Vlieg op 20-02 met kinderen naar Salzburg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaprun

Wat te doen?!! Wij vliegen op zondagavond 20/02 naar Salzburg maar mijn zoon (2 vaccinaties) heeft dan nog net geen geldig herstelbewijs (krijgt hij op woensdag 23/02) En lees nu dat vanaf 22/02 geen herstelbewijs of PCR nodig is voor inreizen. Hij heeft geen klachten meer en mag dan uit de isolatie maar de kans is natuurlijk heel groot dat hij nog positief test vandaag en morgen… Als we zondagavond zonder pcr willen vliegen worden we dan geweigerd op de vlucht of is de check in Salzburg? Kunnen wij in Salzburg zeggen dat hij in quarantaine gaat in het hotel en maandag een pcr doet? Want op dinsdag is het al niet meer nodig om die pcr te laten zien… Waarom hebben ze in Oostenrijk niet gedacht laten we gewoon de 19e ook meteen de inreis versoepelingen ingaan… snap die 3 dagen later echt niet.
Wat is wijsheid, erop gokken en gewoon gaan of toch last minute afzeggen en dan zit er dit jaar helaas toch geen wintersport meer in voor ons want we zitten echt gevonden aan deze dagen vanwege werk en schoolvakantie.

Het kan natuurlijk bij iedereen anders zijn, maar ik hoefde vandaag alleen mijn QR code voor de 2 vaccinaties te laten zien op het vliegveld van Salzburg. Naar mijn herstelbewijs (die wel geldig is) is niet gevraagd.

Maar of je het daar op moet gokken…

Thank God summer is over!

Het kan natuurlijk bij iedereen anders zijn, maar ik hoefde vandaag alleen mijn QR code voor de 2 vaccinaties te laten zien op het vliegveld van Salzburg. Naar mijn herstelbewijs (die wel geldig is) is niet gevraagd.

Maar of je het daar op moet gokken…

Lisa. op 17 feb 2022 11:24

Bedankt voor je reactie Lisa. Hoefde je in Nederland ook geen herstelbewijs te laten zien?
Vanaf welke vliegveld en welke maatschappij vloog jij als ik vragen mag?😊

Bij mij Rotterdam-Salzburg met Transavia geen check in NL en in Salzburg enkel de QR gecheckt.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bij mij Rotterdam-Salzburg met Transavia geen check in NL en in Salzburg enkel de QR gecheckt.

Shane op 17 feb 2022 12:27

Bedankt Shane!

Heb net even gebeld met Ages en het hotel en beide zeggen dat als je kind twee vaccinaties heeft, je gewoon toegelaten zal worden in Oostenrijk. Ik gok het er maar op. 🤞

Het kan natuurlijk bij iedereen anders zijn, maar ik hoefde vandaag alleen mijn QR code voor de 2 vaccinaties te laten zien op het vliegveld van Salzburg. Naar mijn herstelbewijs (die wel geldig is) is niet gevraagd.

Maar of je het daar op moet gokken…

Lisa. op 17 feb 2022 11:24

Bedankt voor je reactie Lisa. Hoefde je in Nederland ook geen herstelbewijs te laten zien?
Vanaf welke vliegveld en welke maatschappij vloog jij als ik vragen mag?😊

MirjamW op 17 feb 2022 12:22

In Nederland niets hoeven laten zien. Ik vloog vanaf Schiphol met Transavia.

Thank God summer is over!

Het kan natuurlijk bij iedereen anders zijn, maar ik hoefde vandaag alleen mijn QR code voor de 2 vaccinaties te laten zien op het vliegveld van Salzburg. Naar mijn herstelbewijs (die wel geldig is) is niet gevraagd.

Maar of je het daar op moet gokken…

Lisa. op 17 feb 2022 11:24

Bedankt voor je reactie Lisa. Hoefde je in Nederland ook geen herstelbewijs te laten zien?
Vanaf welke vliegveld en welke maatschappij vloog jij als ik vragen mag?😊

MirjamW op 17 feb 2022 12:22

In Nederland niets hoeven laten zien. Ik vloog vanaf Schiphol met Transavia.

Lisa. op 17 feb 2022 21:34

Dankjewel Lisa

Plaats een reactie