Skiles Kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kronplatz

Wij gaan -als corona het toelaat- in de voorjaarsvakantie voor het eerst naar Kronplatz. Zitten in St Vigilio di Marebbe in een hotel. Heeft iemand ervaring met skilessen voor kinderen (leeftijd tussen 8 en 12 jaar)? Zo ja, ik lees dat Nederlands sprekende leraren een lastige wordt, maar is er wel een goede skischool met enthousiaste, leuke leraren gericht op kinderen?
Hoor graag als iemand hier meer over kan vertellen, alvast dank!

ps. Onze kids hebben al wel wat ski-ervaring.

Als alles doorgaat zijn wij er de eerste week van januari, met kind van 7 en 4. Zal na de vakantie laten weten of het goed bevallen is. Oudste heeft wel ski-ervaring, al is de laatste keer natuurlijk in 2020 geweest. Voor de jongste wordt het de eerste keer op ski’s.
Het hotel waar we zitten verwijst naar de skischool Kron. Heb al op de site gezien dat de leraren geen Nederlands spreken, maar voor onze oudste is dat nooit een probleem geweest, zolang ze maar met andere meisjes kan praten.(Jongens zijn nu nog stom…)

*bericht bewerkt door Suuski op 15 dec 2021 09:08

Wij gaan -als corona het toelaat- in de voorjaarsvakantie voor het eerst naar Kronplatz. Zitten in St Vigilio di Marebbe in een hotel. Heeft iemand ervaring met skilessen voor kinderen (leeftijd tussen 8 en 12 jaar)? Zo ja, ik lees dat Nederlands sprekende leraren een lastige wordt, maar is er wel een goede skischool met enthousiaste, leuke leraren gericht op kinderen?
Hoor graag als iemand hier meer over kan vertellen, alvast dank!

ps. Onze kids hebben al wel wat ski-ervaring.

MCRTS op 14 dec 2021 22:55

Onze dochters hebben eenmaal skiles gehad bij skischool Kron en eenmaal bij Cima, omdat ze toen halve dagen wilden. Beide skischolen zijn prima, je moet het een beetje treffen met de groep en de leraar, maar wat wij gezien hebben zijn ze allemaal enthousiast. Onze dochters waren toen wat jonger en zaten bij elkaar, dat scheelt. Er zijn wel nederlandse kinderen, maar niet zo veel. Leraren spraken duits en engels. Er komen ook wel nederlandstalige klasjes van josk reizen. Maar voor zover ik weet in de zuidelijke week.

Zoals beloofd een update.
Kinderen hebben les gehad bij Kron skischool. De eerste dag was het even zoeken in de mierenhoop. De skischool is groot en er zijn heel veel klassen. Het kinderland zit aan de onderkant van het bergstation, daar moet je dus omheen lopen/glijden.
Leraren zijn aardig en enthousiast, maar spreken meestal alleen Duits en Italiaans.
Bij de kleintjes naast de leraar in skilerarenpak ook nog 2 ‘ helpers’ in gewone skikleding die de kinderen overeind helpen als ze vallen. De gondel vanuit olang en de stoeltjeslift “Plateau” gaan over het kinderland, dus vanuit de lift kun je kijken.
Tot mijn verbazing gingen zelfs de allerkleinsten al na drie dagen de piste op.
Oudste vond het gebrek aan Nederlandssprekenden erg lastig, en heeft hoogtevrees in de stoeltjeslift. Voor haar was de skiles dus wat minder.
Sowieso lijkt het er op dat zij het skivirus niet te pakken heeft.
Dus : Wat doe je als je kind skiën niet leuk vindt?

Wij vonden het gebied fantastisch. Veel blauw en lichtrood, je kunt aan alle kanten de berg af.
Alleen de zwarte afdaling naar Bruneck is voor mij iets te uitdagend. Tochten kun je niet echt maken. Kleine tegenvaller voor ons was dat bijna alle restaurants zelfbediening zijn.
De Pizza in het K1 restaurant onderaan de zwarte afdaling was erg lekker.

Tochten kun je niet echt maken.
@Suuski

Ben je bijv. Van aan de klok boven helemaal tot onder de Miara- piste naar St Viglio gegaan, dan te voet over de houten brug, naar boven tot Piculin bergstation en dan terug helemaal tot beneden Piculin en dan bijv helemaal terug tot Reischach inclusief dalafdaling…Ben je makkelijk 2 uurtjes onderweg zonder 1 x dezelfde piste te doen?

Born to run. B.S.

Nee, dat red ik niet tussen 10:30 en 14:30 (skilestijden). Ik ben een langzame skier.
Voor mij is een dalafdaling naar Olang of Percha, lekker lunchen en dan in de middag de andere kant prima.
Maar feit is dat je telkens weer op dezelfde berg terug komt. Vind ik helemaal geen probleem, maar het is geen sella ronde of van val tho naar courchevel o.i.d.

