Welk skigebied volgende week

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis, Sölden - Ötztal Arena, Sankt Anton am Arlberg, Ischgl en Ehrwald

Ik zit vanaf komend weekend in Ehrwald. De voorspellingen lijken vrij dramatisch. Ik ben wat om mij heen aan het kijken om vanaf daar naar een hoger gelegen skigebied te rijden. Ca 1 - 1,5 uur rijden is acceptabel. Ik zat te denken aan sankt Anton, Ischgl, Serfaus of Solden. Ben ik alle gebieden nog nooit eerder geweest. Wat zijn jullie verwachtingen van deze gebieden mbt sneeuwkwaliteit en drukte tussen kerst en oud en nieuw?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 22 dec 2022 10:33

Ik denk dat je sowieso moet gaan kijken op de zugspitse. Mocht het daar niet goed zijn dan is solden uiteraard je safe bet. Qua drukte zal het nergens echt rustig zijn ben ik bang.

Ik denk dat je sowieso moet gaan kijken op de zugspitse.

Dinictus op 21 dec 2022 13:48

Als iedereen van alle gebieden in die buurt (laaggelegen) de Zugspitze opkruipt denk ik dat het er héél druk gaat zijn.

Solden of Ischgl is dan misschien beter.
Of Nauders.

Bla, bla, bla.

Je bent eigenlijk altijd anderhalf uur onderweg naar de hogergelegen gebieden. Kaunertal zal nog het rustigst zijn. Rotweer is niets, maar 2u van deur tot lift is ook best een opgave. Zou ik dan misschien op de slechtste dag proberen. En anders maar eens andere activiteiten ondernemen en sparen voor een shortski later in het seizoen. (Meivakantie kan best wel goed zijn bijvoorbeeld, mocht je aan vakanties gebonden zijn).

Ik denk dat je sowieso moet gaan kijken op de zugspitse.

Dinictus op 21 dec 2022 13:48

Als iedereen van alle gebieden in die buurt (laaggelegen) de Zugspitze opkruipt denk ik dat het er héél druk gaat zijn.

Solden of Ischgl is dan misschien beter.
Of Nauders.

bartvwg op 21 dec 2022 14:03

Of Pitztal er tussen in.

Het wordt overal dramatisch beneden 2000 meter met witte linten in een nat groenbruin landschap. Als je onder winterse omstandigheden wil skiën kun je een paar Gletsjers pakken (Kaunertaler, Pitztaler, Stubaier, Rettenbach, Tiefenbach, Hintertux). Het alternatief is naar hoge skigebieden kijken waar al veel kunstsneeuw is gemaakt, dan kom je bij Sölden, Ischgl of Gurgl.

*bericht bewerkt door KrisWeer op 21 dec 2022 16:54

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Zou het dan zo dramatisch zijn dat er niet geskied kan worden? Wij zitten vanaf zaterdag in het Brandnertal (ook laag gelegen). Het zullen uiteraard geen top condities zijn, maar ik hoop toch te kunnen skiën…

Zou het dan zo dramatisch zijn dat er niet geskied kan worden? Wij zitten vanaf zaterdag in het Brandnertal (ook laag gelegen). Het zullen uiteraard geen top condities zijn, maar ik hoop toch te kunnen skiën…

Blitz1990 op 21 dec 2022 16:50

Dat ligt eraan hoeveel sneeuw ze al geproduceerd hebben en hoe lang het zachte weer zal aanhouden. De webcams daar laten in het dal al zien dat de natuursneeuw bijna weg is.

null
null

*bericht bewerkt door KrisWeer op 21 dec 2022 16:59

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Kuhtai is het dichtstbijzijnde gebied dat volledig 2000+ hoogte heeft. Soms lastig bereikbaar vanwege de sneeuw, maar dat zal volgende week meevallen… Anders kan je ook nog naar Hochzeiger kijken, die heeft nog wel een aardig stuk tussen 2000 en 2500m.

