Wat te doen in Zell am See

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Goedenavond,

Ik ben nieuw op dit forum. Niet nieuw in Oostenrijk maar wel nieuw in Zell am See.
In Januari ga ik met 12 vrienden een lang weekend skien in Zell am See.

Zouden jullie mij tips kunnen geven:

  • ik zou graag een avond met z’n allen willen eten in een berghut op de helling. Weten jullie een leuke hut waar we bijvoorbeeld met sneeuwscooter omhoog gebracht worden om vervolgens daar te gaan eten?

  • wat zijn de leuke apres ski tenten in ZaS in het dorp of op de helling?

  • verder nog leuke tips voor excursies, restaurants, proeverijen etc?

Alvast bedankt!
Jaap

Welkom op het forum. Het skieën is maar bijzaak zo te lezen :). Je zou even contact op kunnen nemen met het volgende restaurant op de piste, https://www.pinzgauer-huette.at/en/holiday-zellamsee/winter-….

Haha nee hoor, absoluut geen bijzaak. Maar wil gewoon een paar wat specialere dingen organiseren dan de zoveelste pizza ;)

Een aanrader is om een ijshockeywedstrijd te volgen van de Zeller Eisbären! Mooie invulling van je avond 👍
https://www.ek-zellereisbaeren.at/

Apres-ski tent in Zell Am See = Crazy Daisy

Voor de betere apres ski moet je in de Dorfschenke zijn, onder aan de areitbahn. Na de Dorfschenke kan je door naar het dorp richting de Diele of crazy daisy.

De Pinzgauer hutte is inderdaad een aanrader. Je kan deze bereiken door een skiweg naar beneden te glijden. Bij goed weer een terras met mooi uitzicht, bij slecht weer heel knus binnen. Ik geloof wel dat dit echt ‘op’ de piste is dus niet te voet te bereiken. Na je maaltijd wordt je de skiweg terug naar de piste getrokken met een sneeuwscooter.

Op de Schmittenhöhe zelf komt de sfeer er meestal wel goed in bij de Schnaps Hans, beneden is het idd zoals hierboven aangegeven.

Het meer zelf ligt ook dicht natuurlijk, maar misschien staat schaatsen niet meteen op het to-do lijstje :-)

Veel plezier

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

De Pinzgauer Hut klinkt zeker goed. Ff een vraag. Wordt je na het diner met de sneeuwscooter beneden of aan de piste afgezet? En is het dan nog lang skiën naar beneden?

Een aanrader is om een ijshockeywedstrijd te volgen van de Zeller Eisbären! Mooie invulling van je avond 👍
https://www.ek-zellereisbaeren.at/

JGieben op 02 nov 2021 21:50

@JGieben Is dat een beetje niveau? Ik ben best wel sportliefhebber en zie dat ze een paar keer thuis spelen in de periode dat ik daar ben. Lijkt me wel leuk om er een keer heen te gaan.

*bericht bewerkt door peterpos op 04 nov 2021 16:24

Peter Pos

@Peterpos jazeker! Ik heb ook eens een wedstrijd bijgewoond in Den Haag en vond het spectaculairder in Zell am Zee. Het gaat er net even wat harder aan toe (vanuit de spelers & de fans :) )

@JGieben, dan denk ik dat ik in januari er een keertje heenga. Ben ook al een paar keer bij RB Salzburg geweest. Was ook wel leuk. Wilde paar jaar terug ook een keer naar het schansspringen in Bischofshofen gaan, maar was die dag zo koud en guur dat ik dacht… ‘laat ook maar zitten’ ;-)
Dank voor de tip!

Peter Pos

De Pinzgauer Hut klinkt zeker goed. Ff een vraag. Wordt je na het diner met de sneeuwscooter beneden of aan de piste afgezet? En is het dan nog lang skiën naar beneden?

Germ_Kneudel op 04 nov 2021 16:12

Terug naar de piste, en dan sta je eigenlijk volledig boven:

null

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Plaats een reactie