Drukte midweek/weekend?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

We zijn aan het denken om last minute naar dit skigebied te gaan omwille van praktische redenen. We hebben een boeking staan bij Jungfrau maar we zagen dit dan en we kunnen eventueel nog wel omboeken.

Hoe is de toestand dezer dagen? Ligt de sneeuw er goed bij en valt het mee qua drukte? We zouden volgend weekend willen gaan, maar als ik wachtrijen lees van 45 min, dan hoeft het voor mij ook wel niet direct…

Ik heb vorige week 3 dagen geskied in Grand Massif (do/vr/za).
Condities waren fantastisch.
Drukte viel mee, of zelfs erg rustig, maar dan wel aan de kant van Les Villages (Samoens/Morillon/Les Carroz).

Richting Flaine was het wel drukker, dus dat hebben we gemeden. Nu waren het wel de laatste dagen van de kerstvakantie, dus dat kan e.e.a. verklaren .
Die 45 minuten komt me absoluut niet bekend voor.
Qua sneeuw, prijsniveau, reistijd en (gebrek aan) drukte zou ik die kant zeker aanbevelen.

@yar ik ben in het verleden in de voorjaarsvakantie daar geweest en toen waren de wachttijden bij een paar verbindingsliften max 10 a 15min. Nu zit je in een hele rustige periode en kan je waarschijnlijk overal zo doorlopen de liften in.

Born to Ride

De enige ECHTE lange wachttijd is beneden in Samoens voor de grote gondel naar 't plateau, dit kan je vermijden door 5 min. verder te rijden naar Morillon.

Born to run. B.S.

super bedankt voor de reacties! Ook bedankt voor de tip in Samoens :) maar wij starten wel in Flaine

*bericht bewerkt door yar op 16 jan 2022 17:13

Plaats een reactie