Tips overnachting richting Grand Massif

Dit onderwerp gaat over de bestemming Morillon

Hallo wintersporters,
In winter 2024 willen we naar het Grand Massif / Morillon.
Bij reizen richting Tignes etc overnachten we steeds nabij Lyon / Chambery, echter nu kan ik in de buurt tussen Dijon en Geneve geen (budget) overnachtingshotels vinden. Toch reizen via andere route ?
Wie heeft er een goede tip ?
Bedankt !

Verslaafd aan sneeuw

Probeer het eens aan het Lac du Bourget bij Aix-les-Bains. Dat is een zomerbestemming en dus volop hotels in alle prijsklassen. Wij hebben er altijd leuk en betaalbaar overnacht.

Life is what happens while you were checking your phone

Voor zulk soort overnachtingen kijk ik altijd op Booking.com. Kan je zelf met allerlei zoekparameters je eigen wensen invullen.
In de tijd en regio die je zoek, vind ik bijvoorbeeld genoeg overnachtingen voor 2 personen onder €100 inclusief ontbijt.
Winter 2024 is natuurlijk een ruim begrip, dus wellicht in drukke tijden (ruim) van te voren reserveren. Maar zelf ga ik over een paar weken naar Italie en wil ergens rond Ulm waarschijnlijk overnachten. Nog niets geboekt, maar nog genoeg (betaalbaars) verkrijgbaar.
Succes!

Ik rij normaal gesproken buiten de vakanties om, om 9 uur weg vanuit Amsterdam en ben dan tussen 18 en 19 uur in Morillon. Het is echt makkelijk aan te rijden dus misschien geen overnachting nodig?

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Het is inderdaad een stuk korter rijden dan Tignes. Wat je normaal naar Chambery rijdt, zit je al in Morillon.

Ik zou nog overwegen dit via Zwitserland te doen (A61, Basel, Bern). Bij Monthey via Chatel en Abondance weer naar de D902.
Chatel was voor ons (kopje Zuid Holland) altijd een makkie (op dat ene jaar na dat we een paar uur stil stonden vanwege ijzel)
Ik kijk nog eens op de kaart, maar je kunt natuurlijk dan ook direct onder Lac Leman naar Evian en dan verder. Nog minder heuvels.
(En je kunt ook nog van Bern via Geneve)

*bericht bewerkt door PaulPalmpje op 22 feb 2023 23:04

In de omgeving van Macon zijn toch wel budget hotels te vinden lijkt mij.

Wij slapen altijd in de buurt van Dijon, hebben nooit meer betaald dan ca 35-40 euro per persoon incl ontbijt. Er liggen daar voldoende “keten” hotels. Denk dat als je nu zoekt voor 2024, dat je veel te vroeg bent. Zoek eens op wat data voor deze winter nog in maartbijvoorbeeld voor een prijsindicatie op een boekingssite. Check vervolgens ook altijd even de hotelwebsite zelf voor wellicht nog betere deal. “Ons” hotel met een waardering van ruim 7,5 staat er nu voor 59,- per kamer in alle weekenden maart….

*bericht bewerkt door Paulr op 23 feb 2023 07:22

Paulr

In de omgeving van Macon zijn toch wel budget hotels te vinden lijkt mij.

Marco68 op 22 feb 2023 23:25

Daar barst het ervan en daar zijn ook genoeg veel leukere bb’s vergeleken met een budget hotel. Deze bv:
http://www.chateau-de-salornay.fr/

Vorig jaar maart een Ibis Budget gepakt bij Genève (volgens m’n betalingshistorie Ibis Budget Archamps) op weg naar het Grand Massif. Voordeel, half uurtje rijden tot het skigebied. Sober maar prima, inclusief ontbijt. Wilden bij Dijon crashen maar daar was alles vol. uiteindelijk om 02:30 nog kunnen inchecken bij deze locatie. Ideaal achteraf gezien…

*bericht bewerkt door Harm op 23 feb 2023 09:12

Ibis budget Annemasse heb ik 9 jaar geleden gebruikt. Daar kon je desgewenst met 4 personen op 1 kamer.
Van daar is het krap een uur naar Morillon.
We reden over Duitsland, Zwitserland. Dat bespaart je een hoop tol. En het zwitserse vignet kon ik de zomer erna ook nog gebruiken.

Grote kans dat veel accommodaties hun prijzen voor winter 2024 nog niet online hebben staan en dat je daardoor geen beschikbaarheid krijgt. Zelf heb ik op de route een keer heel fijn overnacht bij ‘Au Faisan Doré’, net even van de snelweg af bij Bourg-en-Bresse, prima kamers, lekker rustig (geen snelweg geluiden) en verassend goed gegeten in het bijbehorende restaurant: https://www.aufaisandore.com/
EDIT een ‘stop-over’ overnachting is €89,- en ontbijt €9,-

*bericht bewerkt door Nics op 27 feb 2023 16:57

Anyway, veel respons, weinig terug van Rosco. ;)

Plaats een reactie