*bericht bewerkt door Suuski op 09 jan 2022 13:54

Om jullie echt even enthousiast te maken:
Dit gebied is echt fantastisch voor met (kleine ) kinderen. Naar St vigilio een mooie vlakke lange blauwe piste zodat de kinderen al snel de echt piste op kunnen. Het gebied heeft hele mooie blauwe en rode pistes , lekker breed en afwisselend. Onze kinderen hebben ooit ski en snowboardles gehad bij Cima. Leuke leraren en als de leraar er niet uitkwam gebruikte hij gewoon google translate. maar dan moet je kind kunnen lezen en mijn zoon had toen maar 3 kinderen in zijn groepje. Als je dichtbij wil zou ik gewoon de skischool in St Vigil kiezen, dan kunnen ze deze lange blauwe piste op. Wil je zelf tijdens de les meer mogelijkheden hebben ga dan boven bij de klok bij Cima of Krohn.
Er zijn overigens best wel pistes met leuke restaurantjes met bediening. Huberalm en Graziani aan de kant van Olang en 2 /3 restaurantjes boven op de berg aan de kant van San Vigilio. Daar kunnen ze ook heerlijk spelen (echt een aanrader). Je moet daarna wel een rode piste af maar je kunt ook met gondel naar beneden als je kids dat nog niet kunnen. Voor de diehards kun je dan naar piculin nog even de zwarte doen (echt wel stijl en lang).
Het is waar dat je wel steeds dezelfde pistes hebt (of een aantal vaak dezelfde), maar ze zijn zo leuk dat je dit prima is. Zelfs voor ons als hele goede skiërs die graag tochten maken. Nu 2 keer geweest in de kerstvakantie (2019 en dit jaar). Je kunt al snel met je kids zelf de piste op! Hoe leuk is dat.
Veel plezier!

Leuk Carola, dank voor je enthousiaste verhaal! Toch nog twee laatste vragen; wij nemen mijn moeder (van 77, maar nog goed ter been) mee die niet skiet. Kan zij gemakkelijk ‘boven bij de klok waar Cima en Krohn’ zitten komen? Ga je dan met een gondel ofzo? Dat is nl voor mij ook een voorwaarde; dat we -incl oma- makkelijk de kids weg kunnen brengen na skiles, daar gezamenlijk bijvoorbeeld kunnen lunchen, etc. Als dat te ingewikkeld wordt bij deze skischolen en dit is makkelijker bij de skischool in St Vigilio, dan vind ik dat wel een groot voordeel. Daarentegen lijken me Cima en Krohn wat leuker omdat de omgeving wellicht wat ‘dynamischer’ is en meer mogelijkheden biedt…? Sorry, ik ken het gebied gewoon nog niet, vandaar dat ik nog wat zoekende ben.
Tweede vraag; die leuke eettentjes waar je het over hebt (met bediening); kan mijn moeder daar ook komen of zijn deze ook alleen bereikbaar voor de skiers? Met lift of wandelend?
Alvast dank voor reactie, krijg er nog meer zin in op deze manier:)

Vanuit alle uithoeken eindigen de gondels bij de klok. Oma moet dan wel de piste oversteken, maar zou op zich goed te doen moeten zijn. Bovenin het bergstation van de baan uit Olang (Olang1+2) zit een groot zelfbedieningsrestaurant met daaronder de Kron skischool., ben het Gripfen restaurant, maar dat laatste was dicht toen wij er waren.
K1 restaurant is prima te bereiken met de gondel naar beneden naar Bruneck(*Kronplatz1+2). Ook bij Olang zit er een restaurant bij het dalstation.
Het restaurant onder de Ruis gondel was dicht in de week dat wij er waren.
Er is een restaurant met bediening net boven het middenstation van de baan uit Olang, maar dan moet je wel een stuk piste oversteken.

Ik vond het gebied trouwens echt fantastisch om te skien en ook superleuk om kleine smurf al na 3 dagen op de piste te zien.(En smurf vertelt er nog steeds trots over want dat was toch veel leuker dan de kinderbaan).
Echter, mijn oudste miste nederlands praten, dus volgende vakantie toch weer naar Oostenrijk.

Dankjewel Suuski!

Hey hallo, wij gaan lessen bij https://www.scuolasci.net/en/ met onze kinderen.
Deze skischool zit in San Vigilio.

