Diesdamskopf of kleinwalsertal?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf en Diedamskopf

Voor een short ski twijfel ik tussen Diedamskopf en Kleinwalsertal. Voorkeur gaat qua skien denk ik naar Kleinwalsertal? Maar hoe zit het daar met de drukte in een weekend rond eind januari?

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 09 nov 2023 16:11

Vind je het een optie om met de auto naar het gebied te gaan? In Vorarlberg kun je de 3 Täler pas halen, dan zit je niet alleen aan diedamskopf vast. Mocht je het interessant vinden, hier een verslag van een shortski afgelopen Pasen: https://www.wintersport.nl/forum/topic/529495

Kleinwalsertal ben ik nog nooit geweest, dus daar kan ik verder weinig over zeggen.

Diedamskopf is wel rustiger dan Kleinwalsertal in het weekend, omdat het de concurrentie met Mellau-Damüls en Warth-Schröcken verliest. Ga je voor ern shortski voldoen beiden. In Kleinwalsertal maak je kilometers door de Sollereck en Oberstdorf toe te voegen. In Schoppernau ben je met een kwartier in Mellau of bij de Saloberjet in Warth-Schröcken.

Mijn voorkeur heeft om een hotel dichtbij de lift te hebben. Ben ook niet van plan om met de auto andere gebieden aan te doen.

Dan zou ik Diedamskopf wel wat te beperkt vinden.

Onderaan de lift in Schoppernau vertrekken de bussen naar Warth en Mellau. Je kunt je auto dus laten staan. In Kleinwalsertal ontkom je namelijk ook niet aan de skibus.

Zou bij goed weer gaan skien in Diedamskopf/ Mellau/ Warth, bij een weekend met sneeuw in KWT, daar ski je meer tussen de bomen.
Beide hebben genoeg pistes als je maar de verschillende gebieden bezoekt. Dus zou je zeker verplaatsten met bus(KWT zeker) of auto.

Maar qua drukte is het in het weekend (januari, dus geen piekseizoen) goed te doen in het Kleinwalsertal?

Normaliter wel. Bij bijzonder goede omstandigheden natuurlijk wat drukker, maar dat is dan eigenlijk overal waar je eenvoudig(er) kan komen.

Maar qua drukte is het in het weekend (januari, dus geen piekseizoen) goed te doen in het Kleinwalsertal?

jessehuijers op 08 nov 2023 13:12

Zelfs in krokusvakantie goed te doen

Plaats een reactie