Wintersport 12/13

In de week van Kerst naar Monte Rosa (IT), met mogelijk de tweede week van de vakantie er achteraan plakken (Frankrijk?).

En in februari nog een week naar Tignes. Lijkt helemaal goed te gaan deze winter.

In april geboekt voor wederom een 9 dgn naar Grosseck speireck / Aineck-Katschberg We verblijfen in Sankt Michael. Of om precies te zijn St Martin im Lungau. Vlakbij de nieuwe gondel. Dit gebied is zo goed bevallen dat we terug gaan!. Verder in Jan. nog wel wat plannen maar bestemming is uiterst flexibel 5 dgn. Eerst nog even 2 weken chillen aan het Gardameer en een lang weekend op de motor naar de Eiffel. bah wat een rot leven.

Seriously snow addicted family!

Begin januari hoogstwaarschijnlijk naar Serfaus. In maart nog ergens een mini-ski naar b.v. Gaschurn.
Dorpen zijn dus gepland, nu nog een plek om te slapen.

Januari naar Sauerland
Februari naar Trois Vallees
Maart naar PDS

In februari met de vriendengroep (24 man) naar Paradiski, net als dit jaar in een prachtige villa aan de rand van het gebied…

Helaas, was al hele seizoen volgeboekt… :(

Nu wordt het St. Martin de Belleville in Les Trois Vallées… :D

"…"

Helaas, was al hele seizoen volgeboekt… :(

Nu wordt het St. Martin de Belleville in Les Trois Vallées… :D

Harm op 3 jul. 2012 22:22

Van een stap vooruit gesproken!

Vakantieplannen zijn een tikje gewijzigd. We gaan nog steeds een week naar Obergurgl. Alleen gaan we nu het skigebied van Ischgl verkennen vanuit Samnaun i.p.v. vanuit Kappl. Ik hoop dat daar de wachtrijen bij de lift wat redelijker zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Als je niet in de vakantie periode zit heb je eigenlijk geen wachttijden. Tijdens de vakantie is het onder even druk maar als je eenmaal boven bent heb ook weinig last van wachttijden. Ischgl is geweldig om te skiën dus zeker een goede keuze. De afdaling naar Samnaun (80) vind ik persoonlijk minder. Vooral het laatste stug is vrij vlak.

"…"

Van een stap vooruit gesproken!

Niels op 4 jul. 2012 00:38

Hoe bedoel je dat? Qua accommodatie konden we er alleen maar op achteruit gaan, maar de locatie is nu ook super in een (volgens mij) leuk dorp in er prachtig gebied…

Hoe bedoel je dat? Qua accommodatie konden we er alleen maar op achteruit gaan, maar de locatie is nu ook super in een (volgens mij) leuk dorp in er prachtig gebied…

Harm op 4 jul. 2012 10:02

Acco weet ik niet. Maar paradiski of L3v? Dan ga ik toch voor l3v. St Martin is btw ook het gezelligste dorp van heel het gebied (naar mijn mening dan toch)

Da’s goed nieuws! We zitten niet te wachten op een “Lloret” achtig dorp tijdens wintersport. Sfeer maken we toch zelf met de groep en bewezen is dat je met zo’n grote groep (komend seizoen 18 man, afgelopen seizoen 23) niet eens 's avonds gaat stappen maar dat je het zelf gezellig maakt…

Dit dorp leek mij ook één van de leukere in het gebied en toch wat kleinschaliger… :D

Via deze wedstrijd kan je een luxe chalet winnen voor 10 personen in Kals - Matrei tijdens de Kerstvakantie ( waarde 6340 euro !!!).
http://messagent.vummail.be/optiext/optiextension.dll?ID=YCX…

Zo, we hebben met onze wintersport groep dit weekend besloten naar Kaltenbach ( Hochzillertal ) te gaan. Ben erg benieuwd naar dit gebied. Verder ben ik de 2e vakantie nog aan het plannen welke waarschijnlijk naar het Brixental gaat. Maar welk dorp e.d. ben ik nog niet aan uit. Tips zijn welkom!

In mei al begonnen met zoeken en nu eindelijk de eerste vakantie geboekt (was afhankelijk van de grote van de groep). Maar in iedergeval een weekje Zell am Ziller.

Verder nog even kijken of er dit jaar meer inzit

Zo, we hebben met onze wintersport groep dit weekend besloten naar Kaltenbach ( Hochzillertal ) te gaan. Ben erg benieuwd naar dit gebied. Verder ben ik de 2e vakantie nog aan het plannen welke waarschijnlijk naar het Brixental gaat. Maar welk dorp e.d. ben ik nog niet aan uit. Tips zijn welkom!

