Seizoenstart Serfaus- Fiss

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Ik ben van plan om 8 december paar dagen naar Fiss te gaan voor start van het seizoen. Zijn er nog meer NLers die er dan naartoe gaan?

Helaas gaan wij “pas” een weekje later. Ik ben wel heel benieuwd naar je bevindingen. Wij gaan namelijk voor het eerst naar SFL. Veel plezier in elk geval.

Hoi Fabiola, Ik ben weekje later in Ischgl.
Ben vorig jaar in SFL bij seizoensopening geweest (toen 12 dec - owv wetenweallemaal :-))
4 dagen Kaiserwetter, zeer strakke pistes en super ervaring. Een aanrader, geniet ervan!

Wij gaan met het gezin eind deze maand en zijn ook benieuwd hoe de sneeuwcondities nu zijn. Het ziet er steeds beter uit met de sneeuwval van de laatste dagen. Mag nog meer bij uiteraard.
Laat vooral weten hoe de seizoensstart is bevallen.

Ik ben er vanaf vrijdag samen met een vriend. Heel benieuwd hoeveel pistes er open gaan. De webcams zien er wel goed uit.

Helaas gaan wij “pas” een weekje later. Ik ben wel heel benieuwd naar je bevindingen. Wij gaan namelijk voor het eerst naar SFL. Veel plezier in elk geval.

Markr op 04 dec 2022 08:18

null

Denk dat het helemaal goed gaat komen voor jullie. Het ziet er nu al prima uit.

*bericht bewerkt door Fabiola op 07 dec 2022 20:28

Ik ben er vanaf vrijdag samen met een vriend. Heel benieuwd hoeveel pistes er open gaan. De webcams zien er wel goed uit.

Ultimoose op 07 dec 2022 13:52

Gaat denk ik wel goed komen. Zag net dat de sneeuwkanonnen weer vol aan het draaien zijn.

Vind Fiss een van de mooiste !

Vind Fiss een van de mooiste !

GeJe op 07 dec 2022 21:14

Het is ook mijn favoriete gebied.

echte kenners dus! Is er nog een mooi sportcafé in Fiss om de finale te kijken van het WK volgende week? En fernpass of bregenz? Wat heeft jullie voorkeur? En s avonds het laatste stukje naar Fiss, is die weg meestal schoon?Alvast bedankt voor de reacties

echte kenners dus! Is er nog een mooi sportcafé in Fiss om de finale te kijken van het WK volgende week? En fernpass of bregenz? Wat heeft jullie voorkeur? En s avonds het laatste stukje naar Fiss, is die weg meestal schoon?Alvast bedankt voor de reacties

Markr op 07 dec 2022 22:36

Er zijn een paar skysport cafés maar weet alleen niet of die open zijn volgende week. Nu zijn die iig nog dicht. Een aantal accomodaties zijn nog gesloten.
Ik ben vandaag vanuit het zwarte woud aan komen rijden maar normaal gesproken pak ik de Fernpass. Ze houden de weg in principe goed schoon maar als de sneeuw ineens met bakken uit de lucht komt dan zal dat wat lastiger zijn. Kettingen zijn sowieso handig om bij de hand te houden voor het geval dat en zou ik dan beneden om doen. Als je halverwege moet stoppen is er weinig ruimte. Het laatste stuk is wel even leuk haarspelden draaien.

Ik ben er vanaf vrijdag samen met een vriend. Heel benieuwd hoeveel pistes er open gaan. De webcams zien er wel goed uit.

Ultimoose op 07 dec 2022 13:52

Er gaan best een aantal pistes open zag ik. Het ziet er voor het begin van het seizoen al goed uit.
Zal morgen even wat foto’s van boven posten.

