Lofer en saalbach Hinterglem

Dit onderwerp gaat over de bestemming Almenwelt Lofer

Wij gaan 22 december een weekje naar Lofer,mijn vrouw kan helaas niet skien,is daar ook iets te doen voor haar?, georganiseerde wandeltochten of zo?en is er sávonds iets te beleven in de omgeving?

Ik hoor het graag, groeten Henk

polly

Lofer is echt een fijn skigebied en een klein maar knus dorp vond ik.
erg goed gegeten trouwens in Restaurant Steinerwirt.
Je kunt georganiseerde sneeuwschoenwandelen ondernemen via de skischool.
Aanmelden kun je via: skischule@saalachtal.net
Er zijn ook georganiseerde fakkelwandelingen, maar dat is savonds.
Andere mogelijkheden zijn nog rodelen en schaatsen.
Wat een andere mogelijkheid is zwemmen in het alpenbad in Unken of een bus nemen naar Zell am See of Kaprun.
Hou er rekeing mee dat kerst, en vooral kerstavond, echt een familiefeest is, en het dorp dan nogal uitgestorven is. Het speelt zich dan vooral in de hotels af. Wij zijn toen op 2 december geloof ik uit eten gegaan. Niet alles is echter open.
veel plezier!

Hoi Henk,

Overdag is er helaas vrij weinig te doen helaas, behalve dan datgene dat Chrissy aangeeft (al heb ik er nog nooit iets over gehoord). Vanuit Hotel Dax is er een weekprogramma waarbij je allerlei activiteiten kunt ondernemen als wandelen, curlen, etc. Informeer inderdaad eens bij de VVV van Lofer of van Saalachtal, of kijk eens op hun website. Misschien kun je daar meer info vinden.

Wat betreft de avond voor kerst en kerstavond heeft Chrissy 100% gelijk: op 23 en 24 december is er niets te beleven. Kerst wordt gezellig samen met familie gevierd, en ook winkels/supermarkten zullen waarschijnlijk op die dagen niet open zijn (of heel beperkt, tot 12:00 uur bijvoorbeeld).

Ik geloof dat elke woensdag of donderdag Skischule Herbst een skishow geeft, rond 20:00/20:15. Demonstraties van Lady Power, racecarven, springen door brandende ringen en allerlei andere spectaculaire acts zullen dan plaatsvinden.

In ieder geval heel veel plezier!

  • PS: dit weekend opent het skigebied haar liften al!
It's all about believing!

Plaats een reactie