zoektocht naar appartement

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Kan het zijn dat Breuil-Cervinia niet grossiert in leuke appartementen? Ben op zoek naar een accommodatie voor 5 personen maar krijg voornamelijk ietwat treurige opties met gammele slaapbanken. Maar misschien vergis ik me en heeft iemand een goede tip.
Daarnaast twijfel ik om hier naartoe te gaan omdat ik regelmatig lees dat er delen van het gebied dichtgaan bij wind. Heeft iemand ervaring met dit gebied in de voorjaarsvakantie?

Gebied ligt hoog en is wel windgevoelig. Als het een week wat minder weer is kun je ervoor kiezen om een weekpas voor alleen het Italiaanse deel te nemen. Die pas is dan ook geldig in bijv. Pila bij Aosta, waar je wat meer beschutting vindt en tussen de bomen kunt skiën.

Qua appartementen is het zeker in Cervinia veelal wat ouder en niet echt fotogeniek. Je kunt wellicht kijken in Valtournenche. Via Vrbo, Airbnb en Booking wordt wel wat leuks aangeboden.

Mr. Slow

Ik ken dezelfde zoektocht en ben uiteindelijk uitgekomen bij Red Fox.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik ken dezelfde zoektocht en ben uiteindelijk uitgekomen bij Red Fox.

Roy83 op 12 sep 2022 14:37

Ja! Zoiets bedoel ik!

In dezelfde categorie: 3 Chalets Aparthotel. Niet meer op loopafstand van de piste maar ongetwijfeld met shuttle service (zoals zoveel in Cervinia). Shuttle service werkt vaak perfect, daar zou ik een hotel niet om overslaan.

Iets goedkoper dan Red Fox (zo’n 300 per week voor een 1 slaapkamer appartement).

*bericht bewerkt door Roy83 op 13 sep 2022 08:33

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij waren afgelopen jaar in de kerstvakantie in Breuil-Cervinia.
Accomodatie via lokale makelaars (die in sept ongeveer weten wat er beschikbaar is voor de komende winter) kun je vinden op:
immobiliaresangrato.com www.ilcervino.com www.immobiliaremontecervino.it. Wij hadden AS14 bij de laatste website. Tikje gammel meubilair inderdaad, maar redelijk ruim, heerlijk balkon in de zon met uitzicht over het dorp en ski in/ski out als je geen absolute beginner bent. (Check wel even waar de stoppenkast in de hal zit, de stoppen sloegen wel eens door).
Sneeuwzeker, Matterhorn is prachtig, veel zon gehad. Liften richting Zermatt waren inderdaad een paar dagen dicht vanwege de wind. Dat is wel een nadeel, hoewel er aan de Italiaanse kant ook best aardig te skiën is.

Plaats een reactie