*bericht bewerkt door Fabiola op 07 dec 2022 22:47

De eerste dag Fiss zit erop. De kant van Fiss is goed te doen![
Kan helaas geen filmpjes uploaden.
(https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2022/12/08/VideoCapture_20221208-161113.jpg)

null
null
null
null
null
null

*bericht bewerkt door Fabiola op 08 dec 2022 16:16

De eerste dag Fiss zit erop. De kant van Fiss is goed te doen![
Kan helaas geen filmpjes uploaden.
(https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2022/12/08/VideoCapture_20221208-161113.jpg)

null
null
null
null
null
null

Fabiola op 08 dec 2022 16:14

🥰

Ik zie dat je op de Noordplaat geweest ben (tenminste, als ik het goed heb). Heb je bij die laatste gondels nog steeds dat het om en om is dat als je pech hebt je een sprookje of zo hoort vertellen door de speaker?
Het is al weer wat jaren geleden dat ik er voor het laatst was. Soms liet je dan wel eens mensen voorgaan. Soms begrepen ze snel waarom :-)
Maar wat je zegt, prachtig skigebied. Veel plezier daar!

Peter Pos

Ik zie dat je op de Noordplaat geweest ben (tenminste, als ik het goed heb). Heb je bij die laatste gondels nog steeds dat het om en om is dat als je pech hebt je een sprookje of zo hoort vertellen door de speaker?
Het is al weer wat jaren geleden dat ik er voor het laatst was. Soms liet je dan wel eens mensen voorgaan. Soms begrepen ze snel waarom :-)
Maar wat je zegt, prachtig skigebied. Veel plezier daar!

peterpos op 08 dec 2022 19:01

Dank je wel, moet goed komen met deze condities. Ja ik was op de Nordseite. Ik ben vandaag niet bij die gondel geweest maar heb de vorige keren nooit iets gehoord over de speaker. Dus denk dat dat niet meer is.

Heel verstandig als ze daarmee gestopt zijn.
Even gekeken, was de Almbahn. Zie nu ook dat die piste zwart is. Was het toen geloof ik ook al, maar toen het nog een sleper was rood. Vond het altijd wel een pittige afdaling.

Maar fijn genieten daar !

Peter Pos

null
null
null
null
null
null
null

Voor degene die nog gaan komende weken. Het was top. Niet alles open maar aan sneeuw geen gebrek.

Wij hopen in de tweede week van januari te gaan. Heb nu al zin!!

Wij hopen in de tweede week van januari te gaan. Heb nu al zin!!

marklit op 13 dec 2022 17:07

Dat snap ik helemaal. Ik ben nog even aan het nadenken of ik eerste/tweede week januari terug ga…

Onder het motto ‘Durftevragen’ :)

Zijn er mensen die dit weekend richting SFL gaan? Onze zoon zit sinds vandaag in Serfaus - gaat daar aan de slag als skileraar. Maar… lakenpakket vergeten / zit in skileraren verblijf met klassiek Oostenrijkse inrichting: een stapel dekens.
Nu improviseert hij wel / kan hij wellicht morgen nog wel wat regelen ter plekke. Maar mocht er iemand die kant op gaan dan breng ik graag ff een pakketje langs (niet al te ver van regio Arnhem/Nijmegen… ik heb wel wat voor hem over maar er zijn grenzen ;)

@boesboes ik bevond me in dezelfde situatie 5 jaar geleden, toen had de skischool wel wat liggen. Misschien is dat een mooi begin : )

Gang is alles

Dank voor je reactie @jesper ! En hij gaat zich vast wel redden - en rondvragen, komt wel goed, was meer een ‘je weet het maar nooit’ idee ;)

@boesboes,
Ik zie je bericht nu pas. Wij zijn gisterenavond aangekomen, maar Twente was toch te weg geweest gok ik.
Komt vast goed.

Wij hopen in de tweede week van januari te gaan. Heb nu al zin!!

marklit op 13 dec 2022 17:07

Dat snap ik helemaal. Ik ben nog even aan het nadenken of ik eerste/tweede week januari terug ga…

Fabiola op 14 dec 2022 14:40

Zoals het er nu naar uit ziet ga ik 2e week weer terug.

Wij hebben de luxe dat de datum niet vast ligt, we gaan als het weer goed is. Kan de eerste, de tweede of de derde week zijn.

Plaats een reactie