Herstelbewijs

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Hallo!

Wij hopen volgende week naar Fiss te kunnen vertrekken. Nu zijn twee van ons hersteld-gevaccineerd-gevaccineerd.
Nu begrijp ik dat het herstelbewijs in de app niet werkt in Oostenrijk. Iemand hier ervaring mee?
Ik kan wel de mail van de GGD printen met het nieuws dat ik positief ben getest, maar daar staat verder geen naam of datum bij dus ik vraag me af of dit voldoende is.

Alvast bedankt!

Je kunt een bewijs positieve uitslag opvragen bij je eigen GGD.
Dan sturen ze dat via de mail.

Die krijg ik niet omdat mijn positieve uitslag meer dan 180 dagen geleden is…

Die krijg ik niet omdat mijn positieve uitslag meer dan 180 dagen geleden is…

smstvns op 12 jan 2022 10:39

Ik heb hem wel gehad. Het is geen herstelbewijs maar een bewijs dat je positief getest bent. Is het ook al langer dan een jaar geleden? Binnen een jaar kun je nog een herstelbewijs uploaden in de coronacheck app.
Bij mij is het langer dan een jaar geleden. Kreeg het dezelfde dag nog na uitleg waarvoor.

Indien je een herstelbewijs hebt en deze het geüpload in de coronacheck app, dan werkt deze wel in Oostenrijk en deze accepteren ze ook. Dit heb ik zelf ervaren… wel moest ik even netjes uitleggen dat ik 2 gevaccineerd ben en aansluitend hersteld en daarbij dien je bij het inreizen uiteraard ook een negatieve PCR (max 48 uur oud) test bij je te hebben of een formulier ondertekend door de huisarts dat je hier niet aan kunt voldoen (max 48 uur oud) dit formulier is te downloaden van de site van de Oostenrijkse overheid en bij de verschillende gebieden is die ook van de site af te plukken…

Hartstikke bedankt!
Ik ben in april positief getest dus mijn herstelbewijs staat wel bij de Nederlandse QR codes maar niet bij internationaal, vanwege die 180 dagen.
Maar dat is dus geen probleem?

Plaats een reactie