Rene Sebastian op 1 aug. 2012 09:29

Mooi gebied maar druk in de weekends door dagtoeristen. Ik zou zeggen ga ook eens naar Mayrhofen maar ik meen me te herinderen dat jouw reisverslag (Gopro !) uit Mayrhofen kwam.

Zelf nog niets concreets maar een week Ischgl/Kappl met Pasen zal er wel bijzitten.

Begin maart: Skiwelt Wilder Keiser met collega’s van het werk (al zo vaak doorgereden, nog nooit gaan skiën - ben benieuwd)
Eind maart: Alpe d’Huez met de familie (ook al zo vaak met de fiets op gereden, maar nog nooit op de latten gestaan)

en aangezien het vrouwke moet werken tussen kerst en nieuw denk ik nog eens naar La Bresse of Feldberg te trekken (maar da weet ze nog niet, keep it quiet ;-)

better to be off piste, then to be pisted off

Mooi gebied maar druk in de weekends door dagtoeristen. Ik zou zeggen ga ook eens naar Mayrhofen maar ik meen me te herinderen dat jouw reisverslag (Gopro !) uit Mayrhofen kwam.
Zelf nog niets concreets maar een week Ischgl/Kappl met Pasen zal er wel bijzitten.

dr dre op 8 aug. 2012 23:48

Dat verslag video verslag van Mayrhofen kwam inderdaad van mij af. Leuk gebied, maar had er eerlijk gezegd meer van verwacht. Mayrhofen heeft op de 1 of andere manier een grote naam, maar vraag me af waarom.

Wij hebben ook geboekt :)
We gaan 28 dec naar Samoëns, in het Grand Massif gebied.

Kan niet wachten :)

Net terug van een heerlijke zomer vakantie in Oostenrijk en natuurlijk ook nog even bij de eeuwige sneeuw geweest en het verlangen naar de winter is er weer …

Wij gaan dit seizoen ook weer naar Kleinwalsertal.

Member of global cooling initiative

Juist beslist dat we volgend jaar in de krokus naar Lienz in Oostenrijk gaan en dan ook gaan skiën in Sillian, Brunnalm en Matrei. De beschrijving over Sillian heeft ons warm gemaakt voor Osttirol, heb er al zin in!

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

@grote broer: ik had toch voor de andere optie gekozen, les trois vallees. Oost tirol zal ook wel tof zijn maar les trois vallees was toch veeeeeel toffer geweest.

Wij gaan in 2013 op herhaling! Juist omdat seizoen 2012 zo geweldig was! In januari naar Grand Massif (flaine), februari Les Sybelles (St. Sorlin d’arves) en eind maart Les trois vallees (val thorens).

Hester op 10 mei 2012 17:43

De plannen zijn gewijzigd. We gaan in januari naar Paradiski (Plagne 1800), in februari naar Le grand domaine (St Francois Longchamp) en half maart naar Les trois vallees!

Superveel zin in!

eerste skipret van volgend seizoen geboekt, Lech in december. Kijk er zo naar uit!

Jan : L3V
Feb : Les Arcs
Mar : tbd :)

Kerst: Val Gardena, 8 dagen skiën
Oud & Nieuw: N.t.b., 7 dagen skiën
Januari: Espace Killy, 8 dagen skiën
Maart: Les Trois Vallées (hoop ik), 8 dagen skiën

Gaat lekker zo.

@ Cheizz: Wanneer precies zit je in Espace Killy? Wij zijn daar van 19 t/m 26 januari (Val d’Isere appartement).

Wij zitten er in diezelfde week. Misschien kunnen we ergens meeten. Wij zitten in Tignes le Lac.

Gaan we doen Cheizz! Wij zitten in La Daille, Val d’Isere. Samen een afdalinkje pakken en daarna een biertje lijkt me erg gezellig. Misschien dat er nog meer forumbezoekers dan daar zijn, een mini Strüdelmeeting in de Franse Alpen :)

oktober: tbd (gletscher)
2e week januari: L3V (LM)
2e week februari: TBD (waarschijnlijk sölden of Saalbach)

If you snooze, you loose!

Kerst/Oud-nieuw 1 week met camper op wintersport (met me ouders) plek weten we nog niet.
Jan: tignes met 8 vrienden
feb naar mautendorf met me schoon familie weet nog niet wat ik moet verwachten van zo’n klein gebied.

Waarschijn nog wel dagje naar winterberg :)

Kan nu al niet wachten:D

Plaats een reactie