Transfer Grenoble Airport - Val Cenis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

Dag allen,

Eind januari gaan wij met 2 personen vanaf Rotterdam met het vliegtuig naar Grenoble Airport, om van daar naar Val Cenis door te gaan.

Nu heb ik al veel rondgezocht op internet en de enige praktische manier om vanaf daar in Val Cenis te komen lijkt met een huurauto. Zelf hebben we de voorkeur om met het OV of bustranfer te gaan, maar geen van de bus transfers doet het gebied rond Val Cenis aan (veelal wel Val Thorens of Alpe d’Huez)

Of zie ik iets over het hoofd en zijn er goede manieren om per bus naar Val Cenis te komen?

Groet!

Kun je niet met de trein naar Modane? Vanaf daar rijdt er vast een bus naar Val Cenis.

Er rijden veel lokale bussen door het dal. Modane is goed te bereiken met trein. Overdag rijden veel lokale bussen. ‘s nachts weet ik niet. Wat ook wel veel gebeurt is liften, neem ook wel eens iemand mee…. Maar met veel bagage niet echt handig. Taxi is kostbaar in het dal.

Met skiën kom je echt tot rust.

Kun je niet met de trein naar Modane? Vanaf daar rijdt er vast een bus naar Val Cenis.

Jebbers op 20 dec 2023 20:46

Ha dank voor de suggestie. Dat zou mogelijk zijn, mits we eerst de bus pakken naar Genroble Gare. En vanaf dan nogmaals overstappen om met de trein bij Modane te komen. Misschien is er een bus die ons gemakkelijker op locatie brengt

Is er een overzicht van de (lokale) busverbindingen, vanaf Grenoble Airport of Grenoble Gare?

Ik heb zelf een tijd in Grenoble gewoond en pakte zelf wel eens de bus naar skigebieden. Ik ging altijd met de Transaltitude ski ligne, die vertrekt vanaf Grenoble gare. Ik heb nog even gekeken maar zij rijden naar een hoop ski gebieden in de buurt, maar geen val Cenis.

Je zou met het ov kunnen gaan via de trein idd en dan lokale bussen pakken met overstappen, maar lijkt mij veel gedoe… er is vgm geen directe bus vanaf de airport naar val Cenis en ook niet vanaf grenoble gare.

Voor meer info kan je kijken bij SNCF en bepaalde routes/ bestemmingen voor aankomst of vertrek aan klikken om te kijken of er iets bij zit. https://www.sncf.com/en/stations/grenoble/OCE87747006/depart…

*bericht bewerkt door DaphneK op 21 dec 2023 07:30

Als ik op de site van Altibus kijk, vertrekt de bus naar Val Cenis (alleen) vanuit Modane. Dus moet je daar eerst zien te komen. Dat kan inderdaad met de trein, maar dan moet je vanaf het vliegveld eerst met de bus.

Denk zelf dat de combi Grenoble Airport <-> Val Cenis niet een heel handige is. Naar Grenoble vlieg je eerder voor de meer zuidelijke gebieden.

Met het OV naar Modane zien te komen. Maar het blijft een gigantische afstand die je nog moet afleggen tussen vliegveld en bestemming. Ruim 210km…
Is er misschien nog om te boeken naar iets in Les 7 Laux (Prapoutel)? Een vergelijkbaar skigebied waar je vanaf Grenoble wel zou moeten geraken.

Voor Val Cenis was de luchthaven van Chambéry inderdaad handiger geweest. Vanuit Grenoble zijn Chamrousse (op steenworp afstand van de stad), Les Deux Alpes, Alpe d’Huez, Villard de Lans en het hierboven genoemde Les 7 Laux goed bereikbaar, maar ook bijvoorbeeld Serre Chevalier is goed te doen.

*bericht bewerkt door paolie op 21 dec 2023 08:32

Dank allemaal. Chambery airport was inderdaad handiger geweest, maar daar wordt niet meer op gevlogen vanuit Nederland voor zover ik kon vinden…Turijn ook nog overwogen. En de wintersport was (door anderen) al geboekt.

Heb een aanvraag uitstaan voor een gedeelde taxi en anders wordt het een huurauto denk ik.

Hoi! Wij vliegen altijd op Geneve en nemen daar taxibusje. Is prijzig (400,- enkeltje) maar de tickets naar Geneve zijn meestal stuk goedkoper dan naar Turijn of Lyon.

Je zou ook nog kunnen kijken of er op jullie dag(en) bussen rijden vanuit Lyon (goed te bereiken met de TGV vanuit Grenoble), via bv Altibus. Anders idd naar Modane en daar de lijnbus pakken.
Nadeel van Franse huurauto’s is dat ze vaak geen winterbanden hebben, daar moet je wel even op letten bij het boeken. Bij bv Sunnycars kun je hierop filteren.

*bericht bewerkt door Jorien83 op 12 jan 2024 16:17

Plaats een reactie