Verblijf in Fliess

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Heeft iemand hier ervaring met een verblijf in Fliess en te skiën in SFL? Is SFL makkelijk te bereiken met de auto vanuit Fliess en waar kan je eventueel de auto het beste parkeren?

Paradise isn’t tropical

Over het algemeen is SFL goed bereikbaar. Slechts in uitzonderlijke gevallen zijn sneeuwkettingen nodig.

Voor wat betreft parkeren heb je een aantal opties.
Ladis zou voor mij géén optie zijn. Dan heb je altijd meerder liften vanuit het dal nodig om het skigebied in te komen.
Als je een dag in Fiss wil gaan skieen is de parkeerplaats bij het dalstation van de Schönjochbahn de beste optie. Maar deze is over het algemeen vrij snel vol (in het hoogseizoen). Met één lift ben je dan direct op de top in Fiss. Als je in Serfaus wil starten kun je naar de grote parkeerplaats aan het begin van het dorp gaan. Met de metro (erg gemakkelijk) ben je dan snel bij het begin van de Komperdell-, Alpkopf- en Sunliner bahnen met toegang tot het skigebied. Maar voor je daar bent is het mogelijk al wat drukker.
De beste optie is denk ik de Waldbahn tussen Fiss en Serfaus. Het geeft je de mogelijkheid om snel richting Serfaus te gaan (zonder metro) zonder dat je de drukke liften in Serfaus nodig hebt. Ook kun je van hier richting Fiss maar meestal kom je toch in het dal om in Fiss aan de noordzijde te skieen. Volgens mij is er onder bij de lift ook een depot om je ski’s en schoenen 's-nachts te laten staan/drogen. Als dat in je budget past is het echt gemakkelijk.

Heeft iemand hier ervaring met een verblijf in Fliess en te skiën in SFL? Is SFL makkelijk te bereiken met de auto vanuit Fliess en waar kan je eventueel de auto het beste parkeren?

willy19855 op 14 jan 2022 21:36

Ik verblijf momenteel in Fliess. Prima uitvalsbasis voor SFL. Bij sneeuwval kan de weg naar Fliess wel een uitdaging zijn (smal, vrij stijl en met haarspeldbochten), sneeuwkettingen dus meenemen! Op de weg naar SFL (ook veel haarspeldbochten) zijn sneeuwkettingen niet zo vaak nodig omdat de weg vrij breed is, veel verkeer verwerkt en dus snel sneeuwvrij wordt gemaakt.

Parkeren bij SFL doe je het beste bij het grote parkeerterrein aan de Waldbahn. Vanaf het bergstation van deze lift kun je makkelijk naar Fiss of naar Serfaus.

Dank voor de reacties!

Paradise isn’t tropical

Plaats een reactie