overnachten Lyon

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

Hi,
As vrijdag 30-12 richting Val Cenis. Overnachting bij Lyon gepland. Nu begreep ik van vrienden (welke al jaren naar VC gaan) dat een overnachting omgeving Chambery wellicht verstandiger is. Echter alles zo goed als volgeboekt nu. Mijn beredenering: Fransen hebben volgende week geen vakantie meer (wellicht wel wat weekend-trips), dus zal wel loslopen qua drukte knelpunten Lyon/Chambery. Klopt dit een beetje? Wellicht iemand nog tips?

*De route via bourge en bresse is bekend echter daar is helemaal niks meer te boeken qua overnachting…
**en… bedankt wintersport.nl voor de mooie tip over de ‘‘rustige’’ nieuwjaarsweek in Frankrijk!

Voor zowel vrijdag als zaterdag geeft Bison Futé kleurcode groen, oftewel ‘normaal verkeer’. Op de drukke zaterdagen in de Franse vakanties is dat (ook in de winter) rood of zelfs regionaal zwart, dus ik zou me inderdaad niet te druk maken over drukte op de weg.

Dat mag geen probleem zijn. Volgens bison futé is de retourdag vnml op zondag en maandag. Scholen gaan pas op dinsdag weer open. Vrijdag / zaterdag staan op groen voor de heenrit.
https://www.bison-fute.gouv.fr/IMG/pdf/previsions_du_30_dec_…

Rondom Lyon (noord en oostkant) zijn er zat hotels (Google is your friend), er is vast nog wel wat te vinden.
Zaterdag op tijd vertrekken, dan mis je de grootste drukte en kun je in ongeveer 3,5 uur in Val Cenis zijn.

Een iets ruimer zoekgebied kan helpen.
Bv in Annecy of Aix-Les-Bains zijn nog voldoende kamers beschikbaar van vrijdag op zaterdag.

Glide on!

Een iets ruimer zoekgebied kan helpen.
Bv in Annecy of Aix-Les-Bains zijn nog voldoende kamers beschikbaar van vrijdag op zaterdag.

Vivace op 27 dec 2022 16:27

Dank. Betreft gezin van 5 dus wat lastiger (vergeten te vermelden)

Voor zowel vrijdag als zaterdag geeft Bison Futé kleurcode groen, oftewel ‘normaal verkeer’. Op de drukke zaterdagen in de Franse vakanties is dat (ook in de winter) rood of zelfs regionaal zwart, dus ik zou me inderdaad niet te druk maken over drukte op de weg.

Jorien83 op 27 dec 2022 15:52

Dank voor de tip! Weer wat geleerd!

Had vandaag hetzelfde probleem… vanwege een onvoorziene chauffeurswissel bij reisgenoten toch gekozen voor een overnachting op weg naar La Norma… Uiteindelijk nog een plekje kunnen vinden voor 7 man in Louhans… Hotel de Jura… ongeveer €32 pppn…

Iets verder van de snelweg, maar nog wel te doen…

Iets verder van de snelweg is 17 km… dat is eigenlijk niks…

Bij Bourg en Bresse (Viriat)is een vrij groot hotel van B&B group France. Goed en goedkoop. Ik wil daar boeken in 3e week januari. Kan me niet voorstellen dat die geen kamer(s) meer hebben. Boek bij die organisatie al vele jaren. Hun totale overzicht staat op B&B group France. Ik boek wel altijd rechtstreeks en niet via bemiddelingsbureaus. Auto staat veilig binnen het hek. Goed ontbijt.

Hen48

Hebben meestal ook familiekamers.

Hen48

Bij Bourg en Bresse (Viriat)is een vrij groot hotel van B&B group France. Goed en goedkoop. Ik wil daar boeken in 3e week januari. Kan me niet voorstellen dat die geen kamer(s) meer hebben. Boek bij die organisatie al vele jaren. Hun totale overzicht staat op B&B group France. Ik boek wel altijd rechtstreeks en niet via bemiddelingsbureaus. Auto staat veilig binnen het hek. Goed ontbijt.

Hulst op 27 dec 2022 21:59

dank voor de tip. hebben inderdaad nog kamers. Reisduur naar ski-oord vanuit BB ongeveer vergelijkbaar vs vertrekken uit Lyon? (rustigere weg neem ik aan)

Je kunt vanuit Bourg en Bresse binnendoor via Belley richting Aix les Bains. Geen A route, wel goede meestal rustige weg. Of je rijdt richting Lyon via de A432.
B&B group France heeft ook een 5-tal locaties nabij Lyon. Dan zit je tegelijk op de A43. Alle hotels liggen namelijk vlakbij een aansluitende autoroute. De route via Belley is tolvrij en de benzine meestal een stuk goedkoper. Succes.

Hen48

Plaats een reactie