Ervaringen met Ax 3 Domaines? Lijkt echt wel onbestaande

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ax 3 Domaines

Ik ben eens aan het kijken geweest naar bestemmingen die met de trein bereikbaar zijn. Hierbij kwam al snel Ax 3 Domaines naar boven.

Op papier lijkt het perfect: in Rijsel 's avonds de trein nemen naar Parijs, de klassieke sleur-je-gerief-doorheen-de-metro naar Gare d’Austerlitz en daar de nachttrein naar Ax Les Thermes, waar je dan iets na 9 uur 's ochtend toekomt, tijd genoeg om in te checken of bagage te dumpen en direct op de piste te kruipen voor een shortski van een dag of 3 (met 80km lijkt dat net te lukken). Omgekeerd: zondag heel de dag skiën, naar het station schuifelen om daar weer de nachttrein te nemen 19u46 en 's ochtend een HST naar Rijsel om daar 11u18 toe te komen. Ik kan nog aan het werk 's middags als ik wil.

OK, het ziet er niet de meest sexy bestemming uit, maar ook op andere websites vind ik heel weinig ervaringen of reviews. Mij lijkt de combinatie van skiën en kuuroord heel leuk: 's ochtends in de sneeuw, 's avonds in de modder.

Daarom even polsen of er mensen zijn die ervaring hebben met dit gebiedje in de Pyreneeën. Voor wie langer dan 3-4 dagen blijft: is er nood om even uit te wijken naar Andorra en hoe vlot is deze connectie?

Plaats een reactie