Naar Oostenrijk via Duitsland

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Als je op doorreis bent en eerst (minimaal) 10 dagen naar Duitsland gaat, dan gelden de regels vanuit Duitsland toch? Als ik het goed begrepen heb hoef je dan niet perse een booster te halen. Kan iemand dat bevestigen? En hoe moet je dan bewijzen dat je in Duitsland bent geweest? Een hotelbevestiging ofzo? Alvast bedankt!

Klopt. Het gaat om inreizen vanuit een virusvariantgebied. Het maakt niet uit waar je woont, welke nationaliteit je hebt en wat voor kentekenplaten je op je auto hebt. Als je de afgelopen 10 dagen niet in Nederland, Denemarken, Noorwegen of het Verenigd Koninkrijk bent geweest, geldt dus 2G met PCR-test òf een booster.
Als je dat kan aantonen met een rekening van je hotelovernachtingen, zou dat voldoende moeten zijn. Aan de andere kant kun je ook stellen dat zij moeten aantonen dat je wèl in een virusvariantgebied bent geweest. Een Duitser hoeft ook niet aan te tonen dat hij niet net een week op vakantie is geweest in Nederland.

Annoying skiers since 2003

Aan de andere kant kun je ook stellen dat zij moeten aantonen dat je wèl in een virusvariantgebied bent geweest. Een Duitser hoeft ook niet aan te tonen dat hij niet net een week op vakantie is geweest in Nederland.

sterko op 11 jan 2022 23:42

Vreemde vergelijking, @sterko. Als Nederlander (met een woonplaats in Nederland) beroep je je op een uitzondering, namelijk dat je niet in Nederland hebt verbleven de laatste 10 dagen. Het is dan volstrekt logisch dat die persoon daarvan de bewijslast heeft.

Jouw bewijslastverdeling (”dat zij moeten aantonen dat je wèl in een virusvariantgebied bent geweest”) zou zelfs meebrengen dat Oostenrijk voor elke Nederlander die dat roept zou moeten aantonen dat dat niet klopt. Hetgeen natuurlijk niet zo is.

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 jan 2022 00:38

Jouw bewijslastverdeling (”dat zij moeten aantonen dat je wèl in een virusvariantgebied bent geweest”) zou zelfs meebrengen dat Oostenrijk voor elke Nederlander die dat roept zou moeten aantonen dat dat niet klopt.

DrPhil op 12 jan 2022 00:29

Daar ben ik wel voorstander van. Laat ze maar bewijzen dat ik uit Nederland kom.
Niet dat dat in mijn geval nodig is, want ik voldoe aan hun voorwaarden, maar ik vind het onderscheid tussen Nederlanders en bijvoorbeeld Duitsers en Belgen belachelijk. Als Nederland nou echt een virusvariantgebied zou zijn, dus dat er in Nederland een variant is die nog niet in Oostenrijk aanwezig is, zou ik de maatregel begrijpen, maar dat is niet zo en was ook niet zo in december toen de maatregelen ingevoerd werden.

Annoying skiers since 2003

Ik zie de discussie al voor me met de man in uniform, ben benieuwd wie gaat winnen?

ik zou even contact opnemen met de lokale autoriteiten, die kunnen je het best vertellen wat je moet doen in jouw situatie en dan heb je ook geen onzinnige discussie over bewijstlast en/of controle hiervan.

*bericht bewerkt door ronaldkoopmans op 12 jan 2022 07:20

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Plaats een reactie