Liften Hochjoch

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon

Goedemiddag,

Voor aankomende wintersport overwegen wij om naar het skigiebied Silvretta Montafon te gaan. Ons gezelschap bestaat uit volwassenen en kinderen onder de 10 jaar, die allemaal nog les hebben. Na veel zoeken heb ik mijn oog laten vallen op een hotel in het dorp Schruns. Nu lees ik alleen in eerdere reviews dat de liften aan deze kant erg verouderd/gedateerd zijn, smalle pistes etcetera. Dit kan natuurlijk de ervaring van één persoon zijn, maar merk toch dat ik erdoor getriggerd ben en graag meer wil weten. Ik ben benieuwd hoe dit vandaag de dag is. Zijn er nog renovaties/aanpassingen geweest? De berichten zijn namelijk van 2020 en ouder. Is iemand onlangs nog in dit gebied geweest (de Hochjoch kant) en kan iemand mij vertellen hoe je dit ervaren hebt.

Heel veel dank alvast.

Groet Ilse

Hochjoch is geheel prima met mooie liften en gondels. Veel blauw en brede pistes. De Kropfen en Sennigrat 1 zijn inderdaad wat oude liftjes maar dan heb je het daar ook wel gehad. Aan de Nova kant ook veel vernieuwd.

Hi Frank,

Dank voor het delen van je ervaring. Dat helpt ons zeker!

Groet Ilse

Ik kom er al 34 jaar, ben er bijna opgegroeid. Ik denk dat de liften hypermodern zijn, ook in schruns. De seebliga en de panorama baan zijn prima. Met smalle pistes bedoelen ze denk ik het stuk naar de skitunnel toe. Dit is inderdaad geen fijne optie voor niet geoefende skiers, het is er vaak heel druk op in de vakantie periodes. ( of de condities wat slechter) Alle andere pistes zijn heel goed aan te raden. Veel blauwe naar de grasjoch en en freda. Ook kropfen is een mooie blauwe bij goede condities. Die lift is wel wat traag en ouderwets. Wat kan is natuurlijk skien en eventueel met de gondel naar beneden bij de grasjoch en dan de bus terugnemen naar schruns. Ben je zo. Wij hebben daar altijd op les gezeten in schruns en is prima bevallen. Altijd alleen in de ochtend

Ben 2 maal naar Montafon geweest. Ok er zijn als ik mij herinner 2 oude liften. Grafrescha bahn en de kapell bahn. Maar dan nog was het echt leuk om om in zo een oude lift te zitten. Laat dit toch echt niet jou keuze bepalen. Alle ander liften zijn best modern. Het zijn liften waar je niet in de wachtrij gaat staan.

Plaats een reactie