Liften/pistes open in Aletsch Arena?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Aletsch Arena

Beste liefhebbers,

Net een paar dagen in Zermatt geweest waar nagenoeg alle liften open waren. Begin januari ga ik naar Aletsch maar zie tot nu toe maar heel weinig liften en pistes open. Heeft iemand hier ervaring in dit gebied en daarmee een verklaring hiervoor?

Alvast dank!

Sportieve groet, Luuk

Gaat altijd pas echt open de week voor kerst. Zaterdag a.s. zal er vast meer opengaan. Ik ski hier al jaren in de 1e week van de kerstvakantie en viel me ook op dat er vooraf vaan niet veel open is.

Komt goed, vanaf zaterdag gaat er een stuk meer open. Alleen de Eggishorn piste blijft helaas dicht deze winter:

Bad News: Aus Sicherheitsgründen bleibt die Rückfahrtspiste Eggishorn ob der Fiescheralp diesen Winter leider geschlossen. Grund dafür sind Geländeverschiebungen wegen abschmelzendem Permafrost🌡️. Sicherheit geht vor, danke für euer Verständnis🙂. Von der Schliessung sind lediglich rund 2 von 104 Pistenkilometer ⛷️betroffen. Für die 🚠Pendelbahn Eggishorn besteht keine Gefahr👍. Ab Samstag, 18.12.2021 ist die Bahn deshalb für Fussgänger zum View-Point Eggishorn geöffnet. https://hubs.ly/Q010TW6s0

Plaats een reactie