Transport wandelaars

Dit onderwerp gaat over de bestemming Aletsch Arena

Eind januari gaan we op wintersportvakantie in Riederalp. Mijn vrouw is een fanatieke winterwandelaar maar ik voorzie wel wat obstakels als ze richting Fiecheralp wil wandelen want heen en yerug is misschien wel te veel van het goede. De vraag is dus of er tussen de dorpen op het plateau iets van een shuttle service wordt onderhouden? Op de site van de aletch-arena vindt ik hier geen i formatie over.

Vanuit Riederalp kan je de Moosfluh lift pakken en dan bovenlangs wandelen naar Bettmeralp. Vanuit Bettmeralp zal ze uiteindelijk wel moeten lopen naar Fiescheralp. Maar dan loop je onderlangs en dat is prima te doen. Ik weet alleen niet waarom ze precies naar Fiescheralp zou willen? Rond Riederalp en Bettmeralp zijn heel veel mooie wandelpaden en kan je je een week prima vermaken. Mocht ze naar Fiescheralp willen lopen, dan kan ze altijd vanuit daar met de gondel naar Fiesch en dan de trein naar Morel/Riederalp terug pakken. De logistiek is prima op orde. Omdat je dan met de gondel naar Riederalp moet ben je wel even wat tijd kwijt.

Als je op de skikaart kijkt zie je alle wandelpaden. De wandelpaden zijn heel goed gemarkeerd en onderhouden.

Plaats een reactie