Trekt Marcel Hirscher zijn skischoenen aan voor Nederland?

Gaat de verkeerde kant op heren…

Onderwerp gaat de verkeerde kant op heren…

Even weer terug naar de basis 😃
Als ik de Oostenrijkers een beetje ken na al die jaren vinden ze het echt VERSCHRIKKELIJK dat hij voor Nederland uitkomt.
Voor ons is het natuurlijk FANTASTISCH .

Maar je moet natuurlijk wel op je hoogtepunt stoppen.
Niet een Joep van het Hek gaan worden.
Gaat ook net te lang door 🙈
Dat zou jammer zijn.

Ik denk dat ze het idd jammer vinden maar met vijver aan talenten die ze daar hebben is dit denk ik wel een goede weg.
Stel dat Sven Kramer nu bedenkt om volgend jaar weer te gaan schaatsen.
Dan heb je wel de kans dat 1 van de huidige jonge jongens een jaar aan de kant komen te staan en dus stil blijven hangen in hun ontwikkeling en dat met een OS een jaar later…
Voor NL maar ook voor de ski wereld (dus ook voor Oostenrijk) op zich is dit gewoon interessant, stel het slaat hier een beetje aan. Misschien willen meer mensen het gaan het volgen op tv, misschien stapt een Nederlandse commerciele zender wel in (ipv eurosport), is ook voor hun meer kans op marketing en kans op sponseringen

Als Matthieu vd Poel besluit om uit te komen op de MTB (Olympische Zomerspelen) gaat dit ook ten koste van een door een jong NL’s talent verworven startplek.

De bond(en) kiezen uiteindelijk wat de meeste kans op succes oplevert.

*bericht bewerkt door HvdB op 25 apr 2024 08:44

Nederlandse talenten kunnen never nooit op tegen skiërs die vanaf hun tweede jaar op de latten staan en niet alleen dat weekje krokus, maar de hele winter. Kijk maar eens goed als de plaatselijke skiclub op woensdagmiddag traint in een hoekje van jouw skigebied: nachwuchs pur sang. Dus als zo’n geboren talent, uitgegroeid tot absolute topper zich meldt dan zeg je graag ja. Nederlandse talenten een kans geven kan altijd nog.

Life is what happens while you were checking your phone

Nederlandse talenten kunnen never nooit op tegen skiërs die vanaf hun tweede jaar op de latten staan en niet alleen dat weekje krokus, maar de hele winter. Kijk maar eens goed als de plaatselijke skiclub op woensdagmiddag traint in een hoekje van jouw skigebied: nachwuchs pur sang. Dus als zo’n geboren talent, uitgegroeid tot absolute topper zich meldt dan zeg je graag ja. Nederlandse talenten een kans geven kan altijd nog.

Leon100 op 25 apr 2024 10:19

Niet helemaal waar. Maar dan moeten ze wel vanaf hele jonge leeftijd veel gaan trainen en dan heb je het over feitelijk verhuizen voor de sport.

België heeft op dit moment met Sam Maes iemand die leuk meedoet in de WC.

De talentvolle jeugd skiet volgens mij ook behoorlijk veel in de sneeuw. En ik heb ook het beeld dat Snowworld ook door veel Alpenteams gebruikt wordt om serieus te trainen.

De aanwas is natuurlijk wel veel kleiner, maar hele grote aanwas brengt het niveau vaak weer wat omlaag (omdat mensen veel sneller afgeschreven worden).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Super gaaf! Hopelijk kan Hirscher nog zijn topniveau halen. Odermatt versus Hirscher moet spectaculair zijn.

De talentvolle jeugd skiet volgens mij ook behoorlijk veel in de sneeuw. En ik heb ook het beeld dat Snowworld ook door veel Alpenteams gebruikt wordt om serieus te trainen.

De aanwas is natuurlijk wel veel kleiner, maar hele grote aanwas brengt het niveau vaak weer wat omlaag (omdat mensen veel sneller afgeschreven worden).

Roy83 op 25 apr 2024 10:36

EC niveau wel. WC niveau ben ik daar iig nog nooit tegengekomen. Die zullen eerder lekker naar Nieuw-Zeeland gaan in de zomer.

Super gaaf! Hopelijk kan Hirscher nog zijn topniveau halen. Odermatt versus Hirscher moet spectaculair zijn.

