Mogelijkheden vervoer voor 8 personen wintersport (personenbus huren/vlieger/trein)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

Zaterdag 16 maart ga ik met 7 vrienden voor een week richting de Maurienne vallei. 3/8 hebben eigen ski’s en schoenen.
Wat zijn jullie vervoer suggesties? Eerste wat in me op komt, is het huren van een personenbus. Iemand die ervaring heeft met het huren van een personenbus met winterbanden? Lijkt me wat efficiënter en veiliger dan 2 leaseauto’s met (waarschijnlijk) all seasons. zoiets bijv. https://diks.net/acties/busje-huren-wintersport

Vliegtuig/evt. trein sta ik ook voor open.
Bijvoorbeeld: vliegen vanaf Rotterdam naar Grenoble, laatste stukje auto huren? Willen wel graag een auto ter plaatse hebben om op een makkelijke manier de andere gebiedjes in de Maurienne vallei te bezoeken.

*bericht bewerkt door Jesper op 13 jan 2024 22:15

Gang is alles

Dit doen wij met vrienden al een jaar of 7. 9 persoonsbus huren (bestuurder + 8 passagiers)
Bussen zijn 's winters bijna altijd voorzien van winterbanden en sneeuwkettingen. En zorg ervoor dat je een verlengde uitvoering hebt, anders worden het tassen op schoot. Ski’s etc kun je onder de banken steken. Wordt helaas wel steeds kostbaarder, reken op zo’n 1100-1400 voor een week

@alex82 dank voor de tip! Heb je toevallig tips voor bedrijven die dit verhuren? Bij Diks kwam ik uit op een kleine € 2100, net gek zat.

Gang is alles

Ik stond voor dezelfde vraag voor een groep met vergelijkbare grootte. Heb eea uitgezocht en uiteindelijk bleek dat zelf rijden met eigen auto’s verreweg het goedkoopst is. Maar weet niet of dat bij jullie kan? Winterbanden lijken me wel te regelen op een lease auto.

Maar wat bij jullie past hangt af van jullie wensen en eisen en die lees ik niet uitgebreid terug 😉 als er bv mensen zijn die uit milieu overwegingen niet willen vliegen, is dat heel begrijpelijk, en valt die optie af.

Nachttrein is qua reistijd erg aantrekkelijk en efficiënt want je slaapt terwijl je rijdt. Het is wel sjouwen met spullen. Nog belangrijker, populaire dagen zitten al heel vroeg vol dus kan lastig zijn om nog tickets te vinden.

Gaaf plan, hoe dan ook, veel plezier!

*bericht bewerkt door mrb00t op 14 jan 2024 06:34

Winterbanden huren voor een week als er toch al lease auto’s zijn. En evt. dakkoffer ook huren.

Check je all-seasonbanden. Zijn ze voorzien van het sneeuwvloksymbool, dan voldoen ze aan de regelgeving voor winterbanden en hoef je niet te wisselen. Dat soort banden worden tegenwoordig vaak gebruikt door leasemaatschappijen.

Check je all-seasonbanden. Zijn ze voorzien van het sneeuwvloksymbool, dan voldoen ze aan de regelgeving voor winterbanden en hoef je niet te wisselen. Dat soort banden worden tegenwoordig vaak gebruikt door leasemaatschappijen.

paolie op 14 jan 2024 08:17

Let wel even op de minimale 4 mm profiel.

All seasons zijn prima, mits ze het sneeuwvloksymbool hebben. Wordt het echt bar en boos monteer je toch kettingen.

Laten we eerlijk zijn, hoe vaak heb je die nu nodig. Ik weet de antwoorden al. “Ik vorig jaar nog”, “ik twee weken geleden nog”. Allemaal prima.

Ik heb ze al 15 jaar niet meer gebruikt. Ga 2-3x per jaar op skivakantie. Ik neem ze wel altijd braaf mee.

Wat je bij een busje niet moet onderschatten is het comfort. De stoelen zijn echt niet geweldig.

*bericht bewerkt door havana op 14 jan 2024 09:16

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

@jesper, ik heb je een pb gestuurd

Ik ben op de hoogte van het sneeuwvlok symbool bij veel all seasons maar vooralsnog geen fan. Ik merk tijdens het rijden in gladde condities een te groot verschil met winterbanden. Zou dan eerder volwaardige winterbanden huren ja.

Naast veilig op de bestemming aankomen, zijn er geen wensen. Ik ga voor nu even kijken hoeveel de goedkoopste bus kost en wat twee setjes winterbanden kosten om te huren

*bericht bewerkt door Jesper op 14 jan 2024 10:11

Gang is alles

Ja, een busje met 10 man rijdt pas goed in de sneeuw.

Ik zou de bandenwissel wel even afstemmen met de leasemaatschappij/wagenparkbeheer als dat plaatsvindt.

*bericht bewerkt door Geraertshoven op 14 jan 2024 11:26

ll seasons zijn prima, mits ze het sneeuwvloksymbool hebben. Wordt het echt bar en boos monteer je toch kettingen. § havana op 14 jan 2024 09:16

Dit inderdaad. En als het bar en boos is ter plaatse kun je ook met winterbanden de auto beter laten staan.

Wij huren bij Ensing (Apeldoorn) een busje met winterbanden, kettingen en dakkoffer. Met 8 man in zo’n Vito is wel proppen en redelijk afzien, maar we zijn altijd aangekomen. Met skikoffer pas je dan niet in de meeste parkeergarages, kan een dingetje zijn.

De rekensommetjes hebben wat variabelen. Met name de leaseauto’s: is brandstof in het buitenland inclusief? Zijn winterbanden inclusief? Oer het algemeen denk ik wel dat dit de minste extra kosten heeft. De leaseprijs, bijtelling en (soms) brandstof heb je toch al betaald.
Een busje huren is gezellig en je hebt weinig chauffeurs nodig. Wel moet je opletten dat je busje geschikt is (groot genoeg -een VW Transporter is krap, kan ik zeggen- en met geschikte banden, kettingen) en daar zijn niet alle verhuurders heel transparant in.
Treinen moet je op tijd boeken, zijn minder flexibel en duurt iets langer maar is verder wel heel ontspannen reizen.

Inmiddels is gebleken dat 2 auto’s winterbanden hebben en 1 auto 4-seasons met sneeuwvlok.
Verder hebben 2 internationale tankpas en de ander krijgt 50% van het tanken in het buitenland terug. Daarnaast hebben enkelen aangegeven het überhaupt niet te zien zitten om met 8 man in 1 bus te gaan.
Had dit allemaal beter eerst even kunnen peilen voordat ik dit topic optuigde, excuus. Hopelijk hebben anderen er nog wat aan.

Gang is alles

Plaats een reactie