al teveel techniek en op tijd aan de zuip en voor de vrijgezellen/zich als vrijgezel identificerenden een beetje rondneuken als de gelegenheid zich voordoet.

Als het puur zou gaan om spulletjes verkopen, dan zou ik niet gekozen hebben voor de Nederlandse vlag.

Een Hamilton is voor sponsoren ook nog altijd meer waard dan Verstappen.

De kans dat Hischer meteen worldcup gaat skiën en op TV komt is niet zo groot he…

Eerst moet ie nog wat FIS-puntjes verzamelen.

Marco-Paul op 24 apr 2024 15:15

Ik las dat hij dat in Nieuw-Zeeland gaat doen. Heel toepasselijk wel om als Nederlander daarvoor naar (Nieuw) Zeeland te gaan. ;)

Het is toch vooral vakantie, beetje glijden zonder al teveel techniek en op tijd aan de zuip en voor de vrijgezellen/zich als vrijgezel identificerenden een beetje rondneuken als de gelegenheid zich voordoet.

DSvier op 24 apr 2024 15:46

Dat klinkt best goed eigenlijk :-)

Totales Vollidiot

Het is toch vooral vakantie, beetje glijden zonder al teveel techniek en op tijd aan de zuip en voor de vrijgezellen/zich als vrijgezel identificerenden een beetje rondneuken als de gelegenheid zich voordoet.

DSvier op 24 apr 2024 15:46

Waar ga jij doorgaans op wintersport? Ik vraag dat voor een vriend :)

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Waar ga jij doorgaans op wintersport? Ik vraag dat voor een vriend :)

Veenhoorn op 24 apr 2024 16:32

Zie mijn verslagen… Italië…

Maar ik identificeer mij inmiddels als getrouwd en daarvoor ook al enige jaren als niet-vrijgezel. Toen ik geen tijd had om in de avonduren verslagen te tikken omdat ik mijzelf identificeerde als gescheiden had ik Tinder op de telefoon. Ik vermoed dat Tinder ook werkt op wintersport in Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland. ;)

Ik heb gehoord dat dat (Tinder) prima werkt op wintersport, maar t nog net aflegt tegen een skileraren-outfit hahaha

Edwin van Riel

Plaats een reactie