Verbindingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gastein

Hoi,
Wij zijn over 2 weken in Bad Gastein en overwegen een dagje ergens anders te skiën met de Ski Amadé pas. Ik heb echter moeite met het vinden van informatie over de verbindingen tussen de verschillende skigebieden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat bedoel je verbindingen binnen het dal of bijvoorbeeld met Sankt Johan of diensten?

Van BadGastein kun je skiënd naar Badhofgatein. Wil je naar Dorfgastein met de verbinding naar Grossarl kun je met de skibus tussen Bad Gastein en Dorfgastein. Wil je gaan skiën naar Alpendorf–> Flachau dan moet je met de auto net zoals naar Dienten am Hochkönig.
Als je geen auto hebt kun je van Bad Gastein met de trein naar Sankt Johan im Pongau en dan de skibus naar de liften. Of met de trein naar Lend en dan de postbus naar Dienten, maar dan moet je vroeg heen want de bus rijdt niet zo heel vaak.

Dienten Die Alte schule

Buiten het aaneengesloten gebied Bad Gastein + Bad Hofgastein kan je enkel redelijkerwijze met een skibus naar Sportgastein en Dorfgastein/Großarl voor de rest zou ik de auto nemen.
Bij een skitrip enkele jaren geleden zijn we op de vertrekdag smorgens met de auto tot aan de skilift halfweg Flachau/Wagrain gereden (veer rustiger om te parkeren/aan de lift) om dan nog een laatste dag te kunnen skiën. De autosnelweg naar München ligt dan heel dichtbij.

Glide on!

Excuus voor de late reactie! Het is wellicht niet duidelijk wat ik bedoel met “verbindingen”.

Zoals ik het nu lees is dat je binnen het Gasteinerdal voor Dorf en Sportgastein een skibus moet nemen?

Aangezien ik over een auto beschik, is het haalbaar om Alpendorf voor een dag te verkennen? Of zijn er andere gebieden die jullie aanraden? Als gevorderde skiër kan het zijn dat ik na een aantal dagen wat variatie nodig heb.

Alvast bedankt.

In principe zou je naast het hoofdgebied van Gastein met Sportgastein en Dorfgastein meer dan genoeg afwisseling moeten hebben voor een week. Met verse sneeuw komt de Graukogel er nog bij.
Met de auto naar Alpendorf kan natuurlijk ook, maar zou ik persoonlijk zonde van de tijd en moeite vinden.

*bericht bewerkt door paolie op 02 jan 2024 22:48

Een auto maakt het al een stuk makkelijker/sneller. Van Bad Gastein kun je naar Sportgastein rijden erg mooi voor een dagdeel. Of je rijdt naar Dorfgastein/Grossarl een leuk gebied om de hele dag te skiën, grote parkeerplaats onderaan de lift, 15 min rijden. Dagje Alpendorf- Wagrain-Flachau- Klein Arl -Flachauwinkl en Zauchensee is ook te doen. Je bent er in een wat rustiger periode dus moet lukken met de verbindingen om het gebied helemaal te verkennen, wordt wel door skiën.
Dagje naar Dienten, parkeren in het Ski Centrum kan ook 120 km piste en de Königstour. ongeveer 30 min rijden beetje op tijd weggaan. ps in het Gasteiner tal raak je niet zo snel uit gekeken hoor!

*bericht bewerkt door Elly3 op 02 jan 2024 23:02

Dienten Die Alte schule

Het is inderdaad positief dat het Gastein-gebied veel te bieden heeft!

Bedankt voor alle informatie en de snelle reacties hier. Als ik nog vragen heb dan horen jullie het.

Plaats een reactie