(Gratis) parking voor een week in Breuil-Cervinia?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Hallo,
Ik heb gezien dat er al heel veel topics over dit skigebied bestaan, maar ik kom nergens mijn speciefieke vraag tegen.

  • Kan ik ergens mijn auto (gratis) kwijt voor een volledige week?
    Ons hotel is op Plan Maison en we moeten dus met al onze bagage in de kabelbaan naar boven. Liefst niet te ver van de grote kabelbaan prakeren dus…
    Bijkomende vraag: De gele pistes op de kaart van Zermatt, zijn dat ongeprepareerde skiroutes?
    Alvast bedankt voor de tips.

De grote parkeerplaats bij de gondel naar Plan Maison is gratis.
Zit je in Lo Stambucco? Heb ik ook een keer gezeten. Aftandse kamer, maar het eten was goed.
De gele routes in Zermatt zijn idd skiroutes.

Ja, klopt. Ik zit in Lo Stambucco. De kamer maakt niet zoveel uit, zolang het eten maar goed is :-)
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga mijn auto dan proberen te parkeren op die grote parking.

Hoe laat kom je aan? Als je later in de middag aankomt, is er plek genoeg. Veel auto’s staan daar de hele week. De gondel naar het hotel is overigens inbegrepen. Perfecte startlocatie, lo Stambucco.

e gondel naar het hotel is overigens inbegrepen. Perfecte startlocatie, lo Stambucco. § DrPhil op 24 jan 2022 13:18

Ah perfect! Dat was inderdaad nog één van mijn vraagjes. Goed dat dat erin zit.
En aankomst zal ergens in namiddag zijn. Hangt een beetje af van het verkeer en aantal stops (ik rij alleen met 2 kids op de achterbank)

*bericht bewerkt door SnowboardingSamson op 24 jan 2022 14:39

Namiddag zou prima moeten zijn. Zaterdag en zondag is het tot een uur of 2 wel echt helemaal afgeladen vol op die parkeerplaats

Iets verder van de lift, maar op de grote parking (als je aan komt rijden links van de laatste tunnel) tussen de benzinepomp en de eerste rotonde in het centrum staan ook altijd veel auto’s voor langere tijd.

Edwin van Riel

Je kunt sowieso haast tot aan de deur van de gondel rijden, tenzij ze dat hebben veranderd. Dus evt. kun je daar je spullen uitladen en dan rustig een parkeerplaats zoeken. Hou je rekening met de laatste lifttijd? De gondel gaat niet buiten de reguliere tijden naar het hotel.

Je kunt sowieso haast tot aan de deur van de gondel rijden, tenzij ze dat hebben veranderd. Dus evt. kun je daar je spullen uitladen en dan rustig een parkeerplaats zoeken. Hou je rekening met de laatste lifttijd? De gondel gaat niet buiten de reguliere tijden naar het hotel.

DrPhil op 24 jan 2022 15:47

Jazeker, ze hebben me gezegd dat ik zeker voor 16u naar boven moet.
Aangezien ik alleen met 2 kids ga, is de optie van het uitladen niet mogelijk. Ze zijn nog iets te jong om daar alleen met de bagage achter te laten.

Plaats een reactie