Geflitst in Duitsland

@Antoine: ik vind hem iets te donker om te laten uitvergroten :)

Met deze brief doe ik dus even niets, ik wacht de boete wel gewoon even af.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

De bekeuring is inmiddels binnen.
93,50 euro en 1 strafpunt .

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

De bekeuring is inmiddels binnen.
93,50 euro en 1 strafpunt .

Bobdeboarder op 14 feb. 2013 14:37

Ai…Das toch wel jammer…

Ik ben vorige week geflitst in de buurt van Kassel op een strook waar je vanwege brückenschade maar 80 ipv 120…Had het bord niet gezien. Maar ik ben erg benieuwd of de bekeuring nog gaat komen, aangezien we vlak voor vertrek uit Sölden er achter waren gekomen dat de kentekenplaat aan de voorkant van de auto was verdwenen ;-)…

If you snooze, you loose!

Ik kan me voorstellen dat niemand zit te wachten op een boete of deze nu uit Nederland of ergens anders vandaan komt. Maar als je te hard rijdt, en meestal weet je wel dat je te hard rijdt! Dan vind ik dat je deze gewoon moet betalen. Jij kiest er toch voor om hard te rijden…dan moet je ook op de blaren zitten als je een prent krijgt…be a man!
Overigens heb ik ook al enkele malen een boete uit Duitsland gekregen en gewoon betaald.
ps: valt me wel op dat het hier allemaal mannen zijn die hierop reageren…rijden dames netter?

@Wouter: +1!! Hier heb je een punt vind ik. Iedereen weet donders goed dat ie te hard rijd en als er post uit Duitsland komt dan gaan we allemaal lekker liggen janken. Wees een kerel en betaal die paar Euro gewoon.

@Martijnski: ik denk dat het verhaal klopt. Heb foto’s gezien van een collega waarbij zijn vrouw de BOB was. Mijn collega kreeg een zwarte balk over z’n ogen op de foto. Hilarisch natuurlijk, want deze ging in het personeelsblad onder de kop: “Opsporing verzocht”

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Ik ben vorige week geflitst in de buurt van Kassel op een strook waar je vanwege brückenschade maar 80 ipv 120…Had het bord niet gezien.

Jeff op 14 feb. 2013 15:13

Oei oei oei Jeff… en de maximumsnelheid wordt daar nog wel 3x herhaald. ;)

Ik hoop dat je er niks van te horen krijgt. Boven 40 km/h te hard betekend namelijk een maand rijverbod in Duitsland en drie strafpunten. Als het je eerste forse overtreding is mag je wel in een tijd van zes maanden uitzoeken, wanneer je je rijverbod laat ingaan. Handig plannen en dan komt het wel goed, je mag immers in overige landen gewoon verder rijden, maar het is flink balen. Vooral als ze gaan zeuren dat je je rijbewijs eventueel moet opsturen. Sterkte ermee!

De bekeuring is inmiddels binnen. 93,50 euro en 1 strafpunt .

Bobdeboarder op 14 feb. 2013 14:37

Vooral dat strafpunt is balen als je regelmatig in Duitsland rijdt, maar eerlijk gezegd is die 93,50 euro natuurlijk een koopje in vergelijking met Nederland. Desalniettemin is het toch wel jammer van het geld.

@Frans realiteit zal ik iets langzamer zijn gegaan denk ik.

Maar dan nog ben ik benieuwd hoe ze ons gaan vinden… kentekenplaat aan de voorkant lag er af en in Duitsland flitsen ze alleen van voren ;-). Mocht hij desondanks komen zal ik em gewoon dokken…

If you snooze, you loose!

@Jeff: Oh, dan zal de schade gelukkig tamelijk mee gaan vallen, mocht je er überhaupt nog iets van horen. Hoogstens 120 euro plus administratiekosten. Doe dezelfde overtreding in Nederland en je bent meteen een fortuin kwijt. Elk nadeel heeft toch weer zo z’n voordeel. ;)

Natuurlijk gewoon betalen en anders komt gewoon de nederlandse politie de bekeuring aan je deur innen. Het is inmiddels al overgemaakt aangezien ik over twee weken weer gewoon door duitsland heen moet. Ik zal wel wat beter opletten nu :) toch zonde geld en het levert uiteindelijk niks op.
Rij relax ! het is vakantie :)

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Gewoon betalen!

Tsja, you win some … you lose some.

Ik zit zelf ook zo vaak in DU/OO/IT dat’k die dingen gewoon beter betaal. Maar het is altijd sneu om een snelheidsbeperking niet gezien te hebben en dan net eraan te hangen…

Nee, hoor daar vind ik dat je geen medelijden mee hoeft te hebben.

