Welk gebied in het Tannheimer Tal mag je niet overslaan?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tannheimer Tal

Goedemiddag,
Komende carnavalsvakantie verblijven we in Ruette. Nu gaan we daar gebruik maken van de vitales land skipas. Daarmee kun je onderandere ook skiën in het Tannheimer Tal. Nu willen we daar graag een dag naartoe, dus ik vroeg me af welk gebied (of welke 2 skigebieden) jullie voorkeur heeft? Tot nu toe is schattwald onze favoriete omdat het lijkt dat je er een tochtje kunt maken, en een skiroute heeft, maar ik ben erg benieuwd wat jullie meningen en tips zijn over het Tannheimer Tal!

Beste Alex,
Ik heb vier jaar in Fuessen gewoont en van daaruit veel gesnowboard in de regio. Mijn favorieten zijn de Haenenkam bij Reutte en het Neunerkopfle in Tannheim. Echte aanraders!
Wat mij betreft kun je Fussener Jöchle (ook in Tanheimertal) vergeten, vrij vlak en saai.
Veel plezier daar! Gr Joep

Hoi Joep, Ons verblijf zit 5 minuten van de haenenkam, dus dat gaat wel goed komen!
Bedankt voor je tips, we zetten de neunerkopfle op 't lijstje!

En @Alex0? Wat waren je ervaringen? Wij gaan volgende winter die kant op…

Het leuke van het Tannheimer tal is dat je elke dag ergens anders kan skiën. Als je centraal gaat zitten met je accommondatie dan zijn de meeste gebieden dichtbij.

@RoteHersentote

Ik zag dat ik nog niet had gereageerd op je vraag🙈
Wat een leuke kleine gebiedjes !
Schatwald heeft een mini tochtje.
Tannheim en Grän hebben beide een gondel en de langste afdalingen.
Nesselwängle heeft de meest nostalgische lift en het mooiste uitzicht vanaf de berghut.
Bij ons stond het terras niet buiten, maar de tafels en banken stonden om de hoek.

Uitzicht vanaf de krinnenalpe

null

Het gebied van reutte, dat is 20 minuten rijden en valt ook in de vitales land pas, is zeker de moeite waard!

*bericht bewerkt door Alex0 op 30 jan 2023 10:14

Top, dank je, dat ziet er heel goed uit. We gaan toch nog 1x naar Bolsterlang en dan maar in 2024 hier naartoe.

Wat volgens mij veel wordt “vergeten” is dat Pfronten/ Hochalp er ook bij hoort, ziet er ook wel leuk uit voor een dagje. En Oberjoch zit ook in de pas, al heb ik daar al 1x geskied en vond het toen behoorlijk druk.

Plaats een reactie