skipas voor lessen nemen nivo 3

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Hoi, ik ben nieuw hier, hallo allemaal!

En ik heb een vraag waar ik maar niet uit kom.

Over vijf weken vertrek ik voor het 2de jaar naar Portes du Soleil. Vorig jaar daar level II gehaald bij skischool ESF, met de kleine (Chatel) skipas.
Nu wil ik weer lessen gaan nemen maar ik kom er op de site van ESF niet echt uit welke skipas ik nou nodig heb. (heb TUI geboekt incl Chatel skipas)

Bij de FAQ op de ESF website staatstaat: For adults at level 3, and for Freestyle and Freeride lessons be sure to buy the full area Portes du Soleil pass. Is dat vertaald nou boven Level 3 of vanaf level 3 (waarschijnlijk zal ik op level 2 starten maar zou het vervelend vinden om niet door te kunnen groeien omdat de skipas dat belemmert)

Iemand die er ervaring mee heeft?

*bericht bewerkt door Gaston op 11 feb 2017 13:33

Tijd voor een uitpakparty?!

dat zal vanaf level 3 en alles daarboven zijn…

Voor classe 3 heb je de grote skipas nodig. Als je denkt dat je niveau goed genoeg is om dit seizoen de overstap te maken naar classe 3, moet je dat dus voorzien. Het overstapmoment van classe 2 naar classe 3 is in principe het onder de knie hebben van een zuivere parallelbocht (zonder ploegfase).

Het is niet altijd mogelijk om ter plaatse een reeds gekochte skipas te “upgraden” (je zou dit kunnen navragen bij de liftmaatschappij), dus als je zeker wil zijn zou ik persoonljk omboeken of op zijn minst bellen.

okee, handige info!! Ik ga meteen even bellen met TUI, thanks!

*bericht bewerkt door Gaston op 11 feb 2017 14:06

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik heb inmiddels gebeld met TUI en het was geen probleem om de skipas om te boeken. Voor 2 personen heb ik de pas om laten zetten naar heel Portes du Soleil. Kost €56 pp. Ben happy want in Frankrijk iets regelen is vaak een stuk lastiger inderdaad.

Qua nivo zullen we het wel zien, ik ga in ieder geval mn best doen, en Snowworld nog maar even bezoeken om er weer beetje in te komen.

Tijd voor een uitpakparty?!

Verstandig, dan heb je gewoon rust en kan je je richten op de les. Bovendien heb je nu alle vrijheid om op verkenning te gaan.

Let it snow, let snow, let it snow!

Plaats een reactie