Flaine liften open

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Er ligt, lijkt mij, genoeg sneeuw in Flaine, maar waarom zijn bij lange na niet alle liften/pistes open?

Er ligt, lijkt mij, genoeg sneeuw in Flaine, maar waarom zijn bij lange na niet alle liften/pistes open?

tessa1971 op 25 dec 2023 10:06

Wind en lawinegevaar nog?

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Dat is precies mijn herinnering aan Flaine: best leuk maar onbegrijpelijke liftsluitingen. Vraag het bij de kassa, er zal wel een reden voor zijn.

Life is what happens while you were checking your phone

Dat is precies mijn herinnering aan Flaine: best leuk maar onbegrijpelijke liftsluitingen. Vraag het bij de kassa, er zal wel een reden voor zijn.

Leon100 op 25 dec 2023 10:45

Het kan zoveel oorzaken hebben. Ze doen liften in ieder geval niet zomaar dicht. Boven bij flaine heb je door het zachte gesteente grote, diepe gleuven in de rotsen, hierdoor hebben ze op sommige pistes minimaal 1,5m sneeuw nodig om te openen. Waar je op vlakkere pistes met gras als ondergrond aan 25 a 30cm al genoeg hebt. Daarnaast kan wind en lawinegevaar een grote rol spelen in het sluiten van liften. En voor een leek kan het dan inderdaad er onbegrijpelijk uitzien, met wat meer kennis van de omstandigheden en het gebied is het wat beter te begrijpen.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 25 dec 2023 14:53

Born to Ride

Het zal best allemaal, vandaar ‘vraag het’ maar voor ons een reden om het bij 1 bezoek te houden.

Life is what happens while you were checking your phone

Het is mij al vaker opgevallen bij Flaine. Konigsleiten heeft bakken met sneeuw gehad bijvoorbeeld, maar veel liften/pistes geopend. Flaine niet veel vers sneeuw erbij gekregen (ligt genoeg) maar toch bij lange na niet alles open.

Plaats een reactie