Skileraar hele gezin

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Goedemiddag allemaal,

Nu de zomervakantie er voor ons weer opzit is de focus direct naar de wintersport gegaan.
Wij (gezin met drie kinderen) gaan skiën in Alta Badia waarbij ik de enige ben met wintersport ervaring. (wat heet, nu in totaal 20 weken) De afgelopen jaren hebben we in Oostenrijk geskied maar willen dit jaar in een meer kindvriendelijk gebied zitten. De jongste van 5 en de middelste van 9 zijn ondanks skiles geen helden in de sneeuw vandaar dat ik een skileraar zoek die vijf a zes dagen lang een halve dag met ons als gezin mee kan en die twee dan min of meer onder z’n hoede neemt… Wie heeft hier ervaring mee en zijn er skischolen die dit aanbieden?

Bedankt voor het meedenken!

Sander

Het gebied ken ik niet, maar (nagenoeg) elke skischool biedt de mogelijkheid tot het boeken van privéles aan. Daarbij maakt het niet uit of je dat alleen doet of met het gezin.

Echter zou ik niet aanraden om met zo’n niveauverschil in dezelfde groep te gaan lessen. Waar jij (wellicht) met gemak van rode en zwarte pistes naar beneden gaat, kan het voor de kinderen al een stap te ver zijn om überhaupt rode pistes te pakken. Vervolgens sta jij de halve dag op blauwe pistes waar jij weinig aan je techniek kan doen, maar wel betaald voor de les. Over het algemeen betaal je namelijk een vast tarief voor een privéleraar en een toeslag voor elke volgende leerling.

Als het echt gaat om het begeleiden/lesgeven van de jongste en middelste, waarom dan niet gewoon groeplessen? Dat is goedkoper dan een privéleraar, en dan kan de rest op z’n eigen niveau op pad.

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Ik kan er echt geen touw aan vastknopen. Jij bent de enige met wintersport ervaring maar de afgelopen jaren hebben jullie (meervoud?) in Oostenrijk geskied, en de jongste twee kinderen hebben kennelijk ook ski les gehad (waar?). De oudste en je vrouw niet?
Maar wat ik me helemaal afvraag: hoe zie je dat voor je, “met het gezin” skiën?

Ik kan er ook weinig zinnigs van maken (behalve met allerlei noodgrepen als ‘we’ is vast hij met vrienden en de ‘les’ voor kinderen was vast in SnowWorld enz enz). Maar goed, even los van dat; het niveauverschil lijkt mij ook een ding. Ik zie niet goed in hoe een leraar een 5- en 9-jarige al beiden volledig op de juiste manier kan bedienen, laat staan met nog een onervaren volwassene er bij. En al helemaal niet met iemand met de nodige ski-weken in de benen.

Leraren houden in het algemeen niet van halve dagen privé skiles.( moeten ze maar afwachten of er klanten zijn in de middag zo niet worden ze maar een halve dag betaald)

Ik zou de 5 jarige in een groepje doen en de 9 jarige in beslist een ander groepje.
Je hebt het over 3 kinderen. Hoe oud is het oudste kind dan.

Voor jezelf zou ik 1 dag privé les boeken (leer je veel van)
Je heb het over je gezin. Ik neem aan dat er dan een partner is.Wat is haar niveau dan.
Kies ervoor om dan 1 of 2 dagen met elkaar te gaan “skiën”.al liggen de niveaus te ver uit elkaar.

Mocht je partner een absolute beginner zijn stop haar in een volwassen beginners groepje. @SanderDaniel
Zijn we er toch nog uitgekomen @DrPhill @MiKeZZa

https://skilikeapro.nl/

Misschien een idee?

Ski good, or eat wood!

of je neemt met 20 weken ervaring een anwarters cursus en geeft dan zelf het gezin les

of je neemt met 20 weken ervaring een anwarters cursus en geeft dan zelf het gezin les

martin10500 op 18 aug 2021 17:54

😂

@allen: don’t scare the new guy ;)

Aftellen maar!

Plaats een reactie