Neustift of Fulpmes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stubaier Gletscher

Hi, we willen eind november eens per vliegtuig wintersporten. Dichtste bij dan Stubaital. Gletscher iig open. Slapen in Neustift of Fulpmes? Rijdt de skibus het hele seizoen? Weet niet of al open is maar maar is Schlick 2000 een leuk gebied?

Als je een hotel overweegt in Neusift is “Hotel Stubai” een aanrader (tel +43 5225 62559 of via fb wel te vinden). Kunnen je vast ook wel inlichten mbt skibus.

Verwacht dat Schlick nog gesloten is in november. Volgens website “Seizoensbegin: zaterdag 27 november 2021 (onder voorbehoud van voldoende sneeuw).” dus je zou geluk kunnen hebben.

Edwin van Riel

Kans dat Schlick open is, is erg klein inderdaad. Ben er wel eens begin december geweest. Vond het een verrassend leuk gebied. Hebben het toen afgewisseld met de gletsjer. Als het open is, zou ik Fulpmes aanraden maar aangezien de kans klein is zou ik gewoon zo dicht mogelijk aan de gletsjer gaan zitten.

ik ga inNeustift altijd (ook volgende week) naar pension Kristall, alleen ontbijt, niet te duur en veel goede restaurants op enkele minuten lopen afstand. Zwembad op 200m en in Fulpmes kun je buiten gaan tennissen als je wat meer wil dan alleen skiën

In Schlick/ Fulpmes is Ferienland Stubaital nog een aanrader, vooral voor families. Maar is voor die tijd nog een beetje te vroeg denk ik. Schlick opent meestal pas in december bij vroege sneeuw.

Seizoen van Schlick 2000: 27.11.2021 - 18.04.2022. Dus het laatste weekend van november pas open, en reken niet op voll-betrieb dan…
Verder kun je van Innsbruck naar Fulpmes met de Stubaitalbahn. Hier de dienstregeling van de skibus: https://www.stubai.at/nl/activiteiten/skien/skibus/… Rijd vanaf dat de gletsjer open is, gebruik is gratis met winteruitrusting tussen Schonberg en Mutterbergalm.
Je zou ook op Zurich kunnen vliegen, en dan met de trein naar Engelberg.

It's all about the turns duuuuuude!

Plaats een reactie