Ik zat klaarblijkelijk gewoon niet goed genoeg op te letten en dan hang je. Iets wat ik overigens terecht vind. Dus als hij komt zal ik hem gewoon betalen…

If you snooze, you loose!

Twee weken geleden geflitst in Duitsland op weg naar Saas Fee.

Ik reed netjes gedurende een paar kilometers 80 km/u bij wegwerkzaamheden, rustig rijden, want er staan wellicht mensen te werken en de rijstroken zijn ook nog eens akelig smal. Bij het ingaan van een bocht geef ik altijd iets extra gas, dan stuurt me auto beter door de bocht. Dus uit gewoonte geef ik gas bij in de bocht en ik zat daardoor onbedoeld ineens (5-10 km/u?) boven de toegestane snelheid. En in die bocht stond de welbekende camera met flitser die me perfect van voren heeft geflitst.

Nu rijd ik best vaak te hard op de snelweg (het is tenslotte een snel-weg), zo vaak en zo hard dat ik absoluut niet mag klagen dat ik een keer een bon krijg. Eigenlijk had ik al te lang geen bon gehad. Maar net in de situatie dat ik me probeer te gedragen, daar gaat het mis :-(. Ik heb het verdiend, ik moet vooral boos op mezelf zijn, ookal was het natuurlijk raar om in de fout te gaan op het moment dat ik me probeer te gedragen.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Tientje boete lees ik, met een gerust gevoel het weekend in :-)

http://www.bussgeldkataloge.de/

En ik zal het nooit meer doen, ik heb ervan geleerd, eerlijk waar! :-)

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ben 2 weken geleden nog op wintersport geweest.

Samen met een vriend in 1x via Luxemburg doorgereden naar Châtel. Hij neemt ergens in Frankrijk het stuur van mij over & flits later is hij nogmaals geflitst…

De terugreis rijden we met zijn 3-en. Zijn de andere 2 beide nog eens geflitst, waarvan 1 in Frankrijk & 1 in Zwitserland.

Ben benieuwd of alle bekeuringen binnen komen. Wij reden met een bus van de vrijwilligers organisatie, dus de bekeuringen komen 1st daar binnen.

Zwitserland is erg duur om geflitst te worden.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik lees hier ook "strafpunten" bij geflitst in Duitsland. Iemand die mij kan vertellen wat de gevolgen zijn van strafpunten? In België is dat concept niet gekend dus ik vraag me dan wel af wat de gevolgen kunnen zijn.

Bij teveel strafpunten wordt voor een bepaalde tijd je de rijbevoegdheid ontzegd.

In de praktijk moet je echt je best doen om het zover te laten komen, ik zou me er geen zorgen over maken.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

4x geflitst op één vakantie? Ben je lekker bezig …

Verder is Zwitserland ongeveer nog strenger dan in NL, is algemeen bekend.

Rob

Boven de 35 Km/u te hard in Zwitserland, kun je 10% van je jaarsalaris inleveren. Erg effectief tegen de rijke lieden die normaliter lachen om een bon. Af en toe kan er iemand een paar miljoen CHF dokken voor een flitsbon :-)

Ik tel trouwens drie flitsen, maar blijft veel voor één vakantie. Je weet toch dat als je duizend kilometer rijdt, je altijd wel minstens één onverwachtse snelheidscontrole tegenkomt? Stelletje pannekoeken :-)

Frankrijk is de afgelopen jaren ook strenger geworden tegen snelheidsovertreders, dus ben benieuwd wat dat gaat kosten.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ben vanwege mijn werk regelmatig onderweg in Duitsland en een paar keer zo’n brief gehad. Ik doe er niets mee en gooi ze weg.

Oplossing is eenvoudig en alsvolgt. De identiteit van de bestuurder moet in Duitsland altijd worden vastgesteld. Justitie vraagt de Nederlandse kentekenhouder (via het CJIB) om de identiteit van de bestuurder kenbaar te maken. Omdat de bestuurder boeteplichtig is en niet zoals in Nederland de kentekenhouder zou jij als bestuurder de volgende n.a.w’s kunnen opgeven: Dr. Abu Hamzi Maglalla, Abskenorradischa 5598, Bilazamil Maroc. Werkt geheid. Justitie stuurt voor 100% naar dit adres een uitnodiging tot betaling. En dan gaat het spel beginnen. Justitie kan in Duitsland als de aangeschrevene weigert te betalen een huisbezoek afleggen. Ik zou zeggen…suc6 Flensburg. En jij hebt er natuurlijk alles aan gedaan om de identiteit openbaar :-) te maken. En geen gezeik als je straks door de Heimat rijdt, jou valt immers niets te verwijten. Toch?

