transfer naar Cervinia

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Ik ben van plan in het voorjaar naar Cervinia af te reizen. Vliegen op Turijn en dan of een huurautootje of met een transfer service. Dat laatste brengt je met een bus richting Aosta dal voor 25 euro om dan verder voor 80 euro op de plaats van bestemming te worden gedropt. Terug uiteraard hetzelfde, dus kom je uit op ruim 200 euro. Per saldo zal het niet veel in kosten schelen met een huurauto. Voordeel is dat je met een transfer service geen gedoe hebt met sneeuwkettingen. Sneeuwbanden doen ze bij de verhuurbedrijven in Italie niet aan. Nadeel is dat het wel een strak schema wordt met deze service, heb ongeveer 1 1/2 uur tussen landing en opstappen in de transfer bus, en terug hetzelfde met aankomst bus op Turijn en vertrek vlucht. Dus je levert er wel flexibiliteit op in. Heeft iemand ervaring met de transferservice naar Aosta/Cervinia? En hoe zit het met de wegen? Zijn er regelmatig sneeuwkettingen nodig naar Cervinia?

Anderhalf uur zou moeten kunnen. Ervaring is dat het vrij vlot loopt op Turijn. Kettingen zeker mee in het voorjaar. Stuk van Aosta naar Briel Cervinia is vrij lang en eindigt op iets van op plm 2000m. Tot aan Valtournenche (1500) red je meestal wel zonder. Dan nog kan het tegen zitten. Wat je zou kunnen proberen: trein van luchthaven tot chatillon en dan laatste stuk de bus. Nooit geprobeerd trouwens, meestal daar gewoon met de auto (&caravan) heen.

Edwin van Riel

Winterbanden en sneeuwkettingen zijn echt nodig ja. Het schoonmaken van de wegen gaat er wat minder strak aan toe dan in Oostenrijk, is mijn ervaring. Naar Cervinia een paar flinke steile klimmetjes ook.

Die doorgaande weg wordt wel netjes schoongehouden. Ben er nu iets van 7x geweest, altijd winterbanden, nog nooit kettingen nodig gehad, maar je kunt het risico niet lopen gezien de hoogte.

Edwin van Riel

Die doorgaande weg wordt wel netjes schoongehouden. Ben er nu iets van 7x geweest, altijd winterbanden, nog nooit kettingen nodig gehad, maar je kunt het risico niet lopen gezien de hoogte.

evr66 op 22 aug 2023 09:01

Dank voor de info. Denk dat ik voor de ‘shuttleservice ga’. https://www.lovevda.it/it/arrivare/in-aereo/trasferimenti-ae…

ziet er goed uit!

Edwin van Riel

Zelf altijd met de auto daar geweest, maar meerdere keren vliegende bezoekers gehad. Trein naar Chatillon en dan lokale bus is zeer goedkope optie (kost bijna niks), doe je er ongeveer 2 uur over vanaf vliegveld. Huurauto was anderen minder goed bevallen ivm geen winterbanden/sneeuwkettingen. Ondanks dat ik nooit sneeuwkettingen op de doorgaande weg heb hoeven leggen is dat soms in het dorp zelf afhankelijk van locatie accomodatie wel nodig.

Ik had gewoon een auto met winterbanden bij Europcar.

Tegenwoordig zijn ook sneeuwkettingen meestal inbegrepen bij een huurauto in Italië.
Al een 5 x in het Aosta dal geweest in de winter.
Meestal met het vliegtuig en steeds met een huurauto.
De wegen worden toch wel vrij goed geruimd. Het laatste stukje richting Cervinia kan wel eens tegenvallen als het fel sneeuwt.
Maar daar moet je dan maar de meegeleverde kettingen voor gebruiken. Ik heb ze nooit nodig gehad.

*bericht bewerkt door FrankB op 23 aug 2023 01:58

Veel accommodaties kunnen de transfer wel voor je regelen. Ik zou even navraag doen bij de accommodatie die je op het oog hebt.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Heb de auto uiteindelijk gecancelled en transfer genomen. Dit kostte me 210 eur in totaal, gelijk aan een huurauto. Zag aankomen dat het hele week zou gaan sneeuwen (er is ongeveer 1 meter gevallen denk ik, en ze verwachten zondag as 1meter erbij), dus ben blij met de transfer. Ging heel soepel. Voor 25 euro brengen ze je naar Aosta dal op 1 van de plaatsen daar. Ik ging naar Chatillon en vandaar regelen ze een transfer tot aan je hotel voor 80 euro. Dit laatste tarief is tot 5 personen. Dus voor mij was het 105 totaal one way, maar dat is met 4 pesonen dus 25 + 20 = 45.
Het liep heel soepel, ik had 1 1/2 uur in Turijn, maar dat had met 45 minuten ook gekund. Terug word je bij je hotel opgepikt en op het transfer punt (Chatillon voor mij) gedropt en verder vervoerd naar Turijn airport. Tot zover een aanrader, moet morgen nog terug :)

Torino airport gaat idd altijd vrij vlot (op basis van mijn eigen steekproef van heel veel keren geland daar [>100] ). Mijn ervaring met huurwagens in de winterperiode is dat ze wel degelijk winterbanden hadden, en kettingen na een simpele vraag. Dat was wel bij de “grote merken”: hertz, avis, … mogelijks is dat bij de prijsbrekers anders.

Torino airport gaat idd altijd vrij vlot (op basis van mijn eigen steekproef van heel veel keren geland daar [>100] ). Mijn ervaring met huurwagens in de winterperiode is dat ze wel degelijk winterbanden hadden, en kettingen na een simpele vraag. Dat was wel bij de “grote merken”: hertz, avis, … mogelijks is dat bij de prijsbrekers anders.

Videast op 01 mrt 2024 23:54

vanmorgen stipt op tijd opgehaald en helemaal in mijn uppie met taxibus rechtstreeks naar Turijn Caselle gebracht. Is mij de rompslomp van het huren niet waard👍. De gevestigde namen hebben idd wel mogelijkheid tot winterbanden, maar die zijn ook vaak meer dan 2 x zo duur

*bericht bewerkt door KareltjeV op 02 mrt 2024 08:40

Waar/hoe boek je die transfer?

Waar/hoe boek je die transfer?

DrPhil op 02 mrt 2024 10:25 [https://www.transfervallee.eu/shuttle/]

*bericht bewerkt door KareltjeV op 02 mrt 2024 10:41

Thx!

Plaats een reactie