Waar een skilocker huren / met de auto of funiculaire naar Arc 1600

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bourg Saint Maurice

Beste wintersporters.

Wie kan ons advies geven wij verblijven de eerste week januari in Bourg Saint Maurice.
Nu zie ik op de website van les Arcs dat we onze auto kunnen parkeren op de parking bij de funiculaire en een locker beneden huren.
Andere mogelijkheid is de locker op Arc 1600 te huren en met de auto omhoog te rijden (mits de wegen sneeuwvrij zijn).
Graag hoor ik van jullie die dit al eens gedaan hebben wat het meest praktisch is en wat de voordelen of nadelen zijn.

Funi omhoog is echt veeeel sneller dan met de auto. Vertrekt altijd netjes op tijd, dus prima in te plannen. 1x met de auto gedaan, duurde best lang en moesten boven nog een aardig stuk lopen toen.

Edwin van Riel

funi inderdaad veel makkelijker en sneller.
Lockers kan je op 2 plaatsen huren.
-) vlak naast de Funiculaire bij intersport
-) in arc 1600 ook bij intersport… die lockers zitten onderaan het 1ste appartementencomplex dat je tegenkomt vlak aan de funiculaire. Denk dat die via intersport Arc 1600 te huur zijn.

Zelf al aantal keer in Bourg st Maurice verbleven en steeds met Funi naar omhoog… nooit problemen mee gehad. Altijd mooi op tijd. En als je het een beetje goed timed dan raak je overal wel met de shuttelbusjes die rondrijden ook

Is de Funiculaire in de skipas inbegrepen? Wij verblijven volgend jaar vlakbij een tussenstop.

Is de Funiculaire in de skipas inbegrepen? Wij verblijven volgend jaar vlakbij een tussenstop.

Indalo op 31 dec 2023 18:00

Ja (t is wel een jaar of 6 geleden dat ik er voor het laatst was). Enige irritante is de drukte einde middag. Iets met haringen en een tonnetje

*bericht bewerkt door evr66 op 31 dec 2023 18:41

Edwin van Riel

Plaats een reactie