Wij gaan -als corona het toelaat- in de voorjaarsvakantie voor het eerst naar Kronplatz. Zitten in St Vigilio di Marebbe in een hotel. Heeft iemand ervaring met skilessen voor kinderen (leeftijd tussen 8 en 12 jaar)? Zo ja, ik lees dat Nederlands sprekende leraren een lastige wordt, maar is er wel een goede skischool met enthousiaste, leuke leraren gericht op kinderen?
Hoor graag als iemand hier meer over kan vertellen, alvast dank!

ps. Onze kids hebben al wel wat ski-ervaring.

MCRTS op 14 dec 2021 22:55

Hey hallo, wij gaan lessen bij https://www.scuolasci.net/en/ met onze kinderen.
Deze skischool zit in San Vigilio.

Wij gaan -als corona het toelaat- in de voorjaarsvakantie voor het eerst naar Kronplatz. Zitten in St Vigilio di Marebbe in een hotel. Heeft iemand ervaring met skilessen voor kinderen (leeftijd tussen 8 en 12 jaar)? Zo ja, ik lees dat Nederlands sprekende leraren een lastige wordt, maar is er wel een goede skischool met enthousiaste, leuke leraren gericht op kinderen?
Hoor graag als iemand hier meer over kan vertellen, alvast dank!

ps. Onze kids hebben al wel wat ski-ervaring.

MCRTS op 14 dec 2021 22:55
Evelien_W op 22 feb 2022 13:06

Wij willen hier volgend jaar misschien heen, zitten er meerdere Nederlandse kinderen in de lessen? Dat de skileraar geen Nederlands spreekt vind ik niet zo erg(hadden we ook dit jaar in Oostenrijk niet) maar vriendjes maken gaat makkelijker als ze dezelfde taal spreken. Welk dorp is het leukste om te zitten ( met een makkelijke dalafdaling) , st vigilio of olang?

*bericht bewerkt door snowy1978 op 10 mrt 2022 19:56

Toen wij er waren in de 2e week van kerstvakantie waren er geen andere NL kindjes in de les. Allen Duitse, Italiaanse en een Brits kindje.
Misschien in de krokus meer Nederlanders.

De blauwe dalafdaling naar Olang wordt bij mooi weer of verse sneeuw snel vol hopen. De rode is dan makkelijker. Afdaling naar st viglio heb ik nooit na 13 uur gedaan , maar ook die wordt onderin snel zacht.
Wij verbleven in Niederasen, 15 minuten met de skibus vanaf Olang.

St Vigilio (+ zéér mooi dorpje ) heeft de langste en makkelijkste afdaling

*bericht bewerkt door dan58 op 11 mrt 2022 09:21

Born to run. B.S.

Wij zijn er geweest in de carnavalsvakantie. Bij onze jongste (4jaar) zaten geen andere Nederlandse kindjes en bij onze oudste (7jaar) zaten 5 Nederlandse kindjes.
Er waren vooral veel kindjes rond de 6-8 jaar en toen hebben ze alle Nederlandstalige kindjes bij elkaar gezet.

Wij zijn er geweest in de carnavalsvakantie. Bij onze jongste (4jaar) zaten geen andere Nederlandse kindjes en bij onze oudste (7jaar) zaten 5 Nederlandse kindjes.
Er waren vooral veel kindjes rond de 6-8 jaar en toen hebben ze alle Nederlandstalige kindjes bij elkaar gezet.

Evelien_W op 11 mrt 2022 13:23

De jongste is 5, de oudste gaat niet meer op les. Lastig… is sant vigillio meer in trek bij Nederlanders dan olang? Of is dat dezelfde skischool?
Is de kans op landgenootjes in de skiklas trouwens groter in Kronplatz of in Seiser alm?

*bericht bewerkt door snowy1978 op 11 mrt 2022 18:31

Hi hallo,

Voor ons was het de eerste keer skiën in Italië. > > Wij zijn er geweest in de carnavalsvakantie. Bij onze jongste (4jaar) zaten geen andere Nederlandse kindjes en bij onze oudste (7jaar) zaten 5 Nederlandse kindjes.

Er waren vooral veel kindjes rond de 6-8 jaar en toen hebben ze alle Nederlandstalige kindjes bij elkaar gezet.

Evelien_W op 11 mrt 2022 13:23

De jongste is 5, de oudste gaat niet meer op les. Lastig… is sant vigillio meer in trek bij Nederlanders dan olang? Of is dat dezelfde skischool?
Is de kans op landgenootjes in de skiklas trouwens groter in Kronplatz of in Seiser alm?

snowy1978 op 11 mrt 2022 18:30

Hi hallo,
Voor ons was het de eerste keer skiën in Italië.
Heb helaas geen vergelijking voor je. 🤷‍♀️
Wij zijn in ieder geval enthousiast over de skischool. Leuke en lieve leraren en alles werd goed geregeld. Kinderen hebben het er erg fijn gehad.

Plaats een reactie