Eerste week april, shortski Breuil cervinia

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

We willen de eerste week van april een paar dagen gaan skiën met de kids. Alle goeie skiërs.
Nooit hier geweest, maar we vroegen ons af of dit een leuke bestemming is voor een paar dagen. Of het de moeite is om zover te rijden. Leuke terrasjes is n plus.

Ik hoor graag jullie bevindingen.
Merci!

Ja. Zeker weten. En zeer veel goede terrassen waar je kunt lunchen. Zie ook (o.a.): https://www.wintersport.nl/forum/topic/465038

*bericht bewerkt door Quick op 20 mrt 2024 14:26

Mr. Slow

Fantastisch gebied en super sneeuw zeker later op het seizoen. Eerste week paasvakantie (valt altijd rond begin april) aantal jaar geleden in Valtournenche verbleven en zelfs hier waren de pistes nog top zo laat op het seizoen. Enkel paar laatste meters naar het dal waren echt pap. Of de rit het waard is vind ik eerder moeilijk. Het gebied is te groot en te mooi om kort een paar dagen door te skiien na een lange rit. Dus ik zou dit eerder voor een volle week doen. Eventueel bekijken of je ergens de reis heen in twee kan doen en een hotel onderweg pakt zodat je fris aan komt en de eerste dag daar ook direct een volle dag kan zijn. Voor eten en drinken zit je in Italie en zeker de regio van Aosta altijd goed. Ik ging regelmatig iets drinken en/of eten bij ‘Lo Baracon dou Tene’, goede huiswijn en lekkere eenvoudige italiaanse gerechten tegen zeer schappelijke prijzen. Zelf vond ik breuil cervinia een oerlelijk dorp, maar het is wel vele male functioneler voor een wintersport vakantie dan Valtournenche. Toch gekozen voor Paquier (valtournenche) als verblijfplaats omdat we met een groep gevorderden snel in het gehele gebied geraken en dan liever een mooi dorp met authentieke ervaring hebben dan een functioneel ski dorp.

In Aosta heb je mooiere gebieden die ook sneeuwzeker zijn La Thuile & Monterosa bijvoorbeeld. Breuil Cervinia vind ik toch wat overschat je moet als gevorderde skiër dan echt naar het Zwitserse gedeelte de Italiaanse kant is prima voor beginners.

Absoluut de moeite waard. Let wel als goede skier: je gaat geen super uitdagende pistes vinden (als in 0 buckelpistes en (vrijwel) geen serieus te nemen zwarte pistes)!

Daar staat tegenover
Hoog - meestal super sneeuw deze tijd van het jaar.
Genoeg uitdaging voor jezelf te maken
Prachtige tochten naar het gebied van Zermatt omringd door gletschers en de Matterhorn
Heerlijk Italiaans eten (aanrader voor lunch is om iig La Bricole keer mee te pakken, let op, reserveren!) op diverse plekken
Leuk om een drankje te doen einde skidag met dj en fantastisch uitzicht bij de love bar, eventueel voortzetten bij “The bar” (principe delle nevi) voor een apresski die zeker geen Oostenrijkse hoempa of drukte bevat maar wel gezellig kan zijn
Heel veel andere terrasjes, te veel om te proberen in een paar dagen…
Internationale sfeer (Italianen, Zweden, Engelsen, Denen en ook hier en daar een Nederlander of Belg of exotische nationaliteit is mijn ervaring)

Ik moet nog even iets langer wachten maar ga mid april weer!

*bericht bewerkt door michielr op 20 mrt 2024 17:39

Echt te ver voor een paar dagen. Onnodig ver, er zijn meer dan genoeg opties dichterbij.

Ach, best ver, maar kom er graag en regelmatig. Ik redeneer altijd maar zo: buiten winterberg, is alles een dag rijden. Ok, paar uur meer of minder, maar of ik om 1600 of 1900 aankom, maakt me echt niks uit.

Edwin van Riel

Ik ben groot fan van Cervinia, maar het heeft (voor mij) 2 nadelen. Het is ver rijden (zeker voor een weekend), maar dat vindt niet iedereen erg. De tweede: het weer. Het is of strak blauw en fantastisch, of je ziet geen hand voor ogen. Later in het seizoen is de kans op meer blauw groter, maar zijn alternatieven voor slecht weer misschien dicht.

Algemene nadelen: het is totaal niet op kinderen gericht (zeker niet vergeleken met Oostenrijkse gebieden).

Geen funslope, geen bospaadjes, geen hindernissen, geen restaurants waar ze kunnen spelen (in tegendeel, hoewel een snelle lunch kan, zijn veel restaurants gericht op een uitgebreide lunch), etcetera.

Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, voor zat kinderen en gezinnen werkt het prima, maar wel iets om bewust van te zijn. Je zou het ook als een pre kunnen zien overigens :).

Het is ook geen goedkope bestemming. Of je dat een nadeel vindt, is persoonlijk, maar reken bij de populaire hippe tenten (Chalet Etoile, Rocce Nere, Love) op hoge prijzen. Bij de minder hippe, maar zeker niet slechtere tenten als Cretaz, La Bricole is het veel betaalbaarder en in Valtournenche is het het goedkoopst (en echt niet slechter). Denk dat Chalet Etoile en Rocce Nere echt het best zijn, de rest ontloopt elkaar qua kwaliteit niet zoveel.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Vorig jaar in Breuil Cervina geweest: door mist en harde wind was de verbinding met zwitserland gesloten. Van de drie dagen konden we slechts 2 dagen skieen (de eerste dag was er één lift open in de mist). Eten op de piste was prima, het dorp vind ik niet heel gezellig. Voor een shortski zou ik een andere bestemming kiezen.

Plaats een reactie