Skibus Cervinia

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om de laatste week van april naar Cervinia te gaan. Tot nu toe zijn we in Oostenrijk geweest te skiën en daar konden we altijd gratis met de skibus. Ik ben nu op zoek naar een hotel of appartement (voorkeur iets met ontbijt maar de prijzen vallen me tegen) en zie dat die goedkoper zijn verder van de piste af. Ik kan alleen niet vinden of het met een skibus goed te doen is naar de skilift en zo ja, wat dit kost. Iemand hier ervaring mee?

Ski bussen werken prima en zijn gewoon gratis. Zou wel even nagaan of ze zo laat in het seizoen nog even frequent rijden.

Edwin van Riel

Er is niet echt een skibus in Cervinia, maar de meeste hotels die iets verder liggen hebben wel een shuttle busje, waarmee je bij de lift afgezet wordt.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@evr66 waar en welke skibus dan? Ik weet nog dat ik ooit halverwege de dag naar Valtournenche wilde terwijl de verbinding dicht was, maar dat was niet mogelijk.

Zie ook nu weer heel veel shuttlebusjes.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Toen ik er was, enkele jaren terug, half december, reden er wel degelijk bussen van Cervinia naar Valtournenche, maar dat was wel apart te betalen (zit dus niet in de ski pas). Nu ja, was ook niet het einde: heen betaalde ik iets van 1.xx euro, de terugkeer was vreemd genoeg 2.xx euro. De xx weet ik niet meer.

In december nog gebruikt, van dat grote plein aan de rotonde met bussen in cervinia tot aan Valtournenche. Geloof wel dat we daarvoor iets moesten betalen trouwens.

Edwin van Riel

Wij zijn nu in Valtournenche en en ik dacht toch echt dat ik vandaag skibussen zag rijden. En volgens deze site klopt dat ook: https://aosta.arriva.it/en/valtournenche-cervinia/

We gaan t van de week wel een keertje uitproberen ;)

Dank voor alle reacties. Als wij er zijn is het skigebied van Valtournenche al dicht. Het gaat ons dus echt om een skibus binnen Cervinia en dan ook nog aan het eind van het skiseizoen.

Dank voor alle reacties. Als wij er zijn is het skigebied van Valtournenche al dicht. Het gaat ons dus echt om een skibus binnen Cervinia en dan ook nog aan het eind van het skiseizoen.

Sunlover op 19 mrt 2023 19:57

Als je op de site kijkt, zie je ook twee buslijnen die een rondje Cervinia doen. Er staat alleen niet bij of ze eind april nog rijden. Maar dat is misschien een mailtje naar de busmaatschappij waard… De bussen die ik vandaag zag rijden, waren in Cervinia, en er stapten allemaal mensen met ski’s uit. Dus ik vermoed toch echt dat het skibussen waren ;)

Je zou er ook voor kunnen kiezen om ietsje buiten Cervina (bijvoorbeeld Valtournenche) te gaan zitten en elke dag even de auto te pakken. Klein stukje rijden, en stukken goedkoper. Je kunt in Cervina gratis parkeren naast de gondelbaan.

Als je op de site kijkt, zie je ook twee buslijnen die een rondje Cervinia doen. Er staat alleen niet bij of ze eind april nog rijden. Maar dat is misschien een mailtje naar de busmaatschappij waard… De bussen die ik vandaag zag rijden, waren in Cervinia, en er stapten allemaal mensen met ski’s uit. Dus ik vermoed toch echt dat het skibussen waren ;)

Karien op 19 mrt 2023 20:51

Dank voor deze tips. Op welke site kan ik dit vinden? Want ik ben al op zoek geweest maar zag het zo niet.

Zie link in mijn eerdere post…

*bericht bewerkt door Karien op 19 mrt 2023 21:06

Zie link in mijn eerdere post…

Karien op 19 mrt 2023 21:06

Excuus, die zag ik over het hoofd. En dank! Dit is precies wat ik zocht. Ik zal ze vragen tot wanneer ze rijden.

Wel bussen, niet gratis.

Maar leuk! Ik zit er die week ook (eerste keer zo laat in het seizoen). Wie weet tot daar!

Plaats een reactie