makkelijke blauwe pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gastein

Wij zijn een groep van 4 met 2 beginnende skiërs. We vertrekken deze week naar Badhof Gastein. Welke blauwe pistes kunnen jullie aanraden voor beginnende skiërs? Ze hebben al wel hun eerste voorzichtige bochtjes geskied. We hebben een auto dus we zijn flexibel wat betreft skigebied.

Als jullie de lift in Bad Hofgastein omhoog nemen dan heb je daar alleen de blauwe h3 naar beneden, weinig keus. Je kunt dan bij de splitsing nog kiezen om de h31 te volgen. Beide niet heel lastig, op veel stukken een bospad, maar zou ze dus wel les laten nemen, helemaal als de condities niet verbeteren en dit dus harde piste zijn.

Begrijp ik het goed dat de 2 beginners samen met de 2 ervaren skiërs op pad gaan? Ik zou adviseren om les te nemen! Je doet kinderen toch ook eerst op zwemles, voordat je ze (zonder bandjes) in makkelijk zwembadwater laat zwemmen?
De skileraar weet precies welke pistes geschikt zijn.

Vanaf de Schlossalmbahn gaat er een blauwe piste naar beneden idd de H3 deze gaat tot in het dal maar dat zou ik niet adviseren voor beginners, neem dan vanaf het midden station de lift weer omhoog en aan het einde zeker de lift vanaf daar ook naar beneden terug. De H3 gaat nl over in een rode piste en het onderste stuk is best lastig. Je kunt boven ook de stoeltjes lift nr 7 nemen, daar lopen blauwe pistes langs naar beneden. Mogelijkheid om naar het Angertal te skiën over de blauwe H31 Dan de gele gondel aan de overkant omhoog en vanaf daarboven kun je blauw naar Bad Gastein B15,15a en B14 Stubnerkogel weer omhoog en over de blauwe B21 weer terug naar het Angertal.
Je hebt dan best lange routes, dus weet niet wat en waar je bedoeld met hun eerste bochtjes? Als dat geen week in de sneeuw is geweest is het verstandig om een paar dagen les te nemen, anders gaat het plezier er al snel af. Dagje Dorfgastein Grossarl is misschien beter meer blauwe pistes en wat variatie.

null
null

*bericht bewerkt door Elly3 op 03 feb 2024 12:45

Dienten Die Alte schule

Ik zie in dat ik me niet helemaal duidelijk heb uitgedrukt. We hebben 1 of 2 dagen voordat de skilessen beginnen. Ze hebben skiles besteld in Badhof Gastein. We kunnen de eerste dagen met de auto eventueel naar Dienten of naar Dorfgastein.
De andere 2 zijn zeer ervaren skiers.

Ik ben er zelf nog niet geweest, maar Openskimap.org geeft een beeld waar de vlakkere pistes liggen. B13 in Bad Gastein ziet er een eenvoudige, brede piste uit met zelfs een stoeltjeslift.

In Dorfgastein liggen verschillende Familienabfahrten die je zelfs tot in het dal kan volgen.
https://openskimap.org/#11.61/47.1367/13.1068

*bericht bewerkt door Japiee op 03 feb 2024 14:22

openskimap.org toont hoe steil een piste nu echt is.

@Japiee de B13 is een oefenweide voor de kinderen, daar ben je ook zo op uitgegleden, om daar nu helemaal heen te rijden en parkeerplek voor je auto te zoeken. @MarcoB73 dan kun je beter naar Dorfgastein gaan daar is meer blauw dan in Dienten.
Dienten is niet zo geschikt voor beginners, je komt niet om rood heen om weer naar beneden te gaan.
Maar misschien aan het einde van de week een dagje ;)

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie