Laden:Last van terukerende wintersporters?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Wij gaan 24 februari, dus net na voorjaarsvakantie, naar het kleinwalsertal met de electrische auto. Wij kunnen bij een tesla punt laden (of andere punten) Deze zijn vaak net naast de snelweg en dus voor verkeer van beide richtingen . Heb ik dan kans op drukte van terugkerende vakantiegangers of is dat beter verspreid dan vetrekkende vakantie gangers de week ervoor. Iemand ervaring?

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Op die route heb je zoveel keuze, dat je echt geen probleem hoeft te hebben. Als je een Tesla hebt kun je ook real time zien waar het druk is. Er is momenteel maar 1 echt knelpunt wat ik ken en dat is Lermoos omdat ze daar van 10 naar 4 laders zijn teruggegaan, alsmede Biberwier buiten bedrijf is. Wat ok was omdat in Q4 2023 de nieuwe bij Heiterwang geopend zou worden… maar helaas zit daar vertraging op.

Alleen kom jij daar niet (tenzij je geen richtingsgevoel hebt ;)).

nou… ik heb geen richtingsgevoel haha, Lang leve navi en mijn man. Wij hebben een audi maar kunnen ook de realtime zien.Maar ik heb er alle vertrouwen in hoor, maar schoot me ineens te binnen aangezien we vorig jaar zomer naar italie vaak op de heen en terugreis op de zelfde laadstations kwamen.

Ik rijd geregeld met de EV naar Oostenrijk, (meestal is) laden geen probleem. De meeste willen aan de snelweg laden en dan t liefst bij Ionity. Die zou ik dan ook op een dag als deze mijden. Zou idd ook voor Tesla kiezen en indien mogelijk voor de grotere locaties, dan komt t zeker goed. Klein nadeel is wel dat je altijd van de snelweg moet…maar ach, die paar minuten extra 😉

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

In mijn beleving valt het reuze mee van een wachtrij om je EV op te laden. En Tesla superchargers zijn vaak zo ruim van opzet en de wagens gelijk vertrekken na de lading. Heb 1x een wachttijd van 5 minuten gehad, maar toen stonden de brandstof auto’s ook in de file om te kunnen tanken. Dan heb je de tijd voor koffie of toilet snel terug verdient.

Plaats een reactie