Accommodatie doorreis oud & nieuw kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schladming - Dachstein

Hallo allemaal,
Wij hebben dit jaar een skireis geboekt van zondag 1-1 tot en met vrijdag 6-1. Nu zitten we een beetje in de knoop met de heenreis. We willen deze graag in 2 delen doen, dus ergens halverwege overnachten in Duitsland. Die overnachting zou dan met oud en nieuw zijn. Weet iemand een leuke plek, ergens halverwege Duitsland, waar we zouden kunnen overnachten én ook nog een beetje oud en nieuw kunnen vieren met de kinderen (6 en 8 jaar). Hoeft niet spectaculair en groots/ in een grote stad, maar in een hotel langs de autobahn is ook zo naargeestig op die avond.
Heeft iemand een tip?

*bericht bewerkt door Annet2106 op 21 nov 2022 13:05

Ik zou lekker zo ver mogelijk doorrijden (zeker de avond is rustig om te rijden), dan naar bed en dan proberen op de 1e zo vroeg mogelijk op de piste te staan. Kan voor mij geen jaarwisseling tegenop, skiën op de ochtend van 1 januari is zo rustig en fijn!

Heb je nu niet zoveel meer aan, maar wachten met boeken tot eind november vergroot het aantal opties niet. 😄

Wij hebben 2x overnacht bij Gasthof Karner in Frasdorf. Klein dorpje waar waarschijnlijk weinig feest zal zijn, maar wel een gezellige en sfeervolle accommodatie met eigen restaurant. Als je 's ochtends vroeg gaat rijden goed aan te rijden in 1 dag en de dag erop nog een klein stukje waarin je in principe om 09.00 u. op de piste kunt staan.

*bericht bewerkt door rcpk op 21 nov 2022 15:53

Dank voor jullie reacties. Zondag op de piste staan wordt hem sowieso niet, omdat dat onze aankomstdag is en we die dag allerlei spullen nog moeten regelen en de skiles/-passen pas vanaf maandag ingaan. Dus ik zoek iets middenin Duitsland, tussen Frankfurt en München.
Klein dorpje geen bezwaar als er maar iets te eten kan zijn en een beetje sfeervol is voor die avond.

Hier hebben wij een keer overnacht, bij Stuttgart. Super dicht bij de snelweg maar ook een super schattige en traditionele wijk en ontzettend charmant hotel! In de buurt ook wat karakteristieke restaurants. Vast veel sfeer voor Oud & Nieuw https://www.booking.com/hotel/de/romantik-traube.nl.html…

Weet niet of ze familiekamers hebben (wij waren met z’n 2en toen) en of ze beschikbaar zijn, maar wie weet!

En deze voor als je vlak voor Fernpas wilt zitten, ook heel karakteristiek en schattig, perfect voor gezinnen: https://www.booking.com/hotel/de/romantik-traube.nl.html…

En deze voor als je vlak voor Fernpas wilt zitten, ook heel karakteristiek en schattig, perfect voor gezinnen: https://www.booking.com/hotel/de/romantik-traube.nl.html…

Claire op 21 nov 2022 18:40

Oh wacht, Bergpanorama is inmiddels gesloten…

Wij overnachten meestal in Wörth an der Donau, 20 km voorbij Regensburg.
Midden in het dorp bij Gasthof Geier.
Ik denk nog geen 5 km van de snelweg.
Uitzicht op het kasteel.
Zaterdag rijden we een stuk binnendoor naar Salzburg, daar de snelweg weer op naar Flachau.

*bericht bewerkt door niekniek op 21 nov 2022 19:09

Plaats een reactie