Skitechniek op 25 apr 2024 10:41

Odermatt gaat hij niet pakken. Misschien een enkele keer, maar Odermatt is nu wat Hirscher op zijn top was.

Super gaaf! Hopelijk kan Hirscher nog zijn topniveau halen. Odermatt versus Hirscher moet spectaculair zijn.

Skitechniek op 25 apr 2024 10:41

Odermatt gaat hij niet pakken. Misschien een enkele keer, maar Odermatt is nu wat Hirscher op zijn top was.

DSvier op 25 apr 2024 11:01

Ik denk dat je gelijk hebt, maar het zou gaaf zijn als ze beiden op dat topniveau kunnen presteren.

*bericht bewerkt door Skitechniek op 25 apr 2024 11:42

Zie dat ik een van de weinige ben die tegen is. Anyway, leuk voor hem, maar hij doet dit alleen maar omdat er een race in zn home resort is, en hij in het oosterijkse team weing tot feennkans maakt erbij te zijn. Wij nederlanders hebben toch geen wc skiers dus dan is de kan eens stuk makkelijker om daar aan de start te staan. Goed en handig gebruik maken van een dubbele nationaliteit zullen we maar zeggen. Toch vreemd dat het zo makkelijk kan, van bond verwisselen. Is in veel andere sporten toch niet zo, zeker niet als je al zo vaak voor een ander land bent uitgekomen

Freeride = Life

Overigens als de Belgen een topper willen dan moeten ze regelen dat Vincent Kriechmayr voor België uitkomt (hij heeft een Belgische moeder), volgens mij is Vincent goed in de Super G en afdaling:).

overigens een reden zou ook kunnen zijn waarom Marcel voor Nederland uitkomt is aangezien Van Deer nog geen deel uitmaakt van de Oostenrijkse OSV;
https://www.austria-skipool.at/en/partner/index.php…

Voor Nederland kan hij al zijn eigen materiaal gebruiken en zelf een team samenstellen (neem aan zijn vader als trainer en materiaal man)

tevens had de FIS zijn Van Deer logo met de naam Red Bull afgekeurd en ook de aanpassing van Red Bull in Racing waarbij de letters Racing nog steeds leek op die Red Bull stier, dus hier moet hij nog iets mee…(vandaar dat de Van Deer logo’s nog zijn afgeplakt…).

Zie dat ik een van de weinige ben die tegen is. Anyway, leuk voor hem, maar hij doet dit alleen maar omdat er een race in zn home resort is, en hij in het oosterijkse team weing tot feennkans maakt erbij te zijn. Wij nederlanders hebben toch geen wc skiers dus dan is de kan eens stuk makkelijker om daar aan de start te staan. Goed en handig gebruik maken van een dubbele nationaliteit zullen we maar zeggen. Toch vreemd dat het zo makkelijk kan, van bond verwisselen. Is in veel andere sporten toch niet zo, zeker niet als je al zo vaak voor een ander land bent uitgekomen

Arnie777 op 25 apr 2024 11:46

Bij de Duitsers vind je zelfs skiërs die helemaal niet Duits zijn. ;)

Het is een individuele sport. Ik zie dus geen enkele reden waarom een wissel van bond niet zou moeten mogen.

Goed en handig gebruik maken van een dubbele nationaliteit zullen we maar zeggen. Toch vreemd dat het zo makkelijk kan, van bond verwisselen. Is in veel andere sporten toch niet zo, zeker niet als je al zo vaak voor een ander land bent uitgekomen

Arnie777 op 25 apr 2024 11:46

Nou, er zijn thans genoeg schaatsbelgen, -canadezen en -amerikanen, niet?

Let's Ride

overigens een reden zou ook kunnen zijn waarom Marcel voor Nederland uitkomt is aangezien Van Deer nog geen deel uitmaakt van de Oostenrijkse OSV;
https://www.austria-skipool.at/en/partner/index.php…

Voor Nederland kan hij al zijn eigen materiaal gebruiken en zelf een team samenstellen (neem aan zijn vader als trainer en materiaal man)

Gerjon op 25 apr 2024 12:34

Ik vermoed dat de ÖSV nog wel tot wat toegevingen bereid gevonden zou kunnen worden…

Let's Ride

Plaats een reactie