Mening

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Beste mensen,
Wij kijken nu al weer zo uit februari 2023 en zoeken een nieuwe bestemming. Vorige maand
teruggekomen uit Maria Alm en twee jaar geleden in Kaprun geweest. Maria Alm is top, maar een appartement in het dorp is voor ons niet
Betaalbaar. Daarnaast miste ik de aansluiting sommige pistes die aansloten vond ik nog best pittig. Nu zaten wij best ver van het dorp vandaan en dat zien we liever iets dichterbij.
Er gaan twee mensen mee die voor het eerst gaan skiën, wel van te voren op les in nl. We hebben een drie jarige mee die voor het op les gaat. Ik was op zoek naar een gebied met veel blauw, ik kan alleen geen betaalbare optie vinden in saalbach hinterglemm.
Nu vind ik best wat betaalbare accommodaties in Zell
am See. Ik ken de plaats, want mijn vader heeft daar
In het ziekenhuis gelegen.
Alleen hoe is het het skiën voor beginners en de ligging van de Skischolen voor de kleintjes tov de skiliften

Zoek je betaalbaar, leuk en voldoende blauw voor beginners, kijk dan eens naar Skischaukel Radstadt-Altenmarkt of Donnersbach(wald) met huisgebieden Riesneralm (hoofdgebied) en Planneralm (uitwijkmogelijkheid per skibus).
Daar vind je veel van wat je zoekt en het is er een stuk rustiger dan in Saalbach of Zell am See.
Iets duurdere optie maar ook leuk voor de kinderen zijn Gosau en Rußbach. Vanaf Salzburg goed aan te rijden ook. En dan praten we nog steeds over zeer schappelijke prijzen

*bericht bewerkt door Bennie op 26 mrt 2022 21:20

Misschien moet je eens iets verder kijken dan de geijkte platgetreden paden. Want waar de grote massa perse naartoe wil, is logischerwijs slechte prijs kwaliteit verhouding.

Wil je perse naar Oostenrijk, kijk eens naar Rohrmoos. Dorp ligt op een alm, dus op de piste, fijne hellingen voor beginners. Authentiek en prettiger geprijsd.

*bericht bewerkt door Onnem op 26 mrt 2022 21:59

The older I get, the better I was

Skien vanuit Zell am See naar Saalbach kan, maar eigenlijk is het toch gewoon het makkelijkst dit met de auto te doen. Toen ik er was, was de verbinding vanwege wind ook een paar dagen dicht.
Ook liggen de liften aan de rand van het dorp, waardoor lopen misschien ook niet altijd een alternatief is.
Beginners kunnen in Zell denk ik wel terecht, hoewel ik de Maiskogel van Kaprun daar iets geschikter voor acht.

Kan me goed vinden in Bennie, denk dat er met jou wensen betere plaatsen zijn dan Zell am See of SBH.

Werfenweng, Lofer Tauplitz Bad Kleinkirchheim

Dienten Die Alte schule

Je vraag is dus hoe voor de kleintjes de skiliften en skischolen liggen vanuit het ziekenhuis in Zell am See?
Dát weet ik niet.
Maar ik weet wel dat de Schmittenhöhe over het algemeen niet voor beginners geschikt is.

Ik weet niet hoe prijzig de accommodaties zijn, maar het gebied van Rauris is zeer geschikt voor beginners.
Les voor een 3 jarige kan ook een uitdaging zijn, of is ie dan 4?

Dag Kim
wij zijn afgelopen jaar naar Zell am See geweest met twee kleine kids van 3&6 jaar. Ik vond het een behoorlijk stuk lopen vanaf de parkeerplaats, wisselende tijden wanneer de kinderen les hadden. De oudste ging na een paar dagen de piste op en de jongste bleef beneden met haar skiklasje. Het was dat we met mijn ouders waren dat het enigszins relaxed was maar ik zou er persoonlijk niet voor kiezen. Het gebied is schitterend maar doordat je maar twee uurtjes skieen hebt voordat je de kids weer moet ophalen konden we nauwelijks een tocht maken. ( klinkt vrij negatief maar voor het geld wat je betaald voor een skipas zou ik voor een gebied gaan wat beter geregeld is met de kids.) Het scheelt wel of ze allebei al in een skiklas zitten trouwens, onze jongste zat meer in kinderopvang.

Wat Suuski zegt. Rauris.
Of denk eens aan Fügen. Met name het Spieljochgebied.

Spieljoch is idd ook leuk voor kleintjes. Als volwassene moet je het echter niet erg vinden om steeds dezelfde afdaling te maken, het is maar een klein gebied.

Met zulke kleintjes raad ik Kleinwalsertal of Tannheimertal aan. Beide dalen zijn makkelijk bereikbaar vanuit Nederland (afstand net iets meer dan 800km vanaf Utrecht) en de prijzen liggen daar ook wat lager. Het is daar niet zo massaal. Ik vind Altenmark ook een goed alternatief (tip van #Bennie).

Plaats een reactie