Skigebied voorjaars- en kerstvakantie | Zwitserland, Noorwegen, Zweden of Oostenrijk?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flims - Laax - Falera

Hi,

Ruim 40 jaar ski ik gemiddeld 2 weken per jaar. Ben in veel gebieden geweest, vooral Zwitserland en Oostenrijk maar ook soms in Frankrijk. Mooie gebieden vond ik Laax-Flims-Falera (4x geweest), Jungfrau/Wengen/Grindelwald (2x), Andermatt (2x) en St. Anton/Warth/Stuben/Ski Arlberg (20x geweest, vooral met vrienden). Inmiddels skiën de kids ook al zo’n 5/6 jaar mee (leeftijd 10 en 12) en zoeken we een ‘vast’ skigebied voor de komende jaren. In de kerst- en voorjaarsvakantie. Onze voorkeur gaat uit naar Zwitserland (vooral het Duitstalige deel), omdat dat doorgaans vrij rustig is met mooie en goede pistes en goed aan te rijden vanuit Utrecht. Maar misschien moeten we ook Noorwegen of Zweden overwegen?

Ons wensenlijstje is als volgt: sneeuwzeker (vooral natuurlijke sneeuw in kerst en voorjaar), max reisafstand rond 900 km van Utrecht (geldt natuurlijk niet voor Scandinavië), uitdagend en aaneengesloten skigebied (zwart/rood, minder blauw en minder vlak) van 100 km of meer (mag ook iets kleiner als uitdagend met voldoende ski route en/of off-pistemogelijkheden), hooggelegen, sfeervol, aan/dichtbij de piste, culinair, niet te duur (binnen Zwitserland zitten ook prijsverschillen).

Wie wil zijn tips over gebieden die aan het wensenlijstje (bijna) voldoen met mij delen? Alvast enorm bedankt voor je bijdrage.

Groeten, Job

Op één punt voldoet het niet (want Franstalig), maar verder aan alles; Val d’Anniviers!
En dan is Zinal wellicht iets betaalbaarder dan Grimentz.
Wij zijn met ons gezin al met al 5 weken in Grimentz geweest, zowel in kerstperiode als krokusvakantie. Soms alleen met gezin, ook met andere gezinnen samen.
Het is zo prachtig!
Hier op beschrijving skigebied en dorpen op wintersport.nl genoeg te lezen waarom het aan je wensen voldoet. https://www.wintersport.nl/skigebieden/anniviers

*bericht bewerkt door Marije77 op 14 mrt 2023 18:03

❄️

Plaats een reactie