Opklapbaar sleetje vergeten :-(

Dit onderwerp gaat over de bestemming Aletsch Arena

Wie zit er in Bettmeralp, komt er 1 van de komende weken terug en heeft plaats voor een klein opklapbaar sleetje (foto’s kan ik doormailen)? Dit zou heel erg geapprecieerd worden en vanzelfsprekend is er een vergoeding (grootte afhankelijk van de afstand die ik zelf zal moeten rijden). Ben van Gent en werk tussen Antwerpen en Brussel. De wederhelft werkt in Zelzate.
Alvast heel erg bedankt, je zal er al zeker 2 kleine prutsen heel blij mee maken.

Zelf had ik gedacht aan een fles cava of goede wijn, maar als er andere ideeën/voorkeuren zijn, post gerust.

Dat moet wel een hele bijzondere of dure slee zijn als je er voor op en neer zou willen rijden, zeker met de huidige brandstofprijzen…😄

Disturbing the peace since 1975

@supergrover is een opklapbaar sleetje dat niet veel plaats neemt in de auto, dus toch wel waardevol. Voor ‘t geld dat zoiets kost moet je dat idd niet doen, maar zo maken ze ze niet meer. (Besef dat ik klink als een oudje) :-D

PS Mocht er iemand langs Bazel passeren, kan ik mogelijks het sleetje daar al krijgen.

null

Het is de Kid 'n Joy Opvouwbare Slee aluminium zo te zien?
Hier hebben ze m zo te zien nog: https://seryona.nl/product/opvouwbare-slee-aluminum/…

@DrPhil thanks, had niet gedacht er een nieuwe aan te schaffen. (Ben meer het recycle type) Hij lijkt echter meer op deze:

null

Voorkant schuift eruit en plooit volledig toe.

PS De dame heb ik al mee naar huis, die moet niet mee. ;-)

*bericht bewerkt door Waveboy14 op 09 jan 2022 10:06

Aha. Leuk ding.
Edit. Weet je dat zeker? De achterkant op je foto komt niet overeen met jouw link. (Wel met die Kid 'n Joy)
Maakt overigens verder niet uit.

*bericht bewerkt door DrPhil op 09 jan 2022 10:07

@DrPhil, yup. Bij ons sleetje is die achterkant er gewoon niet aan (oud model denk ik) en dus minder gehassel + voorkant kan zich minder makkelijk spiezen in een bergje sneeuw. 🤪

*bericht bewerkt door Waveboy14 op 09 jan 2022 10:09

PS. Een goede fles wijn is duurder 😉

Grapje hoor, succes!

Als het sleetje in maart nog niet is meegenomen kunnen wij hem wel meenemen! Zitten van 19 tot 26 maart in riederalp en hebben plek in de auto om hem mee te nemen.

Ik hoor het tegen die tijd wel of het nog nodig is.

Als het sleetje in maart nog niet is meegenomen kunnen wij hem wel meenemen! Zitten van 19 tot 26 maart in riederalp en hebben plek in de auto om hem mee te nemen.

Ik hoor het tegen die tijd wel of het nog nodig is.

Tomv op 09 jan 2022 10:21

Super!!! Alvast hartelijk dank! Ik hou je op de hoogte.

@Tomv passeer/woon jij bij Gent/Antwerpen/Brussel?

Omgeving van Rotterdam. Ik kan dus op de terugreis (afhankelijk van verkeersomstandigheden) via Brussel en Antwerpen terug rijden. En mocht dat niet lukken dan kan ik altijd op een later moment nog richting België, maak ik er direct een leuk uitje van met mijn zoon, geen enkel probleem.

Kan het sleetje makkelijk mee in een stoeltjeslift en vervolgens stukje skiën? (Die met oranje kap tussen bettmeralp en riederalp)

*bericht bewerkt door Tomv op 09 jan 2022 13:50

null

Dit is het sleetje. Op de Blausee zetellift staat er een bord verboden sleëen mee naar boven te nemen, maar ik vermoed dat dit is om geen sleëen te zien op de piste naar de Moosfluh lift, waar dat wel mag omdat er bovenaan een bobrun is. Als je een rugzak hebt waar ski’s aan kunnen, kan je natuurlijk t sleetje toevouwen en buiten op de rugzak binden. Als je dat niet hebt, kan ik voor zo’n rugzak zorgen.

Iemand anders die misschien langs Basel rijdt (de eigenaar van de chalet is van Basel en kan ik mogelijks iets mee regelen)?

PS de zwarte knop vooraan is zonder tools linksom los te draaien en dan schuift de voorkant eruit. Zowel links als rechts en dan klapt die toe.

*bericht bewerkt door Waveboy14 op 09 jan 2022 22:38

@Tomv is dat voor jou ok?

Ik denk dat het opgevouwen meenemen in de stoeltjeslift inderdaad wel gaat lukken. Zo niet dan kan ik ook altijd nog de gondel naar Bettmerhorn pakken en vandaar de panorama piste richting Riederalp. Al is die piste momenteel helaas gesloten, er schijnen aardverschuivingen te zijn geweest rondom de aletsch gletsjer? Iets van gemerkt tijdens jullie verblijf? Ik lees dat de Eggishorn de rest van het seizoen dicht blijft vanwege die verschuivingen :(

@Tomv, had ik ook gelezen. Heb geprobeerd van de Bettmerhorn naar Riederalp skiën, maar die piste was idd gesloten (en gezien de info niet geprobeerd) en alsook de verbinding naar Fiescheralp (alhoewel die off piste wel te doen was, maar men mij vertelde dat je niet teruggeraaktte, dus ook niet geprobeerd).

De verhuurder heeft ondertussen een andere regeling getroffen met mij: hij woont op 2min van de autosnelweg in Basel, juist na de splitsing na de grensovergang met Frankrijk. (Gellertstrasse 135, 4052 Basel) Het sleetje is vanaf 11 februari daar op te halen. Kan je zelf beslissen of je het meeneemt naar Bettmeralp om te sleëen in de vakantie, of enkel op de terugweg. Tenzij je niet langs Basel rijdt, dan zoek ik iemand anders. Geef gerust een seintje en alvast hartelijk dank voor de helpende wil!

*bericht bewerkt door Waveboy14 op 11 jan 2022 23:28

Ah kijk aan ook helemaal prima! Mocht ik tegen die tijd er daadwerkelijk langs rijden (op de terugreis zal dat dan waarschijnlijk zo zijn) en het sleetje is nog op locatie dan hoor ik het wel!

De verbinding tussen Fiescheralp en Bettmeralp (piste 71) is wel gewoon open toch? Wat is de reden dat veel verbindingspistes dicht zijn? Lawine gevaar? Of heeft het met de instabiele toplaag van de berg te maken en de recente verschuivingen?
Ik hoop dat halverwege maart wel meer pistes open zijn, afwachten maar. Weet je contactpersoon in Bettmeralp daar toevallig meer over? En wat de verwachting is qua openen van andere pistes die nu nog gesloten zijn?

Toppie.

Ivm de verbindingspistes, geen idee. Heb t niet gevraagd. De 48 ben ik verschillende keren gepasseerd en gevraagd, maar was toe, ben ik zeker. De 71 ben ik 1x gepasseerd, maar niet gezien. Misschien te snel gepasseerd :-D , ben t niet zeker. :-S

Misschien eens posten in t forum ;-)

*bericht bewerkt door Waveboy14 op 12 jan 2022 20:51

Plaats een reactie