Met jonge kinderen en verbinding Pra Loup naar Val d'Allos?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Pra Loup

Hallo iedereen,

niettegenstaand ik best wel een ervaren skiër ben, zit ik nu toch met een praktisch vraagje. Ik zou graag weekje gaan skiën met mijn dochter van 6 jaar naar Pra Loup, ze heeft de nodige ski ervaring al wel maar houdt het uiteraard nog bij blauwe pistes en licht rood. Ik lees over Pra Loup dat het daar allemaal wat pittiger is, anderzijds lees ik ook dat de pistes daar overwegend breed en glooiend zijn. Iemand die het mij juist kan zeggen?
Ook had ik graag geweten of je de verbinding van Pra Loup richting de andere kant (Val d’Allos) enkel maar kan doen door een steile sleeplift te nemen? Is dit de enige lift die je kan nemen? Op het skiplan lijkt het van wel…
Wie kan me raad geven?

Pistes in Pra-Loup zijn over het algemeen helemaal niet moeilijk. En het is een rustig gebied, waardoor de pistes ook lang goed blijven.
De Franse sleepliften zijn voor kinderen over het algemeen makkelijker dan ankerliften, maar ik zou met een 6-jarige vooraf wel even oefenen bij een wat korter exemplaar. Maar in principe zou het geen probleem moeten zijn om richting Val d’Allos te skiën.

Hey Paolie,

bedankt voor je reactie en klopt wat je zegt, normaal neem ik ze zelfs mee tussen de benen maar een sleeplift waar zo een geel driehoekje bijstaat daar mag het zelfs niet weet ik uit ondervinding. Als dat het geval is heb ik wel een probleem want dan kan ik de doorsteek niet maken lijkt me? Vandaar de vraag aan iemand die er misschien al geweest is. Een normale sleeplift kan mijn dochter al wel maar als het te steil wordt heeft ze hulp nodig en dan moet het mogen natuurlijk…

Ik ben er geweest, en in mijn beleving was het geen hele steile lift, maar het is al een tijd geleden. En er zijn geen andere opties. Je dochter is wel weer een jaar ouder, dat kan schelen.

In mijn herinnering was de sleeplift heen richting le lac niet lastig. De sleeplift terug wel, maar die is vervangen door een stoeltje.
De pistes zijn soms wat steil, maar ruim en niet al te lastig.

Advies, stel je vraag op het Franse Skipass forum. Sowieso met afstand het beste forum voor skiën in Frankrijk. Er zitten daar veel mensen die vaak in dat gebied komen. Er is zelfs een speciaal topic over Espace Lumiere.
https://www.skipass.com/forums/enmontagne/stations_ski_franc…

Wanneer je niet zo goed Frans kunt schrijven, gewoon in het Engels doen. Gegarandeerd antwoord van een local binnen een paar dagen.

The older I get, the better I was

Ok bedankt iedereen voor de bruikbare tips!!

Plaats een reactie