Met de TGV naar Les Arcs of Bourg Saint Maurice

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Arcs en Bourg Saint Maurice

Hallo allen,

Ik was graag de tweede week van de paasvakantie met mijn zoon van negen nog enkele dagen naar de sneeuw getrokken.
Ik zie het niet zitten om alleen zo ver te rijden dus zou ik met de TGV gaan.
Ik kon al terugvinden dat het handigst de TGV naar Les Arcs is maar ik vroeg me dan af of ik best een verblijf boek in Les Arcs of Saint Bourg Sain Maurice want die laatste is blijkbaar ook een skigebied? Het zou maar voor 3 dagen zijn.
Bedankt voor de tips alvast.
Groeten Céline

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 23 mrt 2023 15:58

Je kunt vanuit Bourg st Maurice met een soort treinspoor naar Les Arcs. Dit ligt naast het treinstation waar de TGV stopt. Vanuit daar kom je in Les Arcs 1600. Ik zou altijd op de berg gaan zitten, is ski-in ski-out.

Hup Willem II

Bourg Saint Maurice is het stadje in de vallei, dus waar je de berg oprijdt naar de 4 skidorpen van Les Arcs (en nog enkele andere kleine dorpen).

Vanuit BSM moet je elke dag het treintje (funitel) nemen tot in Arcs1600, en van daar het skigebied ingaan. Wel even opletten dat je in BSM niet te ver van het basisstation van de funitel zit. Je zult in BSM, zeker in april, geen wintersport gevoel hebben, maar het is wel goedkoper dan in de dorpen hogerop.

Zo laat in het seizoen zou ik die kant op eerder kiezen voor Val d’Isere of Tignes. Busverbinding vanaf BSM station.

Edwin van Riel

Ik zou in april (en ook ieder ander moment) voor boven in Les Arcs kiezen als je met de trein komt. In april is het rond 1600 vrij zacht en wil je dus verder omhoog. Dus als je iedere dag het ritje met de funitel moet maken en in de middag steeds terug door de pap en dan weer het treintje omlaag…
Teveel moeite, beter lekker ski in ski out in 1950 of 2000 zitten dan. Of vanuit BSM vanaf het station de bus naar Tignes pakken en daar iets boeken.

Altibus is waar je je busvervoer moet boeken na de tgv. Is goedkoper dan via tgv en is hetzelfde. Tgv vertraging, ze wachten want je moet op voorhand boeken. Kies voor la plagne, les arc (noordhellingen) Tignes of val thorens en boven de 1800m.

Plaats een reactie