Bad Gastein (apres-ski/drukte)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bad Gastein

Hi allen!

Met een vriendengroep van 7 op zoek naar een leuk ski gebied. Veel is al weg ivm laat boeken, logisch. Nu kwamen we bad gastein tegen. Kunnen jullie vertellen hoe dat gebied is kwa
-Apres ski (uitgaan en na het skiën een drankje)

  • drukte
  • variatie pistes?

Extra’s altijd welkom
Bedankt!

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 18 jan 2023 10:21

Ik heb er 5 weken gezeten tijdens seizoen start een aantal jaren geleden, was echt een mooie tijd!
Het dorp is mooi gelegen en veel te doen buiten de pistes om.
En toen ik er was was het heel erg Scandinavisch, met name veel mensen uit Zweden. Zei noemde Apres ski dan ook After ski, maar ligt perfect en veel piste mogelijkheden.
Mocht je willen uitpakken kun je met Ski Amade vele kanten op met oneindig veel piste kilometers.

Enkele jaren terug tijdens de kerstweek gezeten, in mijn ervaring was het relatief rustig voor de tijd van het jaar. Sowieso is het hele dal niet zo druk als veel andere Oostenrijkse gebieden, enkel als je vanuit Dorfgastein doorsteekt naar Grossarl kom je wat drukkere liften/pistes tegen.

Qua variatie zijn alle gebieden in het dal vergelijkbaar - veel rood met af en toe een blauwe of zwarte pistes ertussen. Echter zijn de rode pistes onderling flink gevarieerd en met name in het gebied van Bad Gastein-Bad Hofgastein zelf stuk voor stuk hele fijne, vaak uitdagende pistes die veel hoogtemeters maken. Met name de afdaling buitenom in Bad Hofgastein (H2 overgaand in H2a, al dan niet komend vanaf de H1) is een topper. Voor een hele week is het mijns inziens wel aan te raden om ook ten minste een van de andere gebieden (Dorfgastein-Grossarl of, zeker bij warmte, het kleinere Sportgastein) in het dal erbij te pakken. Kan met de auto, skibussysteem zit echter ook goed in elkaar hier.

Wat betreft aprèsski… doods is het er zeker niet, maar dit is in de eerste plaats een plek waar je komt voor de wintersport en/of de wellness, niet om te feesten. Restaurantkeuze is daarentegen wel weer uitgebreid in zowel Gastein als Hofgastein.

Voor mij een gebied dat op de nominatie staat om in de komende jaren nog eens te komen, maar als je op zoek bent naar een gebied met een ruime keuze aan makkelijke pistes, of als de aprèsski net zo belangrijk is als het skiën, is het niet de place to be.

❄️

De silver bullet bar is wel een levendige apres ski tent in bad gastein.
Vaak live muziek (rock) en veel scandinaviers.

Gasteiner dal is een mooie omgeving. Lekker skien, veel rust. Echt ok.

Totales Vollidiot

Silver Bullet is een prima tent. Idd veel Scandinaviërs komen hier. Algemeen zijn de pistes weg gelegd voor de betere skiërs/Boarders. We zijn met onze vrienden groep er 5 dagen geweest en hebben ons er prima vermaakt zowel Apres-Ski en skigebied.

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie