"Moeilijke" pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Drei Zinnen Dolomiten

In een van de verslagen las ik dat de verbindingspistes in dit gebied weliswaar rood zijn, maar soms richting zwart gaan. Welke rode pistes zijn lastig? Waar kun je als ‘geen-beginner-meer-maar-wel-angstig’ wel goed uit de voeten in dit gebied? We gaan (hopelijk) binnenkort naar Kronplatz maar overwegen ook een dagje elders te kijken.

Alta Badia is +/- 40 min met bus of auto van Kronplatz, is wel géén 3 Zinnen maar wel hééél mooi en helemaal NIET moeilijk.

Born to run. B.S.

Alta Badia is +/- 40 min met bus of auto van Kronplatz, is wel géén 3 Zinnen maar wel hééél mooi en helemaal NIET moeilijk.

dan58 op 26 dec 2021 22:34

Klopt, daar zijn we een paar jaar geleden geweest. Inderdaad prachtig en overal goed te doen. Dus die optie staat ook hoog op de lijst. Maar omdat we nog nooit in de Drei Zinnen zijn geweest ben ik benieuwd naar de moeilijkheidsgraad daar.

Drei Zinnen is op de meeste plaatsen wel goed te doen, maar veel van de charme zit toch vooral in die pittiger (en lange) rode afdalingen naar o.a. Moos en Vierschach.

Bovenstaande tip van Alta Badia onderschrijf ik volledig; dat sluit veel beter aan bij je wensen. Anders kun je natuurlijk ook de andere kant op, naar Gitschberg. Da’s ook wat eenvoudiger dan Drei Zinnen.

Ik ben een ervaren skiër maar ik vond het niet overdreven lastig. Misschien goed om de rode/zwarte 11 (onder/vanaf de verbindingslift naar Stiergarten) naar Sexten te mijden, en de overige zwarte pistes (o.a. 3a en 3b en de zwarte afdaling richting Vierschach). Het gebied telt veel gondels dus het zal wel loslopen. Gewoon proberen.

NB: je kunt via een blauwe vanaf de kant van Stiergarten ook Sexten bereiken (al dan niet door korte sleeplift in het dorp) en zo weer richting de top van de Helm komen met de nieuwe gondelbaan vanuit Sexten. Zo mijd je de rode/zwarte 11.

*bericht bewerkt door Quick op 26 dec 2021 23:46

Mr. Slow

Ik vond het ook niet lastig, e.e.a. hangt natuurlijk ook vaak af van de sneeuwcondities. Maar zou zeker een dagje (of meerdere) naar de Drei Zinnen gaan. Super makkelijk te doen met het treintje vanaf Kronplatz!

Plaats een reactie