Ervaring met skigebied en kleine kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winklmoosalm - Steinplatte

Dag,
ik ben op zoek naar mensen die met kleine kinderen naar het bovenstaande skigebied zijn geweest?
Klopt het dat de kleine kinderen skiën in reit am Winkl, en gaan ze later de Winklmoosalm op? Is dit vanaf een bepaalde leeftijd? ik hoor graag wat ervaringen en of het de moeite is om dan zelf te gaan skien qua tijd. Zag dat je vanaf het dorpje dan nog ongeveer 10 minuten met de bus naar de cabines moet gaan. (afgelopen jaar zijn we zelf in Zell am See geweest en vond het een behoorlijk heen & weer geklep naar de skischool op verschillende tijden. Alvast bedankt!

Alvast bedankt!

Ik ben dan weliswaar niet met kinderen geweest maar ben er afgelopen winter wel een dag of 4 wezen skiën.

1.) Waar wil je zelf zitten, aan de Duitse of Oostenrijkse kant? Dat maakt namelijk nogal wat uit voor de route die kinderen moeten nemen om bij de Winklmoosalm te komen.

Voor wat betreft de kinder ski lessen denk ik dat de kinderen enorm snel/ direct zodra ze met een zit lift mee kunnen de Winklmoosalm op gaan. Ik denk dat er letterlijk in de gehele alpen geen makkelijkere blauwe piste te vinden valt dan piste nr 17 op de Winklmoosalm. Deze piste is wel behoorlijk lang maar heeft een extreem flauwe hellingshoek en daardoor perfect leergebied voor absolute beginners, beter kan eigenlijk niet voor te lessen.
Ik zag hier dan ook echte beginners klasjes met 4- jarige al komen.

Mocht je vanaf de Duitse zijde komen is dit perfect en kun je verder door het Oostenrijkse deel van het gebied in, die verbinding is snel te maken.
Mocht je vanaf de Oostenrijkse zijde komen dan is het voor absolute beginners wat lastiger omdat je dan eerst andere blauwe pistes moet doorkruisen, je beste optie is dan parkeren dicht bij de stallenalm en dan via de 4-Zwarslofer direct naar de Winklmoosalm.

Veel plezier, echt een fantastisch gebied waar kinderen al snel de stap omhoog kunnen maken naar de overige blauwe pistes die eigenlijk nergens lastig worden.

In Waidring zijn er aan de andere kant van het dorp ook een paar oefenliften, maar eigenlijk ga je altijd omhoog naar de Steinplatte. Prima en niet te moeilijk. Zit je aan die kant, kun je ook overwegen om naar de Buchensteinwand te gaan. Dit als je bang bent voor kou, want daar ligt er een uitgebreid kinderland onderaan de lift. Het skigebied stelt overigens niet zo heel veel voor, dus je kiest hier echt voor het skiën met de kleintjes.
Zit je in Reit am Winkl moet je eigenlijk altijd met de auto of de bus naar de lift. Die brengt je dan weer naar de Winklmoosalm. Dus aan beide kanten ski je niet tot aan de skibus maar ga je met de lift.
Het pad langs het beekje is wel mooi, maar erg vlak en veel te ver lopen voor de kleintjes. Leuker als ze wat ouder zijn.

Wij zijn in 2013 voor het eerst in deze buurt geweest en dan in Ruhpolding, aan de duitse kant. Onze kinderen hebben eerst les gehad op de Westenberg. Ons appartement eas er direct tegenover. Wij gingen skieen op de Uternberg in Ruhpolding. Het jaar daarna gingen ze al met het klasje richting de Winkelmoos. Met de bus. Wij volgde met de auto en konden zelf dus skieen, terwijl de kids les hadden. We pikten ze aan het eind van de dag op.
De jaren daarna hebben ze altijd les gehad op de steinplatte/winkelmoosalm. Was perfect. Ja, je moet even rijden, maar de skiklas ging met de bus hen en terug. Perfect gebied om te leren voor de kids en voor ons als ouders om zelf te skieen.

Nu na 4 jaar afwezigheid willen ze er weer heen, dus gaan we volgend jaar weer. We verblijven weer in Ruhpolding, beter betaalbaar en het stukje rijden is goed te doen, en je kunt de andere gebieden ook bezoeken voor een dagje.

Bedankt volgend jaar hopen we naar dit skiegebied te gaan. Leuk de reacties!

Bedankt volgend jaar hopen we naar dit skiegebied te gaan. Leuk de reacties!

marjan_ op 18 nov 2022 22:35

ben je inmiddels geweest? hoe was het? Waar zat je, de duitse kant of de oostenrijkse kant?

Nee we zijn er niet geweest , zijn toch naar een ander gebied gegaan omdat er zo weinig sneeuw lag. Willen we nog wel een keer naar toe gaan.

Plaats een reactie