Vergelijking: 3 Vallees en Breuil - Cervinia geopende pistes.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

De jaren dat wij met kerst gingen skiën waren we tot nu toe altijd in les Menuires. Dit jaar gaan we in Breuil Cervinia kijken. Het viel me op dat ondanks de sneeuwval en de ogenschijnlijk goede condities er nog veel pistes dicht zijn. Wanneer je dit vergelijkt met 3 Vallees waar inmiddels rond de 75% open is, is dit in Cervinia nog maar rond de 45%. Iemand een idee wat de voornaamste oorzaken zijn?

Daar kan ik dan weer wat van leren voor toekomstige skigebied keuze in het begin van het seizoen.
Bij voorbaat dank!

Het is vaak gewoon een beleidskeus. Verschillende skigebieden gaan pas echt open aan het begin van de kerstvakantie. Kan mij ook voorstellen dat Cervinia sowieso niet veel volk trekt in het voorseizoen, Italianen zijn niet van die sportieve fanatiekelingen. Het is ook gewoon een rekensom, of veelal ook een marketingdingetje om heel vroeg open te willen gaan.
Het schijnt trouwens een trend te zijn dat skigebieden weer later opengaan. Zoals vroeger heel gebruikelijk was. Energiecrisis speelt op veel plekken ook een rol.
Het helpt overigens ook om zelf iets minder op de websites te kijken. Herkenbaar, maar toch ;-)

*bericht bewerkt door Liezen op 17 dec 2022 12:58

De Fransen hebben nu al de kerstvakantie.

Plaats een reactie