Ik dacht ook aan Kuhtai. Maar misschien is Kaunertal ook een goede optie. Wel iets verder weg, maar het schijnt daar meestal vrij rustig te zijn. (Beide gebieden ben ik zelf nog nooit geweest)

Dank voor de suggesties. Opties genoeg. Zal proberen een afweging te maken en te kiezen waar de kans op enigszins rustige pistes het grootst is. Kuhtai en solden lijken mooie opties, maar op deze site staat dat het er ook erg druk kan zijn. Onder deze omstandigheden is die kans dan wel groot. Ik neig nu een beetje naar Ischgl, en dan een beetje de randen van het gebied aanhouden. Ik ga denk ik voor de dagpassen zodat ik misschien wel in meerdere gebieden ga skiën. Ook wel weer leuk. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Dank voor de suggesties. Opties genoeg. Zal proberen een afweging te maken en te kiezen waar de kans op enigszins rustige pistes het grootst is. Kuhtai en solden lijken mooie opties, maar op deze site staat dat het er ook erg druk kan zijn. Onder deze omstandigheden is die kans dan wel groot. Ik neig nu een beetje naar Ischgl, en dan een beetje de randen van het gebied aanhouden. Ik ga denk ik voor de dagpassen zodat ik misschien wel in meerdere gebieden ga skiën. Ook wel weer leuk. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Johan_E op 21 dec 2022 20:37

Goede overwegingen! Succes met kiezen. In twee skigebieden wintersporten in 1 vakantie is zeker leuk. Je kunt ook de laatste dagen weer naar het 1e gebied gaan als de omstandigheden daar beter waren.

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Afgelopen donderdag teruggekomen uit Sankt Anton. Duidelijk was dat de iets lagere pistes wel te lijden hadden van het warmere weer. Echter kwam er wel steeds mondjesmaat wat nieuwe sneeuw bij op de hogere pistes. Vond de condities nog goed te doen. Ook de verbindingen naar Zürs zijn open, alleen naar Lech heen moet je 10 minuten met de skibus. Terug vanuit Lech naar Zürs is prachtig te skiën!

null

Dank voor de suggesties. Opties genoeg. Zal proberen een afweging te maken en te kiezen waar de kans op enigszins rustige pistes het grootst is. Kuhtai en solden lijken mooie opties, maar op deze site staat dat het er ook erg druk kan zijn. Onder deze omstandigheden is die kans dan wel groot. Ik neig nu een beetje naar Ischgl, en dan een beetje de randen van het gebied aanhouden. Ik ga denk ik voor de dagpassen zodat ik misschien wel in meerdere gebieden ga skiën. Ook wel weer leuk. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Johan_E op 21 dec 2022 20:37

Vanuit daar heb je altijd de fernpas er tussen en dus een behoorlijke tijdsinspanning. De enige optie wat een stuk hoger ligt en je geen fernpas voor over hoeft zijn of de Zugspitze (stelt niet al te veel voor en zal heel druk zijn) en Lech/ Warth/ Schrocken die kant. Daar kun je relatief vlot binnendoor heen rijden vanaf die zijde toch?

De meeste andere opties zoals de Gletsjers (Sölden/ Pitztaler) zijn al snel 2 uur rijden. Kühtai is dichter bij, alles tussen 2020 en 2500m en eigenlijk nooit mega druk, ook niet met slechte omstandigheden elders. Je kunt de auto neerzetten bij Hochoetz dat scheelt een half uur reistijd. Dan kun je Hochoetz en Kühtai samen skiën, tussenin gaat een bus vanuit dalafdaling Hochoetz (Ochsengarten). Bij Hochoetz ligt het er ook prima bij, 90% is daar ook 1800m+ en het is één gezamenlijke skipas met Kühtai.

Warth is vanaf Ehrwald net zo ver rijden als bv Ischgl. Misschien wel wat minder kans op vertraging. Daarnaast is de hoogte vergelijkbaar met bv Lermoos. Dus daar schieten we niet zoveel mee op. Oetz vink ik wel een overweging waard👍🏻

Plaats een reactie