Heeft iemand ervaring met het Skigebied Drei Zinnen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sexten (Sesto)

Wij hebben van 14 januari tot en met 20 januari een appartement geboekt in Moos bij Sexten. Heeft iemand ervaring met dit skigebied? En zijner nog tips? Hoe werkt het gebruik van de trein naar Kronplatz? Krijg je de pas voor het ov gratis?

Ik ben er ieder jaar altijd wel een paar dagen. Mooi gebied, veel uitdagende pistes. Het is niet zo moeilijk om het gehele gebied in een dag te doen, dus niet heel specifiek een tip als die en die pistes moet je zeker doen, want je komt echt overal aan toe.

Vergeet het avondskiën in Innichen niet zou ik zeggen. Leuk. En prima aan te rijden vanaf waar jullie zitten.

Trein zit in de skipas, stations zijn aan de piste bijzondere ervaring. Kost wel 45 minuten wij deden het vanaf Piculine dan kost het relatief veel tijd. Neem de volgende keer de auto niet omdat de verbinding niet goed is maar om meer ski tijd over te houden.
Drei zinnen is een mooie hoek met echte Dolomieten uitzichten en een heel andere sfeer en uitzichten als de Kronplatz.

Via deze link is wat informatie te vinden over de treinreis. https://www.skipustertal.com/en/

Wij zitten begin januari in Kronplatz en willen een uitstapje maken naar de Drei Zinnen.
Volgens onze accommodatie zit de treinticket niet in de skipas, maar is de mobiliteits card wel gratis te verkrijgen bij de accommodaties.

Parkeren is eigenlijk alleen in hele mooie weekenden een probleem bij Kronplatz (als je wat later bent). Doordeweeks kan je overal prima je auto kwijt in die week. Ik zou de trein denk ik niet heel snel nemen, tenzij je bijvoorbeeld de auto helemaal kan laten staan en met weinig skiën naar het station in Drei Zinnen kan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb het 2 jaar geleden andersom gedaan, vanuit Kronplatz een dagje met de trein naar Tre Cime. Bij Perca (Kronplatz kant) en Versciaco (Tre Cime) stap je zo over van de piste in de trein, leuke ervaring om met de ski’s en skischoenen in de trein te zitten. Ik maakte inderdaad gebruik van de mobiliteitskaart die ik gratis van mijn acomodatie kreeg.

Tre Cime is een gebied met leuke pistes en een prachtig uitzicht, ik had hier best iets langer dan een dagje kunnen zijn.

null

Mooi keus voor Moos!
Tips: Vanaf de Rotwand, waar de Holzriese (uitdagende zwarte piste) ligt kun je via een prachtig pad naar de Kreuzbergpas. Daar kun je de pistes aldaar doen en dan met de bus door naar Val Comelico. Een pareltje met bovenop een prima hut voor de lunch. Terug met de bus wordt kun je uitstappen in Moos of eerder bij Tre Cime gondel.
Vanaf Sexten met de gondel omhoog en de rode afdaling naar het treinstation is 's morgens vroeg heerlijk om te doen. Bij de pizzeria Martina zijn de pizza’s heerlijk en wil je eens wat anders eten dan hebben ze bij Biwak12 ook niet Sud Tiroolse gerechten.
Afhankelijk waar je zit in Moos kun je terugskien tot nagenoeg in het dorp. Bij de Bruggersleeplift.
En een dagje Innichen is ook leuk maar zoals DSvier zegt kan dat ook 's avonds.

*bericht bewerkt door Matthieu op 24 dec 2023 09:59

Aftellen maar!

Bedankt voor alle leuke reacties. Meer is uiteraard welkom. Ook over welke hutten goed zijn om te lunchen en koffie drinken. Wie heeft de beste Apfelstrudel:)

En hoe zijn de sneeuwcondities over het algemeen in dit gebied. Er is nog niet zoveel sneeuw gevallen daar.

null

Nooit echt een probleem daar, getuige deze webcam van dit moment.

Aftellen maar!

Mijn favoriete gebied…alleen wat ver, maar zo leuk dat ik er elk jaar wel kom.

Niet echt een beginners gebied maar als je wat afwisseling wilt van de blauwe autostrades op kronplatz een erg leuk alternatief!

Geen idee qua eettentjes en strudel…als ik er ben probeer ik er zoveel mogelijk piste.eters uit te nijpen als mogelijk. Mocht ooit de connectie richting cortina open gaan (niet cortina zelf maar wat dichter naar ons) en dan de verbinding met oostenrijk wordt het een wereld klasse gebied.

Is er momenteel iemand in het gebied Drei Zinnen die iets kan zeggen over de piste condities?

Is er momenteel iemand in het gebied Drei Zinnen die iets kan zeggen over de piste condities?

MirandaB op 27 dec 2023 12:23

Komende week, als je zo lang kan wachten. Maar het zou mij verbazen als het niet goed is, want de gebieden die ik tot op heden heb gezien waren allen in prima staat.

Wij gaan van 14 t/ m 20 januari. Laat maar weten als je er bent. Veel plezier toegewenst.

Wij waren er vandaag, als daguitstap vanuit Kronplatz met de gratis OVpas. Erg geschrokken van de drukte rond 10u in vergelijking met die eerste, zeker aan de eerder oude Vierschach gondel (of we weten intussen perfect in Kronplatz welke pistes we best wanneer moeten mijden). Voor mij lagen de Stiergarten?pistes aan de zonnezijde er rond 11u al heel bulterig bij met erg veel volk. Het meest aangename skiën (ruimte) en de mooiste uizichten kregen we op de pistes vanop de Helmtop (met 8zitter). Aan piste 12b ligt ook een fijne hut. Wij kwamen echter in de megaselfservice terecht op de Helm. We moeten dus nog betere keuzes leren maken. De dalafvaart 13 naar Vierschach vonden we tegen de verwachtingen in een fijne afsluiter!

Had de drukte te maken met de kerstvakantie of is dit gebied over het algemeen druk, ook buiten het hoogseizoen?

Drei Zinnen staat niet bekend als megadruk (geen Sella Ronda) maar wellicht gaat het over de timing: Sylvesterweekend! In januari zal het wel terug normaal zijn. Voordeel: stralende zon en Italianen blijven wel absolute Masters om je ongeacht lentetoestanden, toch te laten skiën.

Dit zijn zo’n beetje de drukste dagen van het jaar, in alle gebieden.
Bij goed weer meestal nog drukker dan de carnaval/krokusvakanties.

Plaats een reactie