Ik ben ook zeer benieuwd hoeveel ze dit gaat kosten… Geen idee hoe ze het voor elkaar hebben gekregen?! Ik heb zelf ook stukken gereden & me ook zeker niet altijd aan de toegestane snelheid gehouden. Erg stom & zonde van hun geld!

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag! Dus gewoon doen waar jij je prettig bij voelt; "Betalen of niet Betalen".
En de verantwoordelijkheid nemen voor wat er volgt als je niet betaald.
Hoe simpel kan het zijn :-)

Ik lees hier ook "strafpunten" bij geflitst in Duitsland. Iemand die mij kan vertellen wat de gevolgen zijn van strafpunten? In België is dat concept niet gekend dus ik vraag me dan wel af wat de gevolgen kunnen zijn.

Wouter op 16 feb. 2013 08:24

De boetes worden bij een volgende overtreding (aanzienlijk) duurder en je krijgt sneller een Duits rijverbod opgelegd. Dat laatste gebeurd overigens ook als je 2x per jaar harder dan 25 km/h hebt gereden.

Omdat de bestuurder boeteplichtig is en niet zoals in Nederland de kentekenhouder zou jij als bestuurder de volgende n.a.w’s kunnen opgeven: Dr. Abu Hamzi Maglalla, Abskenorradischa 5598, Bilazamil Maroc. Werkt geheid. Justitie stuurt voor 100% naar dit adres een uitnodiging tot betaling. En dan gaat het spel beginnen.

Gast474 op 16 feb. 2013 21:18

Dat is valsheid in geschriften en bij een volgend bezoek in Duitsland mag je je verheugen op veel drama, aangezien de kentekenhouder wél verantwoordelijk is voor de identiteit van de andere bestuurder. Dit soort trucs heeft de politie alleen al in Duitsland mee te doen en die zijn al door en door bekend.

Heren (?), wat ik een beetje mis in bovenstaande discussies is hoe “wij” (Nederlanders, Belgen) zouden reageren als al die Duitse toeristen die 's zomers onze stranden komen bezoeken op dezelfde manier onder hun verkeersboetes in Nederland / België uit zouden proberen te komen. Dan was het land toch “te klein”…?

@Frans: Even off-topic, de route van Lienz naar België over Regensburg, de 20 en Salzburg is ons erg goed bevallen. We hebben erg veel tijd bespaard op deze manier. De Nederlanders kennen deze route wel al, maar voor Belgen is het onbekend denk ik, want ik heb er geen enkele gezien. Merci voor de tip :)

Gstr teruggekomen,door het enorm groote duitsland,tomtom heeft me mooi overal gewaarschuwd

Heren (?), wat ik een beetje mis in bovenstaande discussies is hoe “wij” (Nederlanders, Belgen) zouden reageren als al die Duitse toeristen die 's zomers onze stranden komen bezoeken op dezelfde manier onder hun verkeersboetes in Nederland / België uit zouden proberen te komen. Dan was het land toch “te klein”…?

Gast503 op 17 feb. 2013 18:09

Inderdaad, dan zouden we gelijk vreselijk klagen. Gelukkig mogen niet-ingezetenen in NL direct contant afrekenen als ze staande gehouden worden door de politie. :-) In alle andere gevallen krijgt de kentekenhouder de boete thuisgestuurd, geen gezeur over de werkelijke bestuurder :-)

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Gewoon betalen!

SerfausFissLadis op 15 feb. 2013 09:23

Inderdaad, of beter nog: Pro-actief zijn en je gedrag aanpassen en je gewoon aan de regels houden.
Simpel, doeltreffend, goedkoopste oplossing en het scheelt een hoop gezeik (en commentaar op fora als dit). Is het je nu echt waard om een boete van (doe een gooi) € 100 te riskeren om een half uur eerder op je bestemming te zijn? Mij in elk geval niet …

We "zeuren" over de prijzen van skipassen, eten op de piste etc. etc. maar nemen zonder moeite het bewuste risico op een prent wegens te hard rijden om een half uur eerder op de bestemming te zijn …
En als we die dan krijgen zitten we een potje te janken en vragen we anderen hoe we er onderuit kunnen komen. Sorry hoor, maar ergens begrijp ik dat niet …

Rob

Plaats een reactie