Welke liften voor niet-skiers te bereiken vanuit Corvara?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Nog een paar dagen en dan zitten we in Corvara. Nu zal onze dochter door een enkeloperatie helaas niet kunnen skien maar het zou wel leuk zijn als ze toch de berg op kan om met ons te lunchen. Als ik het goed heb gezien kan zij drie gondels nemen vanuit Corvara: naar Col Alt, Piz Boe en de Borestlift. Die laatste lijkt niet zo aantrekkelijk omdat daar geen hut in de buurt lijkt te zijn. Ze kan met de bus naar La Villa en dan naar Piz la Ila. Hebben jullie ervaring met/tips voor eventuele andere mogelijkheden? Al denk ik dat we voor meer liften een skipas zullen moeten kopen.

Wat betreft de skipas keuze voor de wandelaars.
Je kan bij veel liften een losse rit kopen, maar het is comfortabeler en goedkoper om een ‘punten pas’ te overwegen.

Deze bestaan in 600, 1000 en 2100 punten voor respectievelijk €50 , € 80 en € 150

Ter indicatie:
Een gondel vanuit het dal komt al snel op ca 50-70 pt, enkele reis.

Colfosco 55 pt
Col Alto 57pt
Borest 46 pt

Er zijn pdf overzichten te downloaden, bijvoorbeeld voor Alta badia (incl Corvara):
https://www.dolomitisuperski.com/dam/jcr:09874122-10d1-435b-…

Of google even naar de [pdf] met de zoekwoorden: tessere a valore alta badia

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 14 feb 2023 21:57

Zou je als voetganger ook niet richting Colfosco en Edelweiss kunnen? Denk zelfs dat die “Jimmy’s” richting Wolkenstein moet kunnen.
Col Alt en die boven La Villa zijn goed. De tent op Piz Boe zag me er iets te steriel uit, maar geen ervaring mee.

Wat betreft de skipas keuze voor de wandelaars.
Je kan bij veel liften een losse rit kopen, maar het is comfortabeler en goedkoper om een ‘punten pas’ te overwegen.

Er zijn pdf overzichten te downloaden, bijvoorbeeld voor Alta badia (incl Corvara):
https://www.dolomitisuperski.com/dam/jcr:09874122-10d1-435b-…

Bedankt, dat is een goede tip! Bovendien mooi overzicht van liften die haar heen en terug kunnen nemen.

